9. - Don't be blinded by the lies

347 32 2
                                    

*Tamara szemszöge*

Csütörtökön, a létező legrosszabb időpontban, épp a nap közepén van egymás után két lyukasórám. Mivel a többi évfolyamtársammal ellentétben nem vettem fel délelőtti fakultációt, a harmadik és negyedik órát rendszerint a folyosónkon ücsörögve töltöm, és dalszövegek gyártásán kívül semmi értelmessel nem tudom elütni az időm.

A mai napon a harmadik órában viszont kivételesen elvonszoltam magam az A épületbe a tanáriig, hogy lecsekkoljam a folyosó falára kiragasztott órabeosztást. Örömmel vettem tudomásul, hogy Billienek akkor épp Belláékkal volt órája, azután viszont neki is lyukas következett. Leültem hát a folyosón elhelyezett, szebb időket is megélt bőrfotelek egyikére, és onnan vártam, hogy kicsengessenek.

A csengőszó után alig pár másodperccel Billie bukkant fel a folyosó végén, a nővéremmel a nyomában. Más tanárok még bőven ilyenkor darálják le az utolsó mondatokat, ezért rajtuk - és rajtam - kívül még senki nem jött ki a termekből. Halkan beszélgettek és annyira belemerültek, hogy észre sem vették, hogy ott ülök pár méterre tőlük.

-...figyelj, most nem hall minket senki - mondta Billie alig hallhatóan. - Nem akarom, hogy bármi rosszat higgyél rólam, oké?

-Komolyan ezért hagytad abba hamarabb az órát, és kértél meg, hogy kísérjelek el? - hitetlenkedett Bella, közben mosolyogva ingatta a fejét.

-Igen, mert hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, mit gondolsz rólam. És nem akarom, ha te a tegnapit esetleg másképp értelmeznéd, és szólnál miatta valakinek, tudod...

-Mit kell másképp értelmezni? - álltam fel, mire mindketten rögtön kizökkentek a mély társalgásból, és döbbenten meredtek rám. Összevont szemöldökkel néztem hol az egyikükre, hol a másikukra.

-Öhmm, hát szóval tegnap meséltem történeteket Bellának... - kezdte Billie hezitálva, mire még jobban összeszűkült a szemem. - Még azokról az időszakokról, amiket te már biztos ismersz, tudod, mikor állandóan holtrészegre ittam magam, és minden este más nő ágyában kötöttem ki... - vakargatta a halántékát, szemmel láthatóan rém kellemetlen volt neki, hogy erről kellett beszélnie. Bella először magához képest igencsak értetlen arcot vágott, majd mintha csak akkor esett volna le neki, miről van szó, határozottan bólintott. - És nem akartam, hogy azt higgye, még mindig ezt csinálom, és szóljon róla valakinek. Túl jó kislány, ahhoz, hogy egy ilyet elhallgasson - nevetett fel szórakozottan.

-Na, azt majd meglátjuk - fonta karba a kezét Bella és felhúzta az egyik szemöldökét. Ekkor vettem észre, hogy az irodalomtanárunk, a lenőtt, fekete hajú Orosz tanárnő kíváncsian megállt a társaságunkban.

-Látom, lányok, már barátkoztok a kedves, új külföldi tanárral - mondta nekünk magyarul, Billie felé sandítva. Szegény Billie kínosan összeszorította a száját, és úgy tűnt, hirtelen nagyon mehetnékje támadt. A tanárnőnek köztudottan nincs ki mind a négy kereke, ami a kedvenc zenészem számára már anélkül kiderült, hogy egyetlen szót is váltottak volna egy mindkettőjük számára érthető nyelven. - Megmondanátok neki, hogy bármikor szívesen segítek, amikor csak szeretné?

-Öhm, persze - pislogott Bella, és készségesen fordított Billienek.

-Mégis hogy a francba tud segíteni, ha egy szót sem beszél angolul? - értetlenkedett Billie.

-Azt mondja, rendben, köszöni szépen - vigyorgott Bella a tanárnőre, aki elégedetten - és idétlenül bazsalyogva - elvonult a tanáriba. Fintorogva néztem utána. Most komolyan rá akar mozdulni Billiere? Nem gondoltam volna, hogy ekkora konkurenciával kell majd megbirkóznom...

Billie Joe az ágyam alattWhere stories live. Discover now