BAB 8

9.5K 273 4
                                    

"APA yang kau dah buat nii ?!" Suara Daniel bergema di seluruh rumah agam Rose

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"APA yang kau dah buat nii ?!" Suara Daniel bergema di seluruh rumah agam Rose.

"Aku ?? Apa yang aku dah buat ??" Rose berpura-pura tidak memahami apa yang dimaksudkan Daniel.

Daniel mengetap bibirnya. Marah dengan perangai Rose yang degil.

"Aku dah kata jangan kacau Irish lagi.. Dia dah kahwin.. Dia dah dapat apa yang dia nak selama ni.. So boleh tak kau jangan ganggu kebahagiaan orang lain ??"

Rose tersenyum sinis. "No ! Irish tu milik aku ! Kau pun tau kan dia takkan hidup tanpa darah aku . Irish perlukan aku disisinya !!"

Mata Rose mula bertukar merah. Marah apabila kehendaknya dipersoalkan.

"Yaa .. I know ! Tapi jangan libatkan orang yang tak bersalah !! Seri tak ada kena mengena dengan semua ni. Kau boleh je bagi irish minum darah kau tu tanpa pengetahuan Seri. Just jalankan tanggungjawab kau sebagai seorang rakan yang baik boleh tak !!"

"No ! Seri yang dah rampas Irish dari aku, so perempuan tu kena tanggung semua ni. Kalau perempuan tu tak hidup dah lama Irish jadi milik aku !! Kau jangan masuk campur dalam hal aku.. Sekali kau campur tangan aku takkan teragak-agak bunuh kau !" Rose kemudian berlalu pergi dengan perasaan marah yang meluap-luap.

"Rosee !! Rose !" Daniel mengejar Rose tetapi bayang wanita itu sudah hilang dari pandangannya.

"Aku takkan biarkan kau hancurkan kebahagiaan Irish dan Seri ! Aku akan lindungi mereka dari kau !" Daniel bertekad di dalam hatinya untuk membalas semua jasa yang telah Irish berikan kepadanya.

                         🥀🥀🥀

"AUCHHH !" Seri berpura melanggar bucu meja yang terletak di sebelah kiri Irish. Sengaja mengambil perhatian suaminya yang leka merenung bulan bintang di langit.

Irish sembunyi senyum, lucu dengan perangai Seri yang kebudak-budakan. Kalau nak tegur orang, tegur jelah. Ni siap berlakon lagi. Memang hebat isterinya dalam bidang lakonan.

Irish menoleh ke arah Seri dan memberikan senyuman yang paling manis buat isterinya. Seri pula sudah tersipu-sipu malu. Handsome kut ! Hahaha

"Langgar bucu meja tu kenapa ?? Nak uji kekebalan diri ke ?" Irish bertanya perlahan.

"Ma..mana adaa.. Saya tak sengajalah." Seri berjalan menghampiri Irish.

"Ab..abang err bie ?? Seri nak tanya sesuatu boleh tak ??'' Seri memainkan ibu jarinya.

Irish mengangkat kening kanannya. "Sejak bila minta keizinan bertanya ni ?" Irish tersenyum lucu. 'Alahai apalah comel sangat isteri yang saya dapat ni' Irish bermonolog dalam hati.

"Mana Seri tau.." Dia mencebik.

"Haaa.. Mencebik ! Abang cium bibir tu kang," Seri terus mengemam mulutnya. Takut dengan ugutan Irish.

"Tadi kata nak tanya something haa apa dia ?" Irish mula serius. Seri pula yang kecut perut haha.

"Janji jangan marah." Seri menunjukkan jari kelingkingnya di hadapan Irish.

"Tanyalah dulu.. Lepas ni baru buat keputusan nak marah atau tidak.."

"Okey.. Janji jangan marah ea ??"

"Yaa.. Abang janji" Irish tersenyum dan mengusap kepala Seri seperti seekor kucing.

"Ummmm... Kalau kita terjatuh cinta dengan seseorang kita kena buat apa ea ?? Luahkan ataupun pendam ??" Seri meluahkannya senafas. Dia mula melihat wajah Irish.

Mukanya merah seolah-olah marah ? Ataupun cemburu. Jelas terlihat mukanya yang terkejut. Kecewa mungkin.

Irish terkejut dengan soalan berani mati Isterinya itu. Kenapa ? Dia sukakan orang lain ke ? Sedangkan dia ada untuk menyambut cinta yang Seri akan berikan.

Irish menceriakan dirinya dan terus melebarkan senyuman. "Kenapa ?? Seri dah jatuh cinta ngan someone ke ??" Irish menanti jawaban isterinya penuh debar and she is nodding ! Siapa lelaki yang bertuah tu ? Rasa macam nak pecahkan je muka lelaki yang Seri maksudkan.

"Okey.. Abangpun tak tau nak jawab apa.. So macam nilah, Seri kenal hati budi lelaki tu betul-betul and kalau Seri yakin then let me know about that. Abang takkan kongkong kehidupan Seri lagi. Seri taukan abang cuma mahu Seri bahagia disisi orang yang Seri sayang dan cintai, sebab abang dah jan-" Irish tidak jadi menyambung ayatnya. Dia biarkan tergantung. Seri tidak boleh tahu perkara ni. Masa silam yang sudah lama berlalu. Irish senyum dan terus berlalu pergi meninggalkan Seri yang terkebil-kebil dengan ayat gantung suaminya.

"Abang , seri tak maksudkan lelaki lain. Seri luahkan pada abang sebab Seri dah jatuh cinta dengan Irish Naufal. Abang pelindung seri, seri yakin abang boleh bahagiakan seri." Seri bermonolog sendirian. Belum sempat dia luahkan segalanya Irish sudah berlalu pergi. Seri berpendapat bahawa dia hanya bertepuk sebelah tangan. Dan sekarang dia sangat sedih ! I love you Irish Naufal ! My Guardian !

Akhirnya baru dapat update haha.. Sibuk uruskan kemasukan ke IPTA. Doakan yang terbaik untuk saya ya. Thankss !

Seductive Vampire [ON HOLD]Where stories live. Discover now