"Hello Blake, how was your weekend", sy kol juga si Blake pas sy off tu vid-con.
"It was nice, I went for some rock climbing but I injured my knees. It wasn't so bad, don't worry". Puiiii. Ko ingt sy peduli ka.
"Oh that's too bad, I hope you are doing ok now?", orot juga mo kasi sinang ati dia. Kambing.
"You are so lovely, Fir."
"I know that, now tell me which contract you are referring to?" Malas sy mo layan dia. Dkt 15 minit sy berckp ma Blake. Tailingung o ni org putih, ensem tapi udul. Lama sudah sini kompeni pun masi lagi x pndai guna sistem. Kambing. Ehh, jgn kmu heran ar. Sy ni mmg bnyk maki org guna perkataan kambing. Pndi juga sy kadang2 guna perkataan yg lagi bisa tapi jgn la, tambah dosa sy. 😂😂
Pas sy ampai phone sy stat baca email. Amaaaaaa..227 emails...... trus paning kapala sy. Klu buli delete smua kan bagus. Sy kasi adjust2 tu tmpt duduk, kasi tegak badan dan mula la sy tingu skrin sy. Cek satu2, reply. Cek, reply, cek reply, cek, reply... panatt... brapa sudah? Tinggal 100 lagi. Start balik, cek reply cek reply. Last2 tinggal 12. Ok sy tingu lagi. Ohooo, x buli reply trus ni, mo baca deep2 lu ni. Sy berdiri skijap, bikin stretching. Bingkuk kanan kiri. Tarik kaki kanan kiri. Tarik napas. Huh. Tarik lagi, huh. Sy duduk balik tingu email. Ammmmaaaaaa. Sudah sy clear tadi jadi sudah balik 30. Silakak butul. Tut tut. Berbunyi hp sy.
"Fir speaking",
"Hi Fir, can you please don't do any sexual movement at this time?". Ha! Sy tingu skrin hp sy. Kambing punya Roy. "Wave at the camera, am watching you since 18minutes ago".
Sy tingu blakang sy. Banci sy bh ni managment ni, adaka p kasi set kamera ngam2 dipenjuru siling dan sy punya blakanga skrin ma meja smua nmpk? Sy lambai kunun d kamera, trus sy tingu tu screen tv.
"I didn't see you anywhere. Where are you?" Sy tnya blik si Roy.
"Hold on". Trus dia kluar dari sebalik tiang. Cis. Koingorit o. Trus dia tingu tu kamera smbil bckp ma sy dlm phone. "You know that will be coming to New York soon?"
"Huh? I didn't know that. Who say so?", terkejut sy dingar. Sy bukan TM buat apa sy travel.
"I ask Alfredo to bring you here too instead of only Boris. I plan to bring you to Seattle and Vancouver to meet our customer. They are really looking forward to meet you", pnjg lebar dia ckp.
"So nice of you, Roy but I do not think it will happen", sy bilang dengan sedihnya. Sy tau sy x mungkin p travel sbb kompeni x kasi ops ikut trader.
"I will let you know, Fir. You know I am want to meet you personally".
"Why?", sy cuba kunun x mo prasantut.
"Well, because I want to know you more", si Roy bilang. Mcm trus ada burung pipits pusing2 kepala sy o... punya pnjg senyuman sy.
"It would be my pleasure, Roy. If in any case I can't be there, you may need to come here", sy sempat la joking ma dia.
"Yeah, our trader's meeting next year in January seems will be held in your place. But it is still like 8 months away", sedih kunun suara dia ni.
"Patience is the virtue Roy", sy bilang lagi. "Ok my dear. I will talk to you soon. Bye for now". Bye Roy. Tup.
Wahhhh!!! Wat the hell just happened??? Butul kaitu?? OMG. Yessssss!! Hahahaha. Mcm mo gila sy o.P/S si Roy ni sebenarnya baru 4 bulan join ni kompeni. Jadi masih lagi kebaruan dia ni.
Sepjg mlm kerja, x sadar jam 12mlm sudah. Yg jaga Europe kemas2 suda mo blik. Tinggal si Motalib lagi ma si santut.
"Eeeeee!" Tiba2 si santut ampas keyboard dia. Nokuro lo asi. Pot pet pot pet dia bckp dlm bahasa ibunda dia, inda ngrati sy asi. X lama si Motalib lagi mimbolotok dlm bahasa Arab. HahahahhahahahaHhah! Trus smua kami katawa. Haiya..begini la bh kerja kami ni di ops. Asal yg mo blik sudah ada ja yg penting butul mo kna siap on the spot. Masing2 ni gaya kami yg tersendiri. Kebanyakan kami yg sudah biasa pndai berckp saturng2 sambil memaki2 termasuk sy la. Kluar tu dusun sy yg lintang pukang sma kadang sy x tau ada erti ka x. Yg penting mcm bunyi bahasa dusun buli juga bh tu, menurut pandangan kamus sy la."Fir, I need to talk with you," bilang si Motalib. Ai? Bila masa ni org ni d sblah sy sudah. Sy tingu dia. Mata ijau, rambut itam curly, tu jambang dia kna trim rapi, mcm Craig David tu. Eeeeee...gilaoon sy ni. Knapa bh org asing ni ensem2 belaka?
"Yes Talib, what can I do for you?"
"Personally please?" Dup dap dup dap jantung sy.
"Fir, I saw you talking with Roy, am sorry to ask but is it work or personal?", punya brani dia tnya sy. Mute trus mulut sy. Apahal dia ni?
"It's about work, Talib but why are you asking?"
"It's ok, am just asking. Good night". Ha??? Sy mcm mo marah sbb tiba2 ni org busy body tanya. Klu mo jadi bf sy ckp ja bh, bukan dia x tau sy ni single mingle dan desperate mo ada bf. Kambing makan rumput. Sy maki2 lgi dlm ati sy. Trus sy sedih butul ni.Sy sambung blik kerja sy membaca email dan selepas itu bikin mcm2 kerja, planning, scheduling, reporting, system update, invoicing, calculating.... aduiiiiii...x pandai abis bh.. tup2 punya capat tu masa, jam 4am sudah. Sy berdiri dri kerusi sy, jln2 dlm opis kasi lunggar2 kaki tangan badan yg kejang2. Penat butul kerja sy ni smpi kdg2 sy x ingt mo mkn. Tu kupi ja la hidangan sy dari sy dtg smpi sy blik selain dari biskut2 free yg kna simpan d pantry. Kadang2 ada coklat2 free yg org bawa dri travelling atau buah2 dlm esbuk. Smua yg ada d pantry itu la bah sy mkn. 99% smua manis. Pa mcm badan sy x pndai kurus2, ni pasal la. Masa sy skul dulu kurus bh sy ni, atlit lagi. Sudah limpas 20an, nah tu metabolisma sudah kurang. Eksesais pun x. Makan duduk tidur. Ulang2 begini ja kehidupan sy selama 5 taun ni.
Bip bip. Sepa yg msg sy ni awal pgi buta ni?
"Am thinking of you".
Huh? Roy? Mulau o ni org tapi sy senyum dan membalas "Please don't, because when you do, I will start doing the same thing and I cannot consentrate on your trades. Choose wisely". 😎 kotoh.
"Ummm... you?" Adihhhhh kama ni kusai.
"Ok, but only today".
"😚".
Ai? Tu satu icon ja??? Kambing...tapi ginawo ku tumbuh bunga2...🥀🥀
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
Ficción GeneralCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...