"Yine ve yine geç kaldınız çok saygıdeğer ajanlarımız." diyerek dibinde biten polis amirine bakıp gözlerini devirdi Resa.
"Sizin de pek işe yaradığınız söylenemez bu durumda."
Olası bir kavgayı önlemek için ikilinin yanına giden Afşar, "Sanırım sizin işiniz bitmişti." diyerek amire çevirdi kafasını.
"Tabi. Iyi günler." Amir arkasını dönüp giderken, "Ne zaman şu çeneni tutmayı öğreneceksin acaba?" diye sordu Afşar, Resa'ya değil de yanıp sönen ışıklı arabasına binen amire bakarak.
"Hiçbir zaman." diyerek gözlerini ona dikti Resa. "Ama merak etmeyin, buna alışmanıza gerek yok. Bir an önce eski yerinize geri dönmeniz için elimden geleni yapıp o katili yakalayacağım."
Resa ona bakmayı kesip hızlı adımlar atarak motoruna atlayıp olay yerinden uzaklaşırken, Afşar'ın arkasından baktığına adı kadar emindi. Ama dönüp de bunu kendisine kanıtlayacak kadar cesareti bulamamıştı kendisinde.
♤♤♤♤
Ertesi gün olay yeri ve adli tıp sonuçları gelmişti. Resa ve Tuana dosyaların başına gömülmüş, şaşkınlıkla katilin maktüllere neler yaptığını okurken Afşar'ın içeri girdiğini fark etmemişlerdi bile.
"Sizi bu kadar çok meşgul eden nedir acaba? "
Ikisi de başını aynı anda kaldırırken, "Aslında ben tam olarak neden onun polis değil de katil olduğunu düşünüyorum." dedi Resa. "Tek derdi suçlulara cezalarını vermek. Ama yöntemi yanlış."
"Belki ona göre de bizim yöntemlerimiz yanlıştır." diyerek kendisine bir sandalye çekip masanın yanına oturdu Afşar.
"Insanları hunharca katletmenin tam olarak neresi doğru?"
"O sadece onların yaşattıklarını yaşamlarını istiyor."
Resa gözlerini kocaman açarak "Mahkemede avukatlığını da yapın isterseniz." diye çıkıştı bir anda.
"Onu savunmuyorum. Sadece neden yaptığını anlamaya çalışıyorum. Neden suçluları bulduğu halde bize teslim etmiyor? Ya da böyle bir şeyi yapmaktaki amacı ne? Veyahut neden ve nasıl böyle bir şeye başladı? Onu bulmamız için önce anlamamız gerek."
"Bence bunu onu bulunca ve tercihen ben ağzını burnunu dağıtırken de sorabilirsiniz."
Afşar gülerek başını iki yana sallarken "Hiç değişmeyeceksin değil mi?" diye sordu.
"Keşke. Keşke hiç değişmek zorunda kalmasaydım. Keşke birileri beni olduğum gibi kabul etseydi." diyerek dosyayı masaya koyup ayağa kalktı Resa. "Sanırım çalışma bu günlük bitti. Ben çıkayım başka sorunuz yoksa."
"Çalışmalarınıza hayvanlar için demir kafes yapan yerlerle devam edin. Ve özellikle elektrikli kafes yapan var mı diye de araştırın." deyip elindeki kalemi çevirmeye başladı Afşar. "Aynı şekilde öldürdüğüne göre onları kafeste tutmuş olmalı. Ve psikiyatristin vücudundaki morluklara bakılacak olursa, onlara elektirik vermiş."
Resa "Peki." deyip odadan çıkarken, "İşinizde çok iyisiniz. " diyerek onun peşinden Tuana da çıktı. Ve tabi ki "Siz öyle sanın." diyen katili hiç biri duymadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
《FİNAL》Katil Kim? (Suçlu Avcısı)
Mystery / Thriller1, 2, 3... söylemesi çok güç... 4, 5, 6... beni yakalayamadı... 8, 9, 10... bu son.... #### 3,2,1,0 Oyun bitti, sıkıysa yakala.. #### Kapak yapımı; @soranoldumubeni