Diari si Gumuk Part 16

232 29 0
                                    

Kisah benar dari penulis: Sy baru abis baca tu cerita di Wattpad Ugly Fat Friend. X sangka happy ending juga si gumuk tu... jadi...pa mcm la cerita si gumuk sy di sini ni?

Sy butul2 heartbroken. Sy kol2 si Talib tapi x buli dapat. "The number that you dialled is out of the coverage area".
Mana dia pigi ni?? Out of country ka?? Kanapa dia bikin mcm ni sama sy? Apa salah sy bikin? Sy nangis dan nangis tu malam smpi sy nokodop bah.

You are too fat, Fir, nobody want you
You are a disgust
Look at you, big fleshy ugly creature
Hhahahhahahahahaha
You are a total joke

Sy terbangun, kul 6am sudah,? Sy bangun dan duduk atas katil sy dan start nangis lagi balik. Sy benci smua org. Sy benci diri sy, sy benci sy gumuk, sy benci sy benci sy benci!!!!!!!!! Aaaaaaaahhhhhhh!!! Sy ambil bantal dan tutup muka sy pas tu Sy teriak kuat2 !! Trus sy nangis lagi..so tu weekend, sy x kluar p mana2, berkurung dalam bilik saja. Dingar lagu love songs, nangis lagi. Baca buku romance, nangis lagi. Buka hp tingu gambar sy ma Talib, tambah lah gila sy nangis. Pindiknya weekend tu kerja sy nangis ja la. Sy pun lupa sy ada makan ka teda.. sy minum nestum 3 in 1 ja kali tu. Pa mcm gia. Mimpoju amu agayad, makan nga amu owiyau, modop nga amu lena (rusak o dusun sy tiba2 ada malayu)... I was being so pathetic and I feel like am an asshole..

On Monday.

Sy mcm x larat mo p kerja. Sy x tenaga mo p kerja tapi sy kasi logot ja. Dalam hati sy mo jumpa Talib. Jam 7pm lagi sudah sy kluar dri umah. Muka sy teruk butul, apa pun x pakai, krim badak, ginsu. Sy mandi pas tu pki baju trus sy jln. Mcm tu ja. Sy x peduli lagi pasal sy punya penampilan ni. Satu ja matlamat sy, jumpa si Talib.

Sy sampai opis trus sy p tmpt duduk Talib. PC dia off, meja dia clear.

"He tendered his resignation today. He came at 3pm then went and see Ken and Jane. Jane said he gave 24hours notice", tiba2 si santut berckp ma sy.

"Did he say anything about me?", sy x mo tau butir2 lain.

"I don't know, probably you can ask Jane. What happened?", sy x jawab si santut punya soalan. Sy p cari Jane.

"Jane, did Talib say something before he left?" X hai hello sy trus tanya dia (mcm balas dendam ja ni. 🤔).

"Nothing at all," punya sy hampa jawapan si Jane.

Sy p balik tempat duduk sy, kluar airmata sy yg deras butul trus sy lari p jamban (nikali x salah masuk sudah 🤣 -- sy sedih bh ni, jgn katawa bh). Sy masuk dlm cubicle, sy nangis lagi balik, terduduk2 bh sy miad tapi yg teda suara ni. Ingus ja kna tarik2. Lama2 sy berenti sendiri tapi hati sy macam masih lagi yg kambang panuh air, klu sy terbayang ja muka si Talib, cepat trus utak sy memproses tu memori yg dia kasi tinggal sy, trus tu maklumat kna salur p hati sy dan output air sana mata sy. Adihhh banci sy menulis ni o bnyk butul perkataan nangis, ntah bila mo abis!

Last2 sy kluar dari tu cubicle. Sy tingu cermin. Fucking ugly biach (bitch). Sy cuci muka banyak kali. X cukup lagi tu, sy kumpul air dlm sinki, trus sy kasi masuk muka sy dlm air sambil teriak kuat2! Wooohhh! Butul2 gila bayang o sy. Sy kasi relex diri sy, tarik napas dalam2, uhhhh!.. sakit butul bila smpi hati sy. Koromou balik mata sy tapi sy tetap tarik napas. Inhale.. exhale...inhale..exhale...lama juga sy bikin smpi sy rasa teda lagi airmata sy kluar. Sy cuci balik muka sy. Sy kasi bagus2 rambut sy.
"Fir, ko kena tabah, ko kena bangun balik. Jgn kasi budu diri sendiri. Buat apa ko mo sedih2 pasal saturang lalaki. You are independent!", sy berckp ma diri sy sendiri.

Pelan2 sy masuk balik p opis. Sy duduk, kasi bagus posture, tangan sy buka laptop dan sy consentrate sana skrin komputer. Buka email, ratusan. Pelan2 sy open one by one, baca and reply. Nikali sy kasi abis smua smpi tinggal less than 10 lagi. Yg bagusnya, saturng colleague sy pun x yg p bckp ma sy ni. Mungkin dorng tau sy tengah bersedih. Si Jonaz dtg pun sy x perasan sudah. Mungkin dia ada berckp ma sy tapi sy x dingar apa2. Dakat 3 jam sy duduk tingu skrin ja.

Tut tut. Tut tut
Tiba2 hp sy bunyi. Sy capai hp sy, "Roy Flakes". Sy x jawab. Dia kol smpi 4 kali, sy biar ja. Sy kasi mute tu bunyi.

Ting!
Email masuk.
From: Roy.Flakes@l**g**c**g.com
To:Fir.Tandingan@l**g**c**g.com
Subject: Look at the camera and pick up your phone.

Huh. Sy reply.
To: Roy.Flakes@l**gc**g.com
I don't have voice and am too ugly now. SEND.

Ting!
I don't know what happened with you but if you are not well just go home and take a rest.
P/S You are beautiful just the way you are.

Sy x reply lagi. Sy off pc sy, angkat beg trus sy jalan. Sy x tingu sepa2, sy x ckp apa2 dan sy x tingu tu camera!

Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2Where stories live. Discover now