DSG Sealed My❤with Your💋S2 Part1

301 27 0
                                    

"LONGKOU!! LONGKOU!! Turun ko! Mari la sini kalau ko brani!!! Kalau ko jantan ko dtg bh dapan sy. Biji teda ka, haaa??? Buli2 ko pukul kakak sy ar, P**k**a koini kan! MARI TURUN!!! Merah muka sy menunggu sana bawah tangga rumah si Longkou.

"Fir, bah sudah laitu, kakak ko ni pun inda juga narangab bah, masi ada lagi nipon dia",memujuk noh anty si sy suruh tarik diri ni.

"Diam ko anty! Kalau inda mati tu kakak sy tu, inda pandai blajar si Longkou ni. OIII LONGKOU!!! Mari ko turun, sapppppppattttttt!!! Kalau sy naik sy kasi ruyas ni pintu ko. SAPAT KAMAA!!! Atukk katukk katukkk, bukan main o sy!

"Sy...sy..tasalah sipak bah tu kakak ko itu..bukan sy singaja..siou gia Pir..", bagagar bah lutut si Longkou buka tu pintu umah dia.

Sya lumpat ja trus tangga ke-3 bah umah si Longkou - abis pindik gia tangga dia (hahahahhha, bukan gadis kucing sy ni 😋), smpi ja atas bantaran umah sy pigi cangak bah lihir baju si Langkau.

"Odoiiiiii dogooo no Pirrr, ko mo kasi mati kaitu anak anty arr? Ria, ko kasi sabar dulu bah adik ko itu, mati nanti laki ko kana kotol", nangis2 sudah si anty @ merangkap mama si Longkou. Kazen bah kami ni tapi Ria ma Longkou kana kasi kawin sbb bosinta dari kici lagi. Si Ria ni kakak sy, kami dua bradik ja and si Longkou anak adik mama sy.

"Ko pigi minta maap ma kakak sy, skrg juga, sy tunggu ko. Jilat kaki dia kama!! Mcm askar Jipun sy punya perintah ni. hahahaahh

Pa lagi si Longkou trus tarajun bawah umah, pigi gapus bini dia minta maap sambil dia jilat kaki si Ria. Si Ria nga puas ati dia sbb tadi dia pigi injak tu tai sapi sana sungai. Kotoh makan tai sapi! Salalu gia si Longkou pukul si Ria kalau dia nawuk bah, tu ja masalah dorng tu. Tapi kalau x mabuk romantik mah diorang tu smpi jarang koluar umah. ehem ehmm, paham2 la aaaarrrr. Tapi najara sudah si Ria sbb perangai moginum laki dia ni x buli kana pai lagi. Paion nga ulung, bandak ka bungou org bilang. Nasib tu hari ngam2 sy pulang dari S******** trus si Ria p menangis2 dpn sy. Bulat trus mata sy nmpk biru2 muka kakak Ria, trus sy tumilombus p umah dorng.

"Satu kali lagi ko bikin kakak sy mcm ni awas ko ar!", siap sy warning abg ipar sy si Longkou. Bansi sy tingu muka dia. Masa abis tingkatan 5 ensom ma, skrg sama ja mcm tu muka sapi. Puiii. Moginum ja karaja, x buli tahan butul tu mato dia klu dia nmpk tu rimau biru, trus momoduk satu katon. Senyum si Ria tingu sy, "tengkiu ar, Fir", gitu kali tu signal mata dia tu 🤗

Sudah sy balik dari umah dorng kakak sy (migapus sudah kali dorng tu di umah, kitai o), sy trus balik pigi umah. Mama ma odu sy lagi tinggal d umah kami tu lapas tapa sy linow do kinorohingan 4 taun yg lalu. (tondu kopio kami ni, indada jantan). Sy punya beg masi ampai2 lagi di bantaran umah, ishh ni la si Ria punya karaja ni, bulum lagi sy buka kasut sudah kasi selesai masalah dia.

"Mama..oh mama..Odu..mana korng o..?" memanggil sy ma ni "sumandak molohing" duarang. Teda yg menyaut ni.. oho..mungkin dua2 pigi "kasino" kali sana tmpt si Kurin. Ah, bukan kasino yg main pusing2 tu ar atau buang2 dadu. Yg main kua merah bah :D ahhaha. Penjudi kici2lan ni mama sy ma odu sy, sama ja perangai anak branak :D Biar la bh, pencen sudah juga.

Sy masuk umah dan tingu keadaan sekeliling..sunyi ja, trus sy ingat my lob Talib..ummm.. masih lagi segar tu nama dia dalam hati sy..sy tau dia tunggu sy di "sana".. I will come with you one day, my love", sy slalu berdoa mcm tu. 😇 Tiap kali sy rindu dia, sy berkurung dlm bilik, tingu gambar dia di hp dan seperti biasa la, nangis...areiii... tiap2 kali tu juga ada sesuatu yg sejuk akan pigang pipi sy, baru sy rasa senang hati. mangkali roh dia x tenteram o tingu sy mcm ni kan..pa buli bikin la..I still need your company, my lob. hu hu.. Si Jonaz lepas dari yg Talib passed away, a month after sy x jumpa dia lagi.

~~FLASHBACK Aug 1st, 2016 @ 21:10hrs ~~~

"Am sorry for your lost, Fir.."..

"What should I do, Jonaz? I cannot breath without him"..

"Am always here for you, Fir..you know I will"..

"But you are not him...you are not my love, you are not Talib!", hu hu hu hu

"You have to move on.. I want to move on with you. There's a lot of thing we should accomplish in this world rather than forever grieving for someone who is not with us anymore. I believe Talib would have think the same. Come on Fir..What do you say? Will you not give me a chance?".

"I belong to Talib..forever I belong to him. Am not perfect for you, Jonaz"..

~~~END OF FLASHBACK~~~~~~

Dan sy kasi tinggal dia sana..itu masa la yg paling last sy nampak Jonaz. Time sy masuk kerja sudah pun dia x lagi di opis, Jane bilang dia berenti keja on the spot.. Sejak dari situ sy punya perangai berbah, sy jadi pendiam tapi sy masi kuat bekerja. Business and personal sy x kasi campur aduk. Kuat juga bah semangat sy sebab karaja ja yg bikin sy busy dan lupa skijap dgn apa yg terjadi. Tidak cukup dgn membusykan diri dgn kerja, sy p ikut tu kelas Muai Thai. Yg boxing Thailand tu bah. Tu pasal sy tunjuk tembirang ma si Longkou sbb sy ada kuda2 gia. Cuba kalau si Longkou cabar sy tu, ciss, sy kasi poingka ja 👊 sana muka dia, tarabang tu. Ewahhhh! tombirang bh :D

Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2Where stories live. Discover now