27. - Fingers up 'cause there's no one to trust!

215 15 9
                                    

*Tamara szemszöge*

Másnap - péntek lévén - a tanároknak és nekünk egyaránt hamar befejeződött a tanítás, ezért az órák után nyugodtan össze tudtunk gyűlni a díszteremben egy hosszabb próba erejéig. Billie fél nap gyakorlás után hibátlanul és végtelen profizmussal játszott minden megszavazott számot az iskola kétezer éves elektromos gitárján, amitől a tanárzenekar többi tagjának leesett az álla.

- Nem véletlenül lettem énektanár - vont vállat BJ, mintha ez az evidens válasz mindent megmagyarázna.

- Nekem nem kell dolgozatokat javítanom esténként, de így se bírtam minden számot megtanulni - rázta a fejét Dénes a dobok mögül és félig rosszallóan, félig csodálattal méregette Billiet. Egy pillanatra megütköztem, hogy mi van, ha felismerte a rocksztár jellegzetes mozdulatait. Aztán sóhajtott egyet és újra megragadta a dobverőket, én pedig megkönnyebbülten fújtam ki a levegőt. Bellával és a tolószékes Kiss Imre tanár úrral a terem végében álló alacsony színpad szélén ücsörögtünk, mintegy koordinátorként, akik megállapítják, milyen a zenéjük külsősként nézve. Szerencsére nem gyanakodott senki, hogy Jimmy tanár úrral esetleg szorosabb a viszonyunk mint kellene, mivel én köztudottan zenéltem, Bella pedig köztudottan minden tanár kiskedvence volt, így örömmel fogadták a segítségünket. Oroszt leszámítva.

- Miért énekelnék a lányok a Havana-t meg a Dancing Queen-t?! Tudtommal ez egy tanárzenekar és én leszek az énekesnő! Tamara úgyis fellép aznap a saját együttesével! - sipított magából kikelve, mikor BJ közölte vele az ötletét.

- Igen, de... a maga hangszíne egész más dalokhoz passzol - improvizált BJ. Láthatólag nagyon parázott, hogy Orosz a színpadon valószínűleg folyamatosan próbálja majd megkörnyékezni. Szerintem legfőképp engem féltett ettől.

- Én akkor sem tűröm, hogy diákok vegyék át a szerepemet - kötötte az ebet a karóhoz, majd végső választ várva a nyakig begipszelt Kissre nézett.

- Egyet kell, hogy értsek Orosz tanárnővel. Sajnálom, Jimmy, lányok, de ez mégiscsak egy tanárzenekar. Aki jelentkezett bele, annak joga van fellépni.

Eközben mintha valami furcsa szikrát pillantottam volna meg a lerokkant énektanárunk szemében, mikor Oroszra nézett. Mintha egyenesen odalenne az ötletért, hogy a lenőtt hajú, középkorú, beszédhibás irodalomtanár legyen a banda frontembere.

Orosz tanárnő viszonozta a vigyorát, de ő a szerelmetes pillantását Billienek szánta. Te jó ég, mekkora szerelmi sokszög alakult már itt ki!

- Akkor meg van beszélve. Próbáljuk el az elejétől! - tapsolt kettőt Orosz, aki hirtelen úgy érezte, énekesként az ő kezébe került a vezető szerep. Billie pedig minden gátlást félredobva felmutatta a középső ujját Kiss felé.

***

- Szerintem ne énekelj egyáltalán - javasoltam Billienek hazafele a buszon. - Nehogy valaki felismerje a hangod. Ha kiereszted, sokkal felismerhetőbb, mint mikor beszélsz. Már így is majdnem lebuktál a gitártudásoddal.

- Akkor vigye Orosz a műsort végig? - húzta a száját. - Végülis nekem nyolc, ha ő is képes valahogy... lázban tartani a közönséget. Legalább beszél magyarul, nem úgy mint én.

- Legalább nem fogsz annyit feltűnősködni. Jó helyed lesz neked a gitárnál is - mosolygott rá Bella.

- Kész paródia leszünk azzal a nővel a mikrofonnál - ingatta a fejét BJ fáradtan, mire a vállamat szomorúan megvontam, és megnyomtam a jelzőt, hogy a következő megállónál leszállhassunk a buszról.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 01, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Billie Joe az ágyam alattWhere stories live. Discover now