Diari si Gumuk Part19

231 30 0
                                    

​"TALIBBBBBB"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Don't leave me again!!!!"!!!!!

Sy jerit kuat2 sambil menangis.

"Fir!! Are you ok??????"

Tiba2 housemate sy si Stevie kasi guyang2 sy.

"Stevie! My boyfriend, Talib, he's covered with bloods", sy bilang nangis2.

"Fir, where is you bf?'"si Stevie try kasi relax sy.

"He's here..." sy bilang sambil tunjuk sablah sy.

"Fir, no one here..you are having a bad dream", ha??? Sy tingu Stevie, si Stevie sambung balik cakap dia.

"Do you want me to get you some water? You are sweating like hell"..

"Uh..uhh.", sy ternangis la pula.......... adui...bingung trus si Stevie..

"So..sorry Stevie, I don't mean to wake you up. Yes, probably a bad dream" sy bilang sambil singod2 ingus sy.

"Don't worry Fir, I will get warm water for you", bagus btul si Stevie walaupun jarang sy bercakap ma dia ni. X lama dia masuk balik bilik sy bawa galas.

"Here you go, try to get some sleep now. If you need anything, just knock on my door.", dia kasi sinang ati sy. Sy angguk ja ma dia. Stevie bangun dia kasi off tu lampu sebelum dia kluar dari bilik sy. Sy try balik kasi tenteram hati sy tapi knpa jantung sy ni masih berdebar2 ni? kelopak mata kiri sy pun gerak2 sejak sy terbangun yg tadi tu. Sy minum tu air yg Stevie bagi. Lega sikit tapi tu debaran mcm makin laju. Shit! apa ni????

Tut tut. Tut tut.

Tiba2 bunyi hp sy. 63** ** 11. Sepa ni? Sy tingu time, kul 5.03am.

"Hello", sy jawab tu call.

"Hello, am calling from R***f**s Hospital. We have a patience here but there's no ID however we got his mobile phone with a display number of yours. By the way, can you come over immediately, we need to do some identifications",terberenti jantung sy bila sy dingar tu org ckp dia dri hospital. Sy x buang masa, sy pakai baju/sluar, pakai jaket, ambi hp jalan trus!

Sepanjang masa sy dlm teksi pigi tu hospital sy x berenti berdoa, "Tuhan, sy harap bukan Talib..tolong sy Tuhan. Kalau dia, kasi kuat semangat sy dan kasi kuat semangat dia juga. Sy mau dia, jangan ambi dia", nangis lagi sy (ni episod airmata ja ni..palan2 abis juga ni..sabar korang ar..). Teksi berenti depan hospital, sudah byr tambang sy trus masuk dalam. Sy kasitau receptionist yang sy dpt panggilan telepon dari dorng 15minit yang lalu. Dorng tingu senarai nama (mungkin pesakit yg baru masuk kali) pas tu dorng tanya apa nombor hp sy dan sy bagi dorng tu maklumat.

"He's in ICU, please go to the 3rd floor, right hand side after you came out from the lift, bed no. 1", bilang to receptionist. Satu kali lagi jantung sy terberenti. "HE"?? Begagar lutut sy masuk dlm lift, sy takan "3". TING, 3RD FLOOR. Pintu lift buka, sy tutup mata sy skijap sebelum sy kluar. Sy pusing kanan, sy nampak tu signboard "INTENSIVE CARE UNIT", mcm sy mo pass out o ni. Sy menyandar skijap di dinding. Tarik napas, tarik napas. I hope it's not Talib. Not him, not him, not him. Help me God.

Ada guard jaga, sy ckp mo pigi tingu bed no.1. Pintu ICU buka. Makin pening sy o. Lagi bau ubat punya kuat.

"Miss, are you ok", ada nurse tegur sy.

"Yes, I feel dizzy because of the medicine's smells. I will need to sit for a while," sy bilang.

Sudah sy relex skijap, sy kasi bagus jaket sy dan mula mencari cari katil no.1. Sana ujung kanan, tidak brapa jauh dari tu tempat sy duduk. Sy nampak badan atas tu katil smua kna balut, dari kaki smpi kepala. Berpinar2 sudah sy balik. Fir, be strong, sy bilang ma diri sy sendiri. Sy mo nangis sudah balik. Tu orang bernapas dgn bantuan life support machine, "beep beep beep beep".. tu bunyi kasi karau telinga sy o. Sy pelan2 pigi dakat. Satu langkah, dua langkah, tiga langkah.........................I cannot do this, this is too much! Sy makin dekat sudah..

Sy pigang ujung tu katil..sy amat amati badan dia. tinggi dia...tinggi dia mcm...no no.. this is not true..berkaca2 sudah mata sy balik.. sy nmpk tapak tangan kanan dia x berbalut. Pelan2 sy p dakat. Sy tarik tu kerusi dkt tu katil dan duduk. Sy tingu tu tapak tangan. Pucat butul tapi mcm sy kenal.. Pelan2 sy pigi sentuh..zuup!! trus sy kumarat sbb tu feeling mcm tangan si Talib masa sy mimpi dia tadi!!! Sy pigang tangan tu org dgn kedua2 tangan sy, sy kasi usap2 tapak tangan dia supaya jadi panas, trus sy kasi gengam dan sy cium balik2. Ketara sudah airmata sy jatuh2 ni. Sy kasi dekat mulut sy dkt telinga tu org dan sy bisik ma dia.

"Wake up now huney, am here..I need you now so please open your eyes"..

Beep beep beep beep....tambah laju to machine punya bunyi.

"You promise me not to give me to anyone, you must fulfill it. Am not ready to be release", makin nogi asarok tu airmata sy oiiiiii. Sy berdiri tingu dia, tangan sy makin kuat pigang tangan dia,..x tau mcm mana tu org buka mata dia..green color....few seconds after dia tutup balik tu mata, suddenly this haunting sounds came into my ears.

beepbeepbeepbeepbeepbeep...beep.............................................................!!!!

Dan paling last sy dingar nurse berteriakan panggil doktor.

Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2Where stories live. Discover now