"Fir, wake up.".. ha.. kanapa sepa apa.. blur sy. Si Jonez p kiss dahi sy.
"Am going back home now, your fever is gone but you still need to rest. I will come back. Can I take your key so you don't have to wake up later"?, dia tnya ma sy. Ok ja sy bilang. Dia kiss lagi pipi sy bru dia jln. :) senyum kambing bh..sy pelan2 bangun p tingu cermin. Sy tingu diri sy dlm keadaan naked. Bangkak tu mata sy sbb miad ja gia dri smlm. Then sy observe body sy..Nenen basar, parut basar. T*nt*n sy pun sy x nmpk sbb kna tutup parut sy. Paha basar, mitopis tu kiri kanan paha sy. Tangan basar...adei.. apa yg x basar ko ni Fir.. Sy pigi ambi hp sy trus sy surf ebay. Sy tau apa mo bikin. Sy order tu hotpantz ma tu jaket dia. Dkt RM600 sy abis. Poduli! Sy p mandi balik supaya rasa fresh. Sy pki sluar jeans sy ma tshirt itam (klu gumuk warna itam ja bh yg ngam..hopeless butul o). Then sy tunggu Jonez smpi sambil surfing the net. Sy cari program cepat kurus.. scroll scroll.. huh... combat training?? Di mana ni.. sy membaca dgn tekun. Oh sy tau ni tmpt ni.. bila kunun program dia ni.. alamak..kul 5am?? Ok la. 4 sessions in 3 months. Brapa bayaran dia ni.. ok la, less than RM1k. Sy sign up.
Si Jonez tiba2 muncul di pintu bilik sy.
"Where are you going"? Dia tnya sy.
"Bring me to find running shoes", sy bilang. Dia tingu sy trus dia ckp ma sy.
"Am sorry if I said something that bother you. I didn't mean it", so slow dia ckp. Adeii ko ini kan.
"It's alrite Jonaz. I should be thanking you for that. I feel motivated. Don't worry, am happy you've been very honest with me", trus sy p kiss dia. Haaa? D mana sy kiss dia??? Pipi laaaaa.. jgn kmu mulau sana.
Senyum dia balik.
"Jonaz, can you do me a favor?"
"What?"
"Stop smiling like that, it's killing me".
Merah muka si Jonaz tapi still masi lagi dia bagi senyuman killer dia. Arrrgghhh!!! Jonaz!!!Naik motor dia, kami p cari kasut. Last2 sy bili Asics. Pas tu stokin, towel kici bikin lap peluh, butul air, wireless bluetooth earpiece, tu arm bend yg buli taruh hp (x tau sy apa nama tu), yg utk lari la bh.
Bagus, ada juga sy tkluar bili brg niari, slalu klu sy gaji sy simpan ja tu sbb bujang kan. Sy kasi kluar sikit ja utk byr sewa umah ma blanja sy 1 bulan utk starbucks. Tapi skrg, sy mo melupakan kupi sy lu buat sementara waktu. Sy mesti mo capai target sy.Tu ptg, pas blik dri shopping, si Jonez ikut juga sy p jogging. Sy takut ko pingsan dia bilng. Kambing butul dia ni. Pa mcm kunun mo mula ni? Sy ingt2 blik time sikul tu stretching kami sblum main bola tampar. Adeiiiii, susah mo smpi tanah tngn sy, sy kasi kangkang basar sikit supaya sy buli touch tu ground. Naik balik..adeii susah juga ni mo naik balik. Terduduk sy o. Punya sy upset. Mcm ni punya sinang pun sy x buli buat????
"Fir, you have to start slowly. Everything start with the hard way", bersemangat trus sy si Jonez ckp mcm tu.
"Jonez, do you have crush on me?" Apa jenis ni soalan sy ni..nga sy pun mo tau bh. Knapa dia susah2 pasal sy ni.
"Honestly I don't know. I like you a lot. I got jealous when I knew you were with Talib but at the same time I cannot confess my feeling for you because it's uncertain.."
"Is it because am too fat,?"
Dia x jawab.. but I know the answer... 🙁..
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
Fiksi UmumCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...