Kaldırımda hızlıca ilerliyordum. Yeni staj göreceğim hastaneye zamanında varabilmem için otobüse yetişmeliydim. Saçım başım dağılmıştı. Kim bilir ne berbat görünüyordum. Gerçi genel olarak berbat görünüyordum zaten de şu an daha bir üst seviye olmalıydı.
Işıklarda durmuş olan bir arabayı fırsat bulup yanına doğru ilerledim. Kendime bakmalıydım. Yanına vardığım arabanın siyah kaplama olan camından yansımama bakarken yüzümü buruşturdum. Üzerim yine iyiydi ama saçlarım fena dağılmıştı.
Saçımı düzeltirken aşağı doğru inmeye başlayan pencereyle başımı çevirip ilerlemeye devam ettim. Evet rezil olmuştum fakat bunu şu anlık umursamıyordum. Böyle bir şey yaşayacağımı az buçuk tahmin etmiştim zaten. Fakat ne yaparsın? Aynayı nereden bulabilirdim başka? Ayrıca arabadaki her kimse beni ilk ve son kez görmüş olacaktı. Bir sorun yoktu o yüzden. Anlık utançtan ibaretti her şey sadece.
Otobüse vardığımda kendime cam kıyısında bir yer seçip oturdum. Kulaklığımın tekini takıp gözlerimi kapattım. Sıcak olan hava yüzünden terlemiştim. Alnımı elimin tersiyle silip gözlerimi pencereden dışarı çevirdim. Her şey nasıl şekillenecekti merak ediyordum.
Üniversitede alınan eğitimler ayrı, hastanede alacağım eğitim farklıydı. Bu yüzden heyecanlıydım. Artık gerçek hastalarla içli dışlı olacaktım. Umarım her şey istediğim gibi ilerlerdi..
••
Kıyafetlerimi değiştikten sonra soyunma odasından çıkıp elimdeki not defteriyle bana söylenen ismi aramaya başladım.
Min Yoongi..
Umarım anlaşabileceğim biri olurdu. Fazla içine kapanık biri değildim fakat bilirsiniz, herkesin kişiliği farklıdır. Benim aksime daha hareketli bir öğrenci bekliyor olabilirdi.
Bir adım daha atmıştım ki gördüğüm isimle duraksadım. Odayı bu kadar erken bulmama şaşırmıştım. Oysa ki bendeki bu şans hastaneyi dört döndürmeliydi bana. Yine de bu duruma şükredip çekingenliğimi ve utancımı bir kenara bırakıp kapıyı tıklattım.
"Gir."
Sesini duyduğumda kapı kolunu yavaşça indirip kapıyı içeriye doğru ittirdim. Odaya girdikten sonra ardımdan kapıyı kapattım. Masanın hizasına geçip elindeki kalemi döndürüp aynı zamanda dosyaları inceleyen Bey'i izledim bir müddet. Buradan gördüğüme göre oldukça gençti.
Beni hiç umursamayıp dosyalarla ilgilenmeye devam ediyordu. Kim olduğumu, neden geldiğimi sormayacak mıydı? Peki, o sormuyorsa ben söylerim.
"Merhaba. Ben yeni stajyerim, adım Eun soo. Sizin öğrencinizim?"
Sonunda başını kaldırıp bana baktı. Biraz şaşırmış gibiydi ama hemen toplayıp ciddi ifadesini takınmıştı. Sanırım stajyer öğrencilerden kendisine verileceğini beklemiyordu. Bir ihtimal şaşkınlığı bu olabilirdi.
"Peki, şu anlık bir kenarda bekle."
Başımla onaylayıp pencere tarafına geçip dışarıya bakındım. Odası en üst kattaydı. Yanlış hatırlamıyorsam yirminci kattı. Ve de değinmeden geçemeyeceğim, manzarası berbattı.
Peki ya 'Şu anlık bir kenarda bekle.' demesi? Benim şu an beklemem değil de öğrenmem gerekmiyor muydu? Hiç olmaktansa insan önce bir konuşma yapardı. Hangi üniversite, neden bu bölüm falan? Ben olsam sorardım yani..
Masadan kalkmasıyla bakışlarım onu bulmuştu. Bana bakmadan kapıya doğru ilerlerken "Benimle gel." demişti. Evet, başlıyorduk sanırım?
Peşine takılmış, odasından çıkmıştım. İki koridor geçtikten sonra bir odaya girmiştik. Beklenildiği gibi hasta vardı. Ama ağır hasta gibiydi. Yani hastalık türü açısından ağır hasta. Şu an iyi görünüyordu çünkü.
"Şimdi ben hastayı muayene edeceğim. Sen de not mu tutacaksın, aklına mı yazacaksın bildiğini yap."
Bu da neydi şimdi?! Bu nasıl bir doktor? Fazla rahat davranıyor. Sonuçta benim öğrenmem söz konusu değil mi? Muayene ederken konuşarak anlatması gerekliydi.
O hastayı incelerken ben de onu izliyordum. İncitmeden yapmaya dikkat ediyordu ve profesyonelce hareket ediyordu. Bu kadar genç olmasına rağmen, uzun zamandır bu işteymiş gibi gözüküyordu.
Hastalığından kısaca bahsetmiş, bazı yerlerde sağolsun açıklama yapmıştı. Gerekli birkaç not altıktan sonra sadece hareketlerini izlemiştim. Çünkü not alırken ne yaptığını pek göremiyordum..
••••
Eski bir kitaptır, bölümler düzenlenip tekrardan yayımlanacaktır.👌🏻
Hastanede doktor adayları staj nasıl yapıyorlar bir bilgim yok. Uydurma bir şeyler olursa ne saçmalıyor bu demeyin😀
-Jimse🦅