5. - My name is Jimmy and you better not wear it out

298 28 1
                                    

*Bella szemszöge*

-Billie, azt isten áldjon meg, siess már! - kiáltottam fel a padlásfeljárón keresztül a már legalább ötödjére visszaalvó férfinak.

Már kezdett az idegeimre menni, ezer éve felöltözve vártunk rá, plusz anyáék már rég elmentek itthonról, vagyis tuti, hogy késünk.

-Billie, gyere légyszi - szólt Tami kedves hangon, miután kaptam egy csúnya pillantást. Megrántottam a vállam és a táskámat felkapva a földszintre viharzottam.

-Két percetek van! - kiáltottam még nekik vissza, majd a konyhába mentem, hogy megigyam a reggeli kávémat.

-Kész vagyunk, mehetünk - dugta be Tami a fejét a konyhaajtó néhány perccel később, szorosan a nyomában Billievel.

Nem bírtam ki, hogy ne nézzek végig rajta, pedig egyáltalán nem volt csábító az öltözéke. Egy egyszerű farmert és szürke kabátot viselt, alatta szürke hajszálcsíkos inggel, mint egy tipikus középkorú tanár, mégis volt benne valami amitől melegem lett. Gyorsan elrántottam a fejemet és próbáltam újra dühös lenni az én drágalátos hugicámra.

-7:42 van - néztem a faliórára -, miattatok fogok késni az évben először!

-Jaj, nyugi már - forgatta a szemét a húgom és a bejárati ajtó felé indult. - Ne dramatizált túl!

Inkább nem szóltam semmit, csak magamban füstölögve követtem őket kifelé. Úgy néz ki, a mai nap a szerencse napunk volt, a busz pont akkor jött amikor kiértünk a megállóba, és még a villamost is sikerült elcsípnünk egy kis futás után.

-És most mi lesz? - kérdezte Billie halkan, ásítozva, miután leszálltunk a villamosról a sulinál.

-Nekünk óránk - morogtam kedvetlenül, mire a nevemet hallottam a hátam mögül.

-Bella! Állj már meg - kiáltozott Lilla pár méterrel mögöttünk.

-Menjetek, az aulában talizunk - suttogtam Tamiéknak, majd lemaradtam, hogy bevárjam a barátnőmet.

-Jó reggelt - mosolyogtam rá, miközben újra elindultunk a suli főbejárata felé.

-Ahh, jobb nem is lehetne! - vigyorgott Lilla a levegőbe bokszolva, mire értetlen arcot vágtam. Miről maradtam le?

-Mert?

-Te nem tudod? - kerekedett el a szeme Lillának. - Nincs első óránk, mert Orosz Ági tanárnő valami továbbképzésre ment és nincs aki helyettesítsen!

-Remek - ragyogott fel az arcom. Amúgy is utáltam az irodalomat, még úgy is, hogy én voltam az egyik kiskedvence a tanárnak.

- Akkor matekon talizunk! - intett Lilla, és a büfé felé vette az irányt, míg én a Tami és Billie által elfoglalt sötét sarokba tartottam.

-Mehetünk Billie? Elkísérlek - szóltam oda neki, mire Tami homloka ráncba szaladt.

-Én is! - kapaszkodott meg gyorsan Billie karjában.

-Te mész órára, mindjárt csengetnek.

-És te? - háborodott fel rögtön, mire vigyoroghatnékom támadt.

-Nincs első órám - dobtam hátra szőke fürtjeimet. - Mehetünk?

Billie bólintott, majd elindult utánam fel a lépcsőn az első emeletre, miután levakarta magáról Tamit.

Szótlanul kerülgettem a folyosón lézengő vagy éppen áthaladó diákokat, néha hátra nézve, hogy követ-e még Billie. Hirtelen egy kéz fonódott a csuklóm köré, mire a meglepődöttségtől megkövült a lábam.

Billie Joe az ágyam alattWhere stories live. Discover now