Jayson pov
Ik loop de meisjes wc uit en ik zie meisjes grinniken. Ik rol met mijn ogen en ik besluit om Emily te gaan zoeken. Ik loop naar haar kluisje en ik zie haar wegrennen met een zwart gekleed iemand die haar achtervolgt. Ik ren achter diegene aan en ik pak diegene bij zijn middel en ik smijt diegene zo hard mogelijk op de grond. Ik pak hem of haar met een handgreep en ik doe diegenes capuchon uit en ik zie een mannelijke persoon. 'Wie ben jij en waarom achtervolg je haar?' vraag ik ongeduldig. 'Laat me los, je doet me pijn.' zegt hij. 'Alsof het me wat kan schelen, wie ben jij?' Hij maakt een vaag beweging en hij glipt zo uit mijn handgreep. Hij rent weg en ik ren hem achter na. Ik ontwijk de muren en de prullenbakken en als ik bijna bij de jongen ben en geef ik hem een stomp op zijn achter hoofd. Hij stoot zijn hoofd nogmaals op de grond en hij zakt in elkaar. Zijn telefoon valt uit zijn zak en ik pak het op. Ik ontlock zijn telefoon waar gelukkig geen code op zit gek genoeg. Ik ga naar zijn zijn contact lijst en ik zie Emily Campbell tussen staan. Ik ga naar zijn smsje en ik zie dat de jongen Emily 2 smsjes heeft gestuurd. Wacht volgensmij werkt hij met de criminelen waar ik Emily van moet beschermen. ik pak mijn eigen telefoon en ik bel de hoofdkwartier of ze me kunnen doorschakelen naar Harold. 'Harold. Ik heb de persoon te pakken gekregen die Emily achtervolgt en zelfs twee smsjes heeft gestuurd. Volgensmij hoort hij bij de criminelen die Campbell wilt beroven.' zeg ik. 'We komen er snel aan.' zegt hij.
Na 10 minuten wachten komt Harold naar binnen stormen met paar mannen achter zich aan. 'Agent, wat heb je gedaan?' vraagt Harold geschrokken. 'Hij viel heel erg hard op zijn achterhoofd' zeg ik. 'Hoe komt dat?' vraagt Harold. 'Uitgegleden.' lieg ik. Ze pakken de jongen mee en ik geef Harold zijn telefoon. 'Welke idioot heeft nou geen code op zijn telefoon?' vraagt Harold lachend. 'Nou die idioot.' Harold knikt en hij legt zijn hand op mijn schouder. 'Goed gedaan, ik ben trots op je.' zegt hij. Ik knik en de school bel gaat. Nu pas denk ik aan Emily en vraag ik me af waar ze naar toe is gelopen. Ik ga naar buiten en ik zie Emily zitten op de bank met haar telefoon in haar handen. Ik ga naast haar zitten en ze kijkt me aan met een emotieloze blik. 'Ga weg.' zegt ze. 'Wat is er?' vraag ik zacht. Ze staat op en zonder iets te zeggen loopt ze weg. Ik zucht en ik loop weer naar binnen.
________
Zoals beloofd heb ik twee hoofdstukken geopload en sorry dat het lang duurde. Ik had een bruilooft en ik had geen energie meer over het spijt me.
Comment&vote?
Trouwens wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
JE LEEST
My dilemma
Lãng mạnWat als je aartsvijand diegene is die je zovaak heeft gered zonder dat jij het weet? Wat als je vader rijk is en jij word gezien als een chantage middel voor de criminelen zodat ze geld kunnen eisen bij je vader? Wat als iedereen om je heen alleen m...