"Kau ni aku tahu la tak sabar nak perhabis duit aku,kot ye pon tunggulah" bebel syiera.
Awni terus berjalan dan akhirnya berhenti betul2 di hadapan kedai beg LV itu.."Syi.....ra.......dah smpai" kata Awni sambil mengenyitkan mata kpada syiera.
"Beb,aku tau la kau dah lama mengidam tapi at least bleh tak kau kawal sikit" marah syiera.childish plak kwannya hari ni.
Selalunya tak.*********
"Thanks syiera.Aku sayang kau.sorry ye susahkan kau."tiba2 rasa bersalah pulak mintk syiera belikan beg ni.Iyela..bukannya seratus dua tapi dua tiga empat ribu!!!"It's okey.Aku ikhlas.Lagipon aku yg buat janji.Yelah aku ingat kau tak berani buat,sebab tu lah aku pon berani cabar"Syiera cuba menyedapkan hati Awni.Tiba tiba dia teringat kan sesuatu pasal Awni.
"Eh...kau masuk bila??"
"Next week".
Sesampainya di kereta,Awni teringatkan sesuatu.Syiera yang baru masuk ke dalam kereta hanya dipandang tanpa kata.Dia tersedar apabila syiera membunyikan hon tanda protes sebab Awni masih melengung di luar kereta.
"Engkau ni apsal hari ni Awni.Asyik berangan je.Kau sorok something eh daripada aku."teka syiera.Tapi dia hairan apabila menerima gelengan daripada Awni.
"Syiera,what's time now ??"
"10 minutes before six o clock".
"What!!!..kau pecut syiera.Pecut."arah Awni.kau ingat kita tengah berlumba ke hape.Atas jalan raya kott.Yang kena saman nanti aku bukan kau.Yang cedera kereta kesayangan aku bukan kau.guman Syiera.
Awni mula kalut.Macam mana kalau nanti abah dah tak bagi aku keluar.Huahhh.Tak nakk.Puas dia menyuruh Syiera menekan pedal minyak,tapi hanya muka 'don' je dia bagi.Sakit pulak hati kite ni.
Hatinya mulai lega apabila kereta syiera sudah memasuki perkarangan rumahnya sebelum pukul 6:30.Kalau tak.Tak tahulah apa jadi ngan abah.
"Jomlah masuk dulu syiera.min petang dulu.Jomlah."pelawa Awni namun ditolak baik oleh syiera.Dia ada urusan dengan familynya malam ni.Awni sempat mengucapkan terima kasih kepada syiera sebelum turun dari kereta tdi.Encik Hisyam terus ke hadapan apabila mendengar salam Awni.
"Laa kenapa tak ajak syiera masuk."?
"Dia ada hal urgent malam ni ngan family.sebab tu tak boleh singgah.Kalau syiera tu singgah sini,silap2 lepas isyak bru balik.Itu pon belum tentu dia nak balik .."umpat Awni.Belakang boleh la,kalau depan2 silap silap arwah aku.hahaha
"Amboii.Dia dah belanja adik beg tu,boleh plak gi umpat dia.Tak Baik la adik"nasihat Encik Hisyam.Awni hanya tersengih.Gurau pon tak bleh ke.
YOU ARE READING
Seindah Pelangi (COMPLETE✔)
Romance[The Ice Destroyer] #THEICEAWARD2018 Kenapa eh setiap kali drama/novel mesti watak orang kaya yang selalu digunakan.especially anak Dato la,tan sri, and dato seri.Oh tak ketinggalan tengku. Tapi apa bezanya dengan Aryan Hakimi,si anak Dato Seri Maz...