Korng buli teka bh sepa tu kan? 😁😁 kacang butul o.
"Huh, sepa tu?" Kna malayu nogi sy jawab. Sy tingu maa sepa yg berckp. Adei si Jonaz. Dari mna dia tiba2 muncul ni? Sampat juga sy berpikir time sy nangis2
"Why are you crying? What happened to you? You are all wet?!" Oh jadi dia x tau la ada pesta banjir tadi sana tu club.
"Main air bh dorng tadi sana club", soot sudah sy ckp malayu ma dia. Sy singud2 lagi tu ingus. Nasib sy ada bawa tisu dan bag sy water proof. Sy masi lagi menyumpah tu party.
"Kamu kalau ngomong biar yang dipahami, Fir", hah!!! Oh ya kan! Dia kan Indon, smua org Indon pndai ckp bahasa indonesia ma. Lebih kurang sama saja tu mcm malayu.
"Kamu bisa bicara bahasa?" Tailingung butul soalan sy ni... Trus dia kasi senyuman dia yg seksual tu. OMG...knapa ni mlm sy kna torture ni...
"What happened back there"? Dia masuk blik versi inglis dia.
Sy cerita la balik pasal tu ujan tiba2 kluar trus dorng buka baju smua dan pa mcm si Talib bikin sma sy.
Consentrate dia dingar cerita sy pastu dia bilang "come, I will take you home."
"It's ok, I will just walk, my cloths all wet I don't wanna take a cab".
"I didn't say I want to call a cab for you", ciz..bajingan butul dia ni tau.
"I will walk," karas suara sy trus ma dia. Trus sy kasi tinggal ja dia. Sret sret sret bunyi tu kasut sy noyopos. Mcm sy mo nangis lagi balik.
"Fir, you are so stubborn. Can you just come with me, I have my own ride", mcm mo marah sudah suara dia. Eiiii, kada gia, takut juga sy klu dia tumogod.
"Bah, mana juga kenderaan ko ini," sy bilang ja kasi malayu dusun sy.
"Follow me," nah kan dia paham juga bh sy ckp tu.
Errr....motorbike? Ninja ka ni? Sampat sy p silik tu model. Kawasaki 650 warna ijau. Mcm kasatria baja itam ja ni..Dia kasi sy helmet, sy pakai. Amaaa... pa mcm mo naik ni..tinggi baitu. Sudah la sy gumuk, klu sy naratu bukan bikin malu kaitu??? Sy diam2 lagi x bergerak.
"I will help you," mcm dia tau ja kesulitan sy ni 😁😁. Kounsikou kii Jonez. Hahahahahahah. Sy taruh kaki kiri sy d pedal, trus dia kasi suruh sy pigang bahu dia, tu moto dia kasi miring sikit tapi masi lagi ada stand tu moto. Satu dua tiga! Amaaa! Boguyang tu moto trus dia tahan. Nasib x jatuh. Adeiii nakaragang butul2 sy o. Sajuk2 badan sy buli juga sy rasa telinga sy merah.
"Hug me if you don't feel safe", dia bilang. Sy angguk ja kepala ma tersenyum ma dia. Bongok, bukan dia nmpk ko tu Fir, yg ko tutup tu wiser helmet kanapa? Full face baitu!
Vroom!vroom!vroooom!!
Poinposi sy d blakang, sy paluk trus bah si Jonez. Biarla ko basah. Sajuk butul gagagaran sy. Tambah sy kasi kuat sy punya pelukan ni. X lama smpi d bawah umah sy. Gagaran kaki sy turun, laju bh si Jonez bawa. Sudah la kuat angin, noyopos lagi. Tiba2 sy rasa paning ni. Si Jonez perasan trus dia pigang sy.
"Are you ok?", dia tlg sy buka helmet.
"Fir, I think you are having fever", dia pigang dahi sy.
"I will follow you to your house", sy kasi angguk ja kepala sy. Butul2 sy paning mcm mo muntah ni. Buka pintu umah smua galap. Ai.. teda org lagi ni umah ni. Sunday nite kan. Sy on lampu dapur, si Jonez masih lagi papah sy, takut kali sy jatuh. Sy p jln p bilik sy, dia pun ikut. Sy x peduli apa dia mo bikin, sy ambi tuala sy yg menyangkut, sy p tandas p mandi. Smpi ja d tandas trus sy muntah. Mcm angin ja ma lendir2. Of course..sy tadi kan x makan apa2..sy mandi air panas, cuci rambut. Sy punya style ni klu yg mo damam x mo mkn ubat, yg penting p mandi, minum air trus mingkuluput.
"Fir, are you alrite in there?", doi gia Jonez. Dia p juga cek ma sy.
"Am good Jonez, going out in a while". Sy buka pintu tandas dan kluar berkemban ja. Masih lagi Sy rasa paning. Sy pigang tu dinding time sy jln blik p bilik, adiii..knapa ni itam2 sy nmpk...trus mcm ringan badan sy."Fir!!!!!"
---------------------------------------------
Palan2 sy buka mata sy, mcm lemas lagi sy rasa.. sy rasa ada org disblah sy. Jonez ka tu??? ei..sy atas katil sy sudah? Apa yg jadi? OMG! Sy cubuk dlm selimut, hah!!! Knapa sy talanjang ni??? Uwaaaaaa!! Trus kluar air mata sy sbb sy x ingt apa2. Dia cabul sy ka? Nahh itu la sy pikir tu.
"Are you awake? Fir? Why are you crying?", nokoposik sudah si Jonez.
"Did you 'touch' me, Jonez?"..purodit lgi tu kening dia. "Apa?" Dia bilng.
"Did you touch me? Did you play with me?" Nah nokolombus sy punya penasaran ni. 🤣
"Hahhahahahahahaahhahaha!" Punya kuat dia katawa. "Fir, Fir. Hahhahaha. You are so funny", masih lagi ma dia kasi katawa sy.
"But why am I naked?!", lagi dia kasi katawa sy. Bh jgn kama, si suut ko satu kali d mulut ko baru ko tosumbing. Marah butul sy.
"You didn't remember a thing? Fir, you passed out when you came out from the bathroom. I have to carry you and put you on your bed. It wasn't easy of course. I cover your body with the blanket and only after that I removed your towel. But yes probably I saw a bit when I was carrying you but I promised I never intend to see them", dia senyum2 kasi cerita pengalaman dia angkat sy.
Mcm sy kana molested o.. buli2 dia katawa.. sy sedih ni asi.. sy malu sbb dia ckp x sinang angkat sy. Sy tau sy barat 🙁🙁 . Sy diam ja, sy x reply dia apa2. Trus dia berenti katawa.. serius balik muka dia.
"Am sorry Fir, I didn't mean to make fun on you", mcm menyesal kunun pas barabis dia katawa tadi. Kambing.
"It's ok, I get it," sy bilang. Still upset tapi sy berjanji on that time, on that moment, sy mesti jadi kurus! MESTI!!!! Kurus!Kurus!
Jonez lap airmata sy, eiii trus dia paluk sy. Kelip2 tu mato sy sbb x paham tindakan dia.
"Jonez, why?" Sy masi curious knapa dia paluk sy tiba2.
"I feel bad..and I need a hug", dia bilang
"I think I need it more than you do", sy senyum ma dia. Trus dia tingu muka sy, senyum juga (aiiii ko bunuh la sy ma senyuman ko tu kambing..)..
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
Fiction généraleCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...