Bölüm 13

7.7K 80 5
                                    

Nasıl yani hocam ben sizden yardım istemeye derdime çare bulmaya geldim siz beni derdin içine itiyorsunuz, ben dedi sana yardım ediyorum, eğer o düğüne gitmezsen tek sana değil tüm ailene gelecekler o gün oraya kız istemeye gidiyoruz sanıpta gittiğin herkese gelecekler, sizi dedi oraya yönlendiren kimse size bu vicdansızlığı bu acımasızlığı yapan kimse onu bul oğlum, bu nasıl bir nefret nasıl bir hayasızlıktır ki bir insan bir insana bunu yapabiliyor, kim ne yapıyordu bizi oraya yönlendiren ne yapmış bize hocam, oğlum dedi iyi dinle, o köy onlarca yıldır girilmez bölgededir o köyün arkasında bir köy daha vardır sadece gördüğün o 9-10 haneli köydeki tepeden yol gider ne binek gider ne kervan sadece yürüyerek aşabilirsin, bu iki köy dedi şerle doludur, benim dedem de hocaydı babamda hocaydı, dedemin zamanında dahi o köylere gidilmez o köylerden su içilmez, o köylerden kız alınmaz, o köylerle ticaret yapılmaz, o köylerin adı dahi anılmazdı oğlum, eğer ki şerli bir işin var hayadan ardan yoksun, insanlıktan noksan bir şahıssan, işte o zaman o köye girer onlar ile anlaşır bedelini ödeyip kötülük etmek istediğine kötülük edersin, amma ben şu yaşıma geldim hep burada yaşadım o köylere giripte karlı çıkanı görmedim bir nefret ile girerler o köylere o nefretleri kendilerini yer oğlum, size bunu yapan kimse onun nefreti de kendisini yiyecek bu dedemin zamanında da böyleydi babamın zamanında da böyleydi benim zamanımda da böyle, benden sonrakilerin zamanında da böyle olacak, bu köyler 1980 li yıllara kadar böyle girilmez yerlerdi, aynı zamanda kalabalıklardı da, sonra daha beter bir hal aldı derken ikinci köyden iyi biri çıktı, o gece gördüğün çoban...

O köye gitmemeliydimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin