IRISH membaringkan badannya di bumbung rumah sambil termenung memandang langit malam yang dihiasi bintang yang berkilauan. Tenang.
"Hye irish ?? Tak pernah2 awak termenung panjang macam ni. Tengah fikirkan siapa tu ?"
Ketenangan yang dirasai tadi terganggu disebabkan kehadiran seorang gadis. Rose.
Irish tersenyum sinis. Irish tahu Rose sudah lama memendam perasaan terhadap dirinya. Dia bukannya bodoh sehingga tidak dapat melihat perilaku Rose terhadapnya.
"Well. . . Aku tengah fikir someone ni. Tapi tak taulah kalau 'someone' tu tengah fikirkan aku ke tak," Irish sengaja mencucuk hati gadis ini. Biar dia rasa bagaimana rasanya dipermainkan.
Rose yang tadinya tersenyum kini serius dan wajah cemburunya kelihatan. Dia mendengus dan berlalu pergi. Benci dengan kata-kata yang diucapkan lelaki itu. Kalau dia tau siapa 'someone' itu pasti akan dibunuhnya. Irish tidak boleh dimiliki oleh sesiapapun selain dirinya. Darah yang boleh menghidupkan irish adalah darahnya. Irish akan mati kalau tidak 'meminum' darahnya. Ya ! Irish takkan hidup tanpanya. Irish milik aku seorang !
🥀🥀🥀
"SERI oh seri ! ayah ada something nak cakap ni. Turun bawah kita bincang. Hal penting ni. Cepat tau ?" ayah melaung dari bawah.
"Ummm ayah ni asal malas sangat nak naik atas. Main laung je." Seri sempat membebel sambil menyarungkan seluar jeansnya.
"Semua dah ada ?'' Zain meletakkan surat khabarnya di atas meja.
"Yaa.. Semua ada ni . lagipun kita ni bukannya banyak sangat" Sofia menjawab Sambil menuangkan air jus untuk anak2nya.
"Apa yang penting sangat ni ?? Cepatlah Anne ada banyak lagi nak buat ni !" Leanne mengipas mukanya- Menyampah.
Lara dan laura pula berdiam diri. Malas ambil tahu. Lagipun perangai kembar itu memang begitu dari dulu. Sejak lahir lagi.
"Kak Leanne cubalah bersabar sikit," Seri menegur. Tidak suka dengan sikap sombong kakak tirinya.
"Kau ni kan ! Aku dah kata jangan panggil aku kakak. Aku ni bukan kakak kau. Bodoh !" Leanne cepat panas apabila ditegur. Tidak suka apabila segala perbuatannya dipersoalkan.
"Dah dah.. Ayah panggil ni bukannya nak tengok kamu gaduh2.. Ayah ada hal penting nak bagitau ni" Zain menggelengkan kepalanya melihat perangai anak-anaknya. Ada saja sebab nak bergaduh.
"Apa dia hal penting tu bang ?"
"Ni haa.. Rasanya ayah nak kahwinkan Leanne dengan seorang lelaki ni. Dia ni kenalan ayah. Katanya pilihlah siapa-siapa diantara anak2 ayah ni. Jadi yang paling sesuai nak kahwin sekarang ni. . ." Zain menarik nafasnya. Ingin menenangkan diri sambil merenung ke arah anak-anak kesayangannya.
Semua masih terkejut dengan berita itu. Kahwin ?! Yelaa siapa ja yang nak kahwin dengan pilihan keluarga. Ni bukan zaman batu. Ni zaman moden. Semua pasangan dipilih sendiri. Bukan keluarga dah yang buat. Semua menanti dengan penuh debaran.
YOU ARE READING
Seductive Vampire [ON HOLD]
Romance"A..a..awak ni siapa ??" - Seri Camelia "Saya Irish.. your future husband" - Irish Naufal Kehidupan Seri Camelia berubah sepenuhnya apabila dia dikahwinkan dengan lelaki yang sepatutnya menjadi suami kepada kakak tirinya Leanne. Tetapi. . . "Kau ke...