11

744 48 1
                                    

Myöhemmin Liamin puhelimeen sateli viestejä. Hän joutui soittamaan lähes hysteeriselle äidilleen (joka oli kylläkin rauhallisempi kuin Zayn oli ollut) ja kertoa olevansa kunnossa ja pääsevänsä jo huomenna pois. Myös hänen sisarensa soittivat ja lähettivät paljon sydämiä viestinä. Sophialta se viestiryöppy tuli. Okei, hän oli vain Liamin valetyttöystävä, ja varmasti hän nyt normaalistikin laittaisi "pikaista paranemista" -viestin, mutta tuntui, että tämä olisi ollut hänelle jotenkin sydämen asia. Liam sai vihdoin viimein vakuuteltua naisen siitä, että oli kunnossa ja hän voisi jättää Liamin rauhaan.

Poika heitti puhelimensa pöydälle juuri kun Zayn ilmestyi takaisin huoneeseen kahviosta mukanaan pähkinöitä, vanukasta, mehua, muffineita ja oikeastaan kaikkea, mitä hän oli nähnyt. Valitettavasti Liamille oli asetettu tiukat ruokailuohjeet ja käteen annettu lista, mitä voi syödä ja mitä ehdottomasti ei voi. Tähän listaan harmi kyllä kuuluivat mustikkamuffinit.

Se päivä kului hitaasti ja raukeasti. Niall ja Louis kiertelivät kaupungissa tai istuivat hotellissa selailemassa ilmaiskanavia. Harry vastaili puhelimeen, ja yritti väitellä managementilta Liamille ja Zaynille lupaa tulla julki. Kuitenkaan onnistumatta. Sen sijaan manageri ilmoitti, että huomenna pidettäisiin tietokoneen välityksellä kokous aiheesta.

Liam taas vietti koko päivän ja yön sairaalassa. Zayn oli hänen kanssaan koko sen ajan. Lääkäri kertoi, että onneksi haava oli pieni ja paranisi nopeasti oikeilla lääkkeillä ja ruokavaliolla. Rasittavaa liikuntaa ei kuitenkaan saisi harrastaa kuukauteen. Zaynille ja Liamille koko päivä kahdestaan, vaikkakin sairaalassa, oli lahja. He saivat rauhassa puhua kaikesta mieltään painavasta: keikoista, ihmissuhteista, stressistä, vaikka joskus keskustelu ajautuikin hieman vääriin suuntiin, ja puhuminen ei kuulunut niihin.

Suudelmat maistuivat koko ajan tutummille, kun pojat vähitellen totuttautuivat toisiinsa. Jokainen liike, jokainen kokeilu antoi kummallekin lisää varmuutta siitä, että tämä oli oikein. Pelkän suutelemisen lisäksi he myös puhuivat omista tunteistaan, toiveistaan ja odotuksistaan tulevaisuudelta.

Illalla Zaynista tuntui, että Liam tiesi hänestä kaiken ja Liamin ajatukset olivat samoilla raiteilla. He puhuivat myös siitä, miten heidän lähipiirinsä reagoisivat uutiseen, kun he vuoden lopussa, toivottavasti, julkistaisivat suhteensa.

Seuraavana päivänä juuri kun Liam oli hitaasti ja vaivalloisesti Zaynin avustuksella pukeutunut ja hänet oli virallisesti kirjattu ulos sairaalasta, Harry soitti. Hän kertoi, että heillä olisi managementin kanssa palaveri, ja että kaksikolla olisi tunti aikaa hankkiutua takaisin hotellille.

Huoneistossa oli jännittynyt ilmapiiri, kun kannettavan mustassa ruudussa kieppui latausmerkki. Musta ruutu heijasti kaikkien huolestuneet kasvot, kun he olivat ahtautuneet samalle sohvalle. Samassa ruudulle aukeni kuva toimistoon. Toimiston tuolilla istui tuntemattoman näköinen lyhyttukkainen jakkupukunainen ja heidän managerinsa harppoi hermostuneena taustalla. Muodollisten tervehdysten jälkeen vaalea nainen risti sormensa ja meni suoraan asiaan:

"No niin, kaikki varmaan tietävät miksi tässä ollaan".

Zaynin ja Liamin yllätykseksi kaikki nyökkäsivät, myös Louis.

"Herrat Payne ja Malik ovat olleet varsinainen murheenkryyni viime viikkoina, olette aiheuttaneet melkoista kohua täällä", nainen sanoi ja jatkoi: "Helpoin ratkaisu tässä tapauksessa olisi purkaa näiden säännönrikkojien sopimukset...", huoneeseen levisi jäätävä hiljaisuus, "...Se aiheuttaisi kuitenkin niin suurta tappiota firmallemme, että katsomme asiaa tämän kerran läpi sormien." Kaikki henkäisivät hiljaa helpotuksesta.

"Mutta vain tämän kerran, seuraavaksi ryhdymme toimiin", nainen varoitti, ja ruutu pimeni.

Kaikki katseet kääntyivät Zayniin ja Liamiin. Katseet eivät olleet odottavia, eivät syyllistäviä. Vain katseita. Ne saivat silti Liamin hämilleen ja hän laski katseensa vältellen. Päinvastoin Zayn taas otti päättäväisesti Liamia kädestä ja kohtasi jokaisen katseen. Harry nyökkäsi:

"Sitten vain teette mitä teette, mutta salassa", tämä totesi ja Liamin suu oli loksahtaa auki. Eikö häntä haitannut, että bändin tulevaisuus oli heidän vuokseen vaarassa? Niall ja Louiskin nyökkäsivät - tämä ei näyttänyt vaivaavan heitäkään.

"Sopimus loppuu tarkalleen vuodenvaihteessa, sitten voitte tulla ulos", Louis sanoi ja Niall oli samaa mieltä.

"Miten te voitte ottaa tämän niin kevyesti? Vaikka bändin tulevaisuus on vaakalaudalla?" Zayn kysyi ihmetellen. Kaikki vain kohauttivat olkiaan.

"Jos management lopettaisi sopparit, olisi tuolla kymmeniä muita firmoja jotka ottaisivat meidät enemmän kuin mielellään palkkalistoilleen", Harry totesi.

"Ja eikö rakkaus ole kaikista tärkeintä?" haaveili Niall.

"Kuunnelkaas tämän porukan ikisinkkua", Louis murjaisi.

"Neil sä alat kuulostaa jo Täydelliseltä Naiselta", Harry murjaisi käyttäen Niallin vanhaa lempinimeä.

"Eikä mua edes haittaa", Niall naurahti virnistellen ja leveästi venytellen. Se kevensi tunnelmaa muutamalla sadalla tonnilla.

Liamin kännykkään saapui viesti kilahtaen ja hän vilkaisi sen näyttöä; Sophia kyseli hänen vointiaan, taas. Poika naputteli naiselle nopean vastauksen ja työnsi kännykkänsä takaisin taskuunsa.

Seuraavat viikot kiireisellä kiertueella kuluivat nopeasti ennen seuraavaa välikohtausta, jota kukaan ei halua kuulla, tai muistaa.

What It's Like For Day And NightWhere stories live. Discover now