"Motalib Al-Moyas, I love you too",.........................
Sabar peminat!
Sy ckp dlm hati ja tu. Sy x tau knapa sy x kolombus tu perkataan. Dia sudah kasi lepas ciuman dia dan skrang sedang merenung sy.
"Will you be with me, Fir?"
"I will, Talib", sy melarang diri sy panggil dia babe.
"Can I take care of you?"
"I should ask you that.. can I?" Sy x tau knapa sy offer, mungkin sy kesian?
Dia senyum tingu sy.
"Huney, in my whole life, I didn't have a chance to take care for someone that I love. I would want to honor our relation by taking care of you", dia bilang smbil cium tngan sy.
"We should start again from the beginning", sy tiba2 kasi cadangan.
"What do you mean?", ternaik kening dia satu.
"Repeat again how you propose me that night", nah kannnnnnnnnn..blik lgi tu bantaton sy!
Dan seterusnya...korng tau laitu. Malas sy mo describe blik. So officially, he's my bf AGAIN."Am too tired, can I take a short nap?" Dia bilang. Well tak kan sy mo ckp x kan... sy angguk ja kepala. Trus sy ckp mo p mandi.
Dlm jamban sy pelan2 siram kaki sy.. lama.. sy sedang berpikir... klu dia butul2 sakit dia mesti kluar masuk kluar masuk hospital kan. Mungkin dia pigi pagi kot.. dia kan stat kerja jam 3pm... nanti la sy tnya dia. Sy mandi bersih2, lap badan, sapu lotion and pakai baju. Sy sedia bawa baju tadi, cuma tinggal mo pki sluar lagi. Sy lilit ja towel d pinggang ni.
Masuk bilik sy tingu dia nokodop. Tiba2 dtg rasa kesian ma dia. Sy p pki seluar trus sy pelan2 duduk dkt dia. Dia x bangun. Sy pigang tangan dia. Pun dia x bangun. Sy p kiss bibir dia. X bangun. Sy cemas sudah.
"Talib, Talib, wake up!" Sy kasi guyang2 badan dia. Knapa dia x bangun ni??
"Talib!!!" Sy kasi guyang dia kuat2.
"Huh......." punya pelan suara dia.
"Are you ok????" Masih lagi sy cemas bh. "Talk to me, can you please wake up??!", sy jerit ma dia kuat2.Dia buka mata trus bangun pelan2.
"Huney, am so sleepy and tired. I didn't sleep last night."dia bilang.
Trus sy paluk dia kuat2. X tau knapa sy nangis, sy takut dia x bangun. Sy takut dia x bernapas. Sy takut dia mati. Sy takut kehilangan dia..."Hey, babe.. what happened?", dia paluk juga sy.
"I don't want to lose you, Talib. Not yet," sy isak2 nangis.
"I will be here, huney..", si Talib bisik di telinga sy...sambil tersenyum lebar.................Sy zzzz lu ar...nanti awal pagi sy sambung balik.
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
قصص عامةCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...