Jam 6am.
"Am going back now", bilang si Juarez.
"Ok" bilang sy ma si Jonaz serentak. Kami ni duduk berderet 3 orang skali, sy duduk paling siring yg tmpt org lalu lalang, si Jonaz sblah sy dan si Juarez sblah si Jonaz.
Juarez blik, sy berdiri p tutup tu aircond ma lampu d pantry.
"Fir, what do you think of Ph-Nyun?". Ai? Ni org ni berminat dgn si santut ka?
"She's nice, but sometimes irritating", sy terus tarang ja moti. Knapa la bukan saudara.
"Why you say so?" Fuhhhhh... kanapa bh dia tnya sy soalan2 bonus time mo balik ni..
"Because she's busy body. But well, overall she's a nice girl. Do you have crush on her?" Joro sy tanya blik.
"Not really but she asked me if am free this weekend and thought of bringing me out. Guess it's a date?" Walawei! Brani nya si santut bawa lelaki p dating. Nokuro no sy x bf, x mungkin sy p merendah diri o. No way man.
"Wow, aren't you excited?"
"Am not sure, am not interested with her".
"I see,.. well, if you ask me how to build a sentence to decline her proposal, am sorry I can't help you." Ketawa dia.
"It's ok Fir. Probably I will bring Ang-Kyon to come with me. Do you want to come along?" Budu ka ni org ni. Dorng dating sy mo tingu ja ka?
"No thanks, Jonaz :) I skipped". Trus dia diam.
"Hey Jonaz, am going off in 15 mins, will you come too?". Dia kasi angguk ja kepala dia. Knapa maa dia nmpk sedih ja ni. Soot o. Dia marah kali sy ckp pasal future gf dia as irritating. Bah, ada ku kisah? Mmg gia si santut tu bikin panas.
Sy kunci pintu off smua lampu pas tu kami masuk lift sama2. Jonaz takan no.1.
"Going down" bilang tu lift. Kami diam2 x bckp. Pintu lift buka, cepat2 sy kluar duluan, si Jonaz p ganding sy jalan. Smpi d luar bangunan opis sy babai dia trus x tau tiba2 dia tarik tangan sy, dkt idung sy belanggar ma idung dia
"I want you to consider going out with me. I don't want to go out with Ph-Nyun." Bulat trus mata sy tingu dia. Putih clear kulit dia ni, idung mancung nipis ma kici tu bibir dia, rambut slop warna dark brown, mata warna hazel nut, kacukan indon/spanish bh dia ni. Sy berdiri ma dia sy smpi telinga dia ja.
"I will, but please let go off my hand. It's pain". Trus dia lepas tangan dia. Punya la kuat dia gonggom sy tu (ada ka tu dlm.kamus dusun??) Mcm sy mo lari bh.
"You could ask me nicely, Jonaz, you don't have to hurt me like that" sy bilang negi kasi kici tu mata sy. Trus sy jalan, malas sy mo tunggu dia ckp.Knapa bnyk kejadian yg miracle jadi dari smlm smpi niari ni? Roy, Talib ma Jonaz. Dorng baru perasan sy ada ka?
Berpikir sy sambil jln kaki blik umah. Sajuk pagi2, baru kul 7.30am gia. Dlm masa 15minit sy smpi sudah dlm bilik sy. Menyewa bilik ja bh sy ni. Mahal mo sewa satu umah lagipun apa sy bikin satu umah? Bukan sy slalu ada d umah. P karaja saja. Blik umah pun utk modop ja. Sy punya housemates ada tiga orng. Satu nama Steven org Ireland satu lagi Dave org UK & gf dia org malayu. Bagus gf dia tapi tu la, dlm satu bulan mungkin satu kali ja sy jumpa housemates sy ni sbb bila sy p kerja dorng baru smpi umah, bila sy smpi umah dorng sudah p kerja. Klu sy x p mana2 ujung minggu dorng pula kluar. Tu la kebanyakan hari sy saturng d umah yg besar tu. Luas butul ruang tamu kami tapi jarang sy kluar.Sy ampai beg sy, minum susu ma protein lu, baru sy p mandi. Segar udah badan sy blik. Pki losen sblum limpang..kebiasaan sudah sy ni, tu la licin ja kulit sy (oo beii, amu ku monombirang). Pas tu ambi phone, charge dan bersedia utk modop... tapi utak sy masih memproses tu muka 3 kusai.. 3 3 pun ensom. 3 3 pun baik hati cuma si Talib yg pendiam nga itu la beii sy suka tingu. Redup mata dia sbb pnjg bulu mata melentik, tu mata dia ma bibir dia mmg bikin penasaran. Monigup pun x. Si Jonaz menigup kama, atukkk mcm kerita api tapi gentlemen ma dia ni. Klu dia senyum nga karas trus nenen sy ni. Tarikan seksual dia kuat butul o. Sy senyum satu2rang sambil pigang nenen. Budu ko Fir. 😂😂 bantaton kopio. Klu si Roy, ai.. sy nmpk d vid-con atau d screen tv ja, tinggi mangkali tu sbb dulu sy nmpk si Alfredo berganding ma dia masa vid-con, si Alfredo smpi d bawah dagu dia ja. Sy mitopong ma Alfredo sy smpi atas telinga dia. Nah, x tinggi kaitu? Dlm screen ensem sy nmpk, x tau la klu dpn2 kan. Lain bah muka org ni klu d screen ma yg butul2. Trus menerus tu otak sy berjalan, sy kasi ganti2 dorng, sy imagin dorng sium sy, aiii. Pa mcm gia misium punya prasaan?? Bergen bh mulut sy ni. 😁 . Sy jilat2 bibir sy, eee sy rasa mcm sy duku (anak anjing) pula. Ula noh lo Fir. Magauk sudah ko ni. Modop! Bilang tu ati sy. Ish, kijap bh mo imajin lu. Budu koh. Sendiri2 sy berkhayal tu.
Bip bip.. Roy lagi ka?
"Are you already asleep?" Choiiii, si Jonez pula.
"About to", ringkas ja sy jawab
"Am sorry I hurted you. I didn't mean it". Nah, feeling guilty kan. Banci sy.
"Forget about it, am fine." Padahal, kambing bh ko ni main tarik2 tangan sy.
"I will be still waiting for your answer about going out with me this weekend", x pndai putus asa o dia ni.
"I think it's a bad idea, Jonaz. But maybe we can plan something. I don't wanna make Ph-Nyun feel bad. We talk later", gitu kunun sy balas dia ni. Klu buli harap2 dia lupa.
"Alrite sweetie, I won't forget to ask you again", doii odoi si gaman...Sweetie? Not bad.... senyum sy saturng..wishing for a nice dream....
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
Ficción GeneralCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...