Hoofdstuk 16

1K 47 5
                                    

P.o.v. Roxanne

Ik word via Skype gebeld en meteen valt er een stilte, het enigste wat je hoort is het geluid van een ringende telefoon.

Ik zie dat het Owen is. Ik moet bekennen sinds ik hier weer ben heb ik hem gemist.

Ik neem op en schrik een klein beetje van hoe hij er uit ziet.

"Owen wat is er gebeurt je lijkt wel een aardappel zak met gigantische wallen"

Zeg ik lachend, hij tovert ook een glimlach op zijn gezicht en ik zie zijn ogen afdwalen naar iets achter mij, ik kijk om en zie de 4 egoïsten mee kijken/luisteren.

"En wie zijn die gasten "

"Dan noem je nou arrogante klootzakken waarvan hun ego het hele huis vult "

Hij grinnikt en ik kijk hem bezorgd aan.

"Maar waarom belde je Owen "

"Ik wilde zeggen dat ik een verrassing voor je heb en die komt op vrijdag 3 uur "

Ik knik en zie nu pas echt hoe groot zijn wallen zijn.

"Owen misschien moet je foundation op je smoel smeren want zo kan je je natuurlijk niet voor al die gillende wijven vertonen "

Hij grinnikt en kijkt even weg en glimlacht dan breed.

"Ik heb vrij genomen, want sinds je weg bent heb ik niet kunnen slapen dus ik ben nu al bijna 48 uur wakker en ik denk dat ik straks neer val"

"Val voorzichtig Owen "

Hij knikt en we sluiten ons gesprek af, ik negeer de vragende blikken en ga op de tafel staan.

"Logan bestel pizza, I'm hungry as fuckt "

Hij trekt me van tafel waardoor ik in zijn armen val en hij begint hard te lachen.

"Niet op de tafel staan jij kleuter straks doe je de tafel nog pijn "

Ik geef hem een elleboog en hij doet net alsof hij pijn heeft. Ik pak zijn mobiel uit zijn handen en bel de pizzabezorger en bestel wat pizza's voor Logan en mij, de rest kan het zelf gaan uitzoeken maar ze blijven van mijn pizza af.

Er word aangebeld en ik ren als een gek naar de deur en betaal/neem de pizza aan en loop naar de keuken en ga naast Logan op de tafel zitten en we beginnen te eten.

De jongens kijken ons verbaasd aan en Logan en ik beginnen te grinniken.

"WELKE DAG IS HET VANDAAG "

Schreeuw ik hard. Ze schrikken een beetje en beginnen te grijnzen.

"Dat zeggen we pas als we pizza krijgen "

"Nope, ik heb betaald ik eet het "

"En waarom mag hij dan wel mee eten"

Nathan wijst naar Logan en ik grijns breed.

"Omdat hij mijn beste vriend is al sinds ik 6 jaar ben, so shut the fuck up"

Logan geeft me een high five en ik haal snel mijn motortje boekje en duw hem in Logan zijn handen.

"Lees die shit "

Logan is de enigste die uit mijn boekje mag lezen, hij weet hoe ik me voel dus geheimen hebben we ook niet voor elkaar, hij zelf heeft ook een boekje waar ik ook uit mag lezen. Zo kunnen we onze gevoelens uiten want meestal lukt het niet om te laten zien, dus dan schrijven we het op.

Logan stopt en blijft hangen op een pagina waar ik een liedje op het geschreven. Hij grist een leeg kladblok van de tafel en begint het over te schrijven.

Soms doet hij dat als hij het lied, mooi vind en wilt verbeteren zodat het lied van ons beide is. En zo doe ik het zelf ook bij zijn liedjes.

"Rox dit is serieus goed "

Zegt hij met een grote glimlach op zijn gezicht.

"Thnx "

Ik zie in mijn ooghoeken dat Luke een pizza doos probeert te pakken maar ik gooi een vork langs zijn gezicht die in d muur beland.

"Blijf van mijn pizza af anders is de vork de volgende keer door je hoofd "

Hij kijkt nog een beetje geschokt en sloft terug naar zijn plek.

Ik hoor de buiken van de jongens tegelijkertijd rommelen en ik schiet in de lach.

" dat klonk raar "

Ik pak een pizza doos en gooi hem op tafel.

"Omdat ik aardig ben "

Zeg ik tegen ze, maar volgens mij hoorde ze me al niet meer omdat ze meteen aanvielen.

Luke zit al de hele tijd naar het notitie boekje te staren en ik weet zeker dat hij wilt weten wat er in staat. Ik pak het vast en kijk hem kort aan en doe hem in mijn jaszak. We horen een slot opdraaien en even later staan mijn ouders ook in de woonkamer, ik word boos aangestaard en ik kijk ze verveeld aan.

"Roxanne Anne Coldblood "

Shit hij gebruikt mijn hele naam.

"Ik had gezegd dat je je haar niet mocht verven "

"Weet je pa, het kan me niet schelen wat jij wel en niet wilt want ik ben niet de Roxanne met het lelijke blonde Barbie haar "

Zeg ik boos, hij zelf neemt een breder houding aan waardoor ik een klein beetje in krimp.

Hij zucht en wijst naar de deur.

"Je hebt huisarrest Roxanne "

Zegt hij, ik sleep Logan mee naar de gang en geef hem een stevige knuffel.

"Zie ik je morgen "

Hij knikt en geeft me en kus op mijn wang en loopt de de deur uit. Ik loop zuchtend de trap op en ga boven op bed liggen, ik staar naar het plafond en ik luister naar gestommel en gepraat in de gang. Waar ze over praten kan ik niet verstaan maar ik hoor ze wel naar boven komen, even later staan de vier jongens in mijn kamer met mijn notitie boekje in Luke zijn handen.

"Wat willen jullie "

"We hebben je notitie boekje Roxy "

"Okey leuk, en laat me nu met rust ik wil alleen zijn "

Zeg ik grijnzend, ze verwachtte mijn reactie niet maar blijven wel staan. Ik zucht en ga op mijn balkon staan en kijk naar beneden. Ja dat gaat me wel lukken. Ik klim over de railing en laat me naar beneden vallen en beland op mijn voeten. De jongens hangen over de railing en kijken naar beneden.

"Komen jullie wat lol maken of blijven jullie hier "

Zeg ik lachend. Ze springen zonder na te denken over de railing en even later lopen we over straat naar het strand. Ik ren als een malloot naar het water en blijf stil staan als het tot enkel hoogte is.

Ik word op getild en Luke loopt verder het water in, hij grijnst breed en ik houd me stevig vast aan zijn shirt.

"Luke stop, niet los laten "

"Waarom niet prinses "

"Omdat deze prinses niet kan zwemmen "

"Owww, nou dan moet je je maar stevig aan me vast houden "

Zijn armen glijden onder me vandaan en ik blijf aan zijn nek hangen.

"Godver Luke straks verdrink ik nog als ik los laat "

Hij zucht en tilt me weer op, ik leg mijn hoofd op zijn borst en sluit mijn ogen.

"Moe "

Zegt hij vragend, ik knik.

"Ga maar slapen dan "

Zegt hij en ik dompel langzaam in slaap door het geluid van de zee.

My Neighbour Mr.EgoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu