In fata casei Ibrahim muzica răsuna . Toată lumea ia așteptat pe tinerii căsătoriți . Muzica tradiționala se putea auzi pana in centrul orașului . Părinții lui Yassir , erau cei care își doreau sa atragă atenția in orice , asa s-a întâmplat și cu nuntile anterioare are celorlalți 3 copii . Mâncarea era și ea una tradiționala , nunta avea sa înceapă cu primul obicei . Aici participau doar femeile , nu contau dacă erau căsătorite sau nu . Bărbații se strângeau in curtea din spate unde dansau pe muzica tradiționala , era singurul moment in care se putea consuma alcool . Nici bine ajunși petrecerea avea sa înceapă . Tânăra Meryem se afla in una din camerele de la etaj , privea in curtea din spate . Cunoștințele lui Yassir alături de femeile lor , zâmbind și râzând din tot sufletul . Pentru ei era un eveniment important , un eveniment fericit . Este un eveniment important pentru orice cetățean al Europei și nu numai . Nunta prin natura ei este cel mai important eveniment .
Avea sa înceapă prima parte a nunții . Viitoarea mireasa alături de alte femei mergeau la hammam . Dacă in Egipt femeile se scaldă in Nil in Maroc femeile se pregătesc pentru purificare . Meryem alături de Banu , Alae (mama ei) , cumnata ei Isra , și încă câteva femei apropiate familiei o pregătesc de hammam .
Meryem era stângace și nu știa in ce consta acest obicei . Banu intenționează sa i îndepărteze rochia lui Meryem însă aceasta refuza .-Meryem , fata mea .. nu trebuie sa te rușinezi . Suntem femei .. te rog , nu îți fa griji . -spune Banu in timp ce desface câțiva nasturi .
-Îți aduci aminte Isra , asa erai și tu fata mea -spune Banu râzând , îndepărtându-i fetei rochia care cade repede pe podea .
-Vai mama , cum as putea sa uit ? A fost cea mai fericita zi din viața mea - replica Isra
-Măcar tu erai fericita - spune Meryem cât sau audă doar ea , dar Banu , cu urechile ei de soacra imediat a receptionat obrăznicia fetei care mai apoi o întoarce brusc către ea .
-Meryem ce este cu atitudinea aceasta ? De ce încerci mereu sa mă sfidezi ? -spune Banu deranjata .
Meryem se prăbușește imediat la podea și începe sa planga , își lipește fruntea de genunchii goi .
-Cum sa nu fac asta ? Cum ? -spune Meryem ghemuindu-se .
Banu o ridica imediat și o apuca de fata .
-Meryem , nu mă fa ... nu ma fa sa te tratez ca pe un dusman . Ce inseamna aceasta lipsa de bun simt ? Nu te-am tratat cum a trebuit?
-Nu! Normal ca nu! -spune Meryem deja nervoasa . Cum sa credeti asta ? - spune Meryem
-Ah Meryem , dar cu ce am gresit ?
-M-ati obligat sa ma casatoresc cu acel barbat! Cine sunteti voi sa imi decideti soarta ? Voiama sa ma marit din dragoste nu doar din formalitate! -spune Meryem pe un ton aproape tipand , nu se recunoaste , nici ea dar nici femeie care a purtat-o in pantec . Stia in ce fel a educato iar replicile ei nu faceau parte din mediul in care a crescut .
Palma lui Banu facu imediat contact cu obrazul norei ei .
-Cum poti spune asa ceva ? Ai dreptul de a judeca deciziile si parerile parintilor tai ? Tatal si mama ta , au ales Bine ce au ales si nu dreptul sa judeci! Baiatul meu este foarte fermecat de tine! El te-a ales , tatal tau doar a dat acordul! Te-a condamnat cum ai zis , dar te-a condamnat la fericire!
-Mama, gata! Te rog ... nu fi aspra in vorbe . Este a noastra acum , este doamna Ibrahim . Hai sa nu stricam acest eveniment . Sunt sigura ca Meryem este doar speriata . -spune asta Isra care se indreapta spre ea si ii desface sutienul .
-Nu-ti fa griji sora , esti alaturi de familie , nu te rusina -continua Isra dantu-I parul pe spate , ca mai apoi sa ii indeparteze si ultimul element vestimentar , acela fiind lenjeria intima . Isra o prinde de mana , si o indeamna sa urce in cada
cu spuma , unde urma sa aibe loc purificarei fetei .
Meryem intra in apa calda , si se aseaza in sezut . Lacrimile i se adunasere in varful barbiei . Privea prin femeile care se asezasera langa ea . Discutau despre nunta lor si cat de fericite erau .
"Pe acea vreme nu existau casatoriile cu de-a sila?" gandi Meryem
Desi , in ceea ce priveste poligamia , religia tolera ca un barbat se poate casatori si cu alte femei , dupa posibilitati si in anumite conditii . Una , doua , trei sau patru femei , dar niciodata toata odata . In ciuda acestei permisiuni , putini erau barbatii care aveau mai multe sotii . Marea majoritate respectand ce zice Coranul
„Dacă vă este teamă că nu veți fi drepți cu orfanii, luați-vă după cum vă va plăcea, două ori trei ori patru femei. Dacă vă este teamă că nu veți fi drept cu ele, luați-vă o singura femeie..."
CITEȘTI
Maritata cu forta . (+18) [IN CURS DE EDITARE]
RomansDe iubire nici nu poate fi vorba. Cu toate ca si-a implorat parintii pana in ultimul minut, acestia n-au ascultat-o, iar pentru ea ziua nuntii a insemnat condamnarea la moarte. Acest "fenomen" nu se petrece in Evul Mediu, ci in Franta secolului XX...