Jawapan kuiz part17: x tau lagi sbb blum smpi masa mo kna reveal bh. Nanti next next part kali baru sy kasitau nama. Saspen o 😜
Lama sy kasi repeat balik2 tu tape, ntah knapa tiba2 sy rasa mcm pemes butul ni 😜 Cantik juga bah sy ni cuma golombon ja. Bah, mula sudah sy perasan. Jadi klu org sudah sanggup kasi rekod sy secara sembunyi2 kira mmg tu org mau tau pergerakan sy kan??? Nah, positif butul sy o. Cuba klu sy x santik (yg realiti sy gumuk blakang kira la), mana ada org sanggup mo bz body pasal life sy, kan?? Kira bagus juga sy terjumpa ni brg sbb mcm ada satu energy yg kasi build sy punya kompiden. Yaaaaa! Ko tingu la Talib, sy bikin ko balik ma sy! Ko tunggu saja!
Lepas sy rewind again and again tu cam-coder, sy simpan balik tempat yg sy jumpa tadi dan sy biar on. Sy x tau sepa punya tapi biarla klu tu org dtg ambi balik, sy akan tanya knapa dia sibuk mo ambi tau hal sy. Klu mo black mail sy x pyh bh, bukan sy kaya pun buli byr.
Tu malam, sy naik atas katil dgn hati yg lapang. Nda tau mna yg tlg sy relex, tu green tea ka atau tu cam-coder. Tapi sy rasa dua2 pun membantu kali. By the way, sy mo tidur dgn gaya yg paling sopan kama (ingat, tu rekoder still on), smpi sy sumbat lubang idung sy pki tu snore stopper supaya sy x kogoruk klu sudah deep sleep.
Sy baring atas katil. Tarik kumbang,on aircond. Mata sy rolling di setiap penjuru bilik sy and slowly my eyes closing down.. sblum tu sudah sy on mp4 sambung ma speaker and it playing "Only You" by Flying Pickets. Ni lagu sy kasi auto repeat sbb sy mo ingt si Talib😞.......
~~~~~~~~~~~~~~~~
Tok tok. Tok tok tok. Sepa yg katuk pintu tangah malam ni? Sy ngantuk butul ka nogi..
Palan2 sy arou2 tmpt jalan sbb sy siodop bah, sy lupa mana tu suis!
"Yes,?" Mata sy bertutup sambil buka pintu.
"Huney.."...sound crazily familiar! Trus sy buka mata.
"Talib????!! Is that you"??? Sy raba2 muka dia, sy mo on tu lampu tapi dia pigang tangan sy pula. Sajuk btul tangan dia.
"Yes huney..it's me... please, don't switch on the light.." dia ckp lagi.. mmg suara si Talib.
"Babe, I wanna see you, am missing you a lots", sy sudah start sudah mo nangis.
"Am here now, huney..don't cry, am here with you." Dia paluk sy dan muka sy atas dada dia, airmata sy kluar lagi, tangan sy paluk dia kuat2. Dia kasi usap2 gia kapala sy.
"Why did you leave me? I'm not ready to loose you, not now, not tomorrow, not ever", sy ckp sambil nangis2.
"I have my reason, huney. Am sorry I cannot say it, let's time shows it. What I need you to do is to trust me, because I love you a lots and you are my precious", dia bilang lagi. Mcm tu dialog Lord of the Ring ja ni..
"Tell me babe, you left me yesterday and now you coming back. Are you going to leave me again?" Sy tanya sambil tingu muka dia, padahal sy x nampak langsung sbb lampu x on kan. Sy buli raba2 dia ja ni.
"I don't know, huney. That would be the last thing I would do but I don't want to if I could. Huney..I need your courage now, I need your love and I want your cares..", sedih butul suara dia ni tau.
"Talib my dear..I love you and always will love you. You can have my words", at last sy ckp juga tu three magic words. trus sy tarik dia p atas katil, sy capai kumbang trus sy kasi selimut dia sbb dia makin lama makin sejuk sy rasa. I want him to feel warm.
"Hug me, huney," begegar suara dia. Trus sy hug dia kuat2, sy biar kepala dia atas dada sy ditemani nenen2 sy. Biar dia cepat panas, x kira which part starts to get hot first :)
Sy cium dahi dia..sy usap rambut blakang dia..?? Why mcm ada cecair ni??
"Babe, are you ok"? Sy tanya dia. Dia x bangun. Babe? Talib? Huney?!! Kanapa dia tidak bangun ni???! Sy cepat2 ambi hp atas kepala sy, sy on tu torch trus sy suluh.
"Oh my God, Talib??????!!!! Why are you covered with bloods????"
Talib??? Talib??? Talibbbbbbbbb!!!!!!!!!!!!!! Sy jerit kuat2!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~
Penulis: Arrrrrr!!! Sy x tau apa jadi o!!! Lain imaginasi sy ni!
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
General FictionCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...