Sampai ja sy d umah sy trus p mandi. Sy minturuk air panas lama2.... Sy tipu la klu sy x nangis lagi. Bukan senang bh tu. First time badan sy kna jelalah, itu time juga kna kasi tinggal. Sy kasi depa tangan sy mcm tu kate winslet punya gaya tu dlm wayang Titanic. Sy tutup mata sy......I need to change..
Sy kluar dri shower ja trus sy ambi fast food dlm freezer. Baru sy rasa kelaparan yg amat sangat. Siap ja sy kasi panas sy makan pelan2. Sy concentrate ma rejeki di dpn mata sy. Pas abis makan sy minum green tea dengan harapan sy buli tidur lena nanti. Sambil sy hirup2 minuman sy, for the moment, sy tingu keadaan bilik sy. A queen bed with white cover sheets. Open wardrob with all my hanging cloths. Pas tu berdepan ma bed sy ada rak buku 4 tingkat. Tiba2 terlintas dlm pikiran sy mo menyusun tu buku2. So sy pun pelan2 tarik kluar smua tu buku dan sy kasi ampai ja atas katil. Rak bawah, clear. Rak kedua, clear. Panat juga ni.. mcm ada 40 buah buku sudah terkumpul atas bed sy ni. Rak ketiga, sy start tarik satu2. All of sudden sy tertarik benda yg sy x sangka2 dan sy x pernah ada!!
A camera recorder!
Sepa punya ni? Sy belek2 tu camera, ha?? Masih ber "on"? Trus sy buka skrin sisi, sy tingu apa yg dalam rakaman.
Mata sy membesar, kepala sy mcm mo malatup, peluh sy kluar tiba2 dan smua badan sy bagagar.!!
I sedang watch adegan sy ma Talib tu malam yg dia raduh badan sy then kasi tinggal sy!!! Aaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!
Sy rewind balik tu vid player dari mula. Punya banyak sy kna rakam di dalam. Start yg si Talib datang d umah sy masa sy baru balik dari training kombat smpi yg mlm dia kasi tinggal sy. Tapi sepa yg rakam ni????? Smua aktiviti sy ma Talib kana rakam abis, yg kami kluar sama2 p makan la, yang di opis pun ada!
Sepa yang bertanggungjawab ni???!!!!!
Pindik ni chapter sbb x smpt sy berpikir dlm kapal tadi, short flight ja gia, tapi cuba jawab ni kuiz lu.:
**Sepa punya kamera tu?***
YOU ARE READING
Diari Si Gumuk (COMPLETED) Season 1 & 2
Ficção GeralCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...