Bab 25

411 19 1
                                    

Daniel melompat dari satu pokok ke pokok yang lain, walau apapun yang terjadi dia harus mencari penyebab ingatan Irish dipadam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Daniel melompat dari satu pokok ke pokok yang lain, walau apapun yang terjadi dia harus mencari penyebab ingatan Irish dipadam. Sebagai seorang sahabat dia tidak boleh membiarkan Irish begitu sahaja.

Daniel terhenti, kaki kanannya terasa sakit dan tidak boleh digerakkan. Dia menyandarkan badannya di batang pokok sambil melihat kakinya yang ditusuk dengan sebatang panah. Ya ditusuk ! seseorang yang sengaja menujukan batang panah ke arah kakinya. Panah beracun!

Dia sudah tidak dapat menahan bisa yang sudah mengalir ke dalam badannya. Sakit yang teramat, matanya mula terpejam sedikit demi sedikit, hinggalah dia sudah tidak sedarkan diri sepenuhnya.

"Kau bawa Budak tu !" arah seorang gadis dengan wajah yang gembira. Akan dijadikan Daniel sebagai umpan.

                          🥀🥀🥀

Bunyi ketukan pintu menyedarkan Irish yang terlelap di atas sofa ruang tamu mereka. Seri pula sedang berehat di dalam bilik memandangkan badannya masih sedikit lemah.

Sehelai kertas diletakkan di atas lantai. Berwarna merah dan bertulis darah.

-Kalau kau nak sahabat kau selamat ! Datang cari aku di tempat biasa!!

Irish mula tidak sedap hati, tidak mungkin ini satu gurauan.

                               . . .

                Oleh,
PenaBerduri_

Seductive Vampire [ON HOLD]Where stories live. Discover now