22 APRIL 2015
'Tak boleh jadi ni, aku kena jugak jumpa dia. Takkan sebab kes haritu kitaorang tak bertegur' monologku tiba-tiba sambil scroll whatsapp, mana lah tahu kalau Qisha chat aku.
Hmmm.. aku pon taktahu kenapa beria sangat nak pujuk Qisha, mungkin sebab dia kawan baik aku dari sekolah rendah. First time aku gaduh dengan dia lama-lama, kalau terserempak dengan dia atau Syaf ajak kitaorang keluar makan mesti dua-dua diam. Bagi peluang Syaf membebel sesorang.
Bukan aku tak cuba tegur dia, tapi asal aku nak bukak mulut dia dah pergi. Ingatkan bila aku bagi dia hadiah, dia nak maafkan aku tapi makin dia mengelak dari aku adalah. Ke sebab aku ni tak sweet sangat , dah la bagi hadiah teddy bear je. Lagipon Qisha bukan minat sangat dengan teddy bear ni, nampak je feminin tapi dia ni lagi kasar sekasarnya dari aku. Huhuhuhu
Aku pon dah bosan sangat fikirkan masalah ni, aku pon ambik keputusan nak pergi jumpa dia dekat kolej.
RAF.
: Qisha, aku nak jumpa kau sekejap je. Urgent sangat, please... 🙏
Lama sangat aku tunggu dia reply,aku pergi mandi nak bersiap pergi kolej. Yela dari pagi lagi aku tak mandi, biasa lah bila takde klas pagi ni la peluang aku nak tambahkan doublechin. Hahahahahah
Lepas siap mandi, aku sarungkan kemeja bewarna hitam berserta dengan skinny jeans lalu membetulkan rambutku di hadapan cermin. Ok done, simple but nice. Tanpa membuang masa aku mengambil kunci vespa yang terletak di atas meja, harini terasa nak bawak pula padahal dah lama sangat aku tak naik vespa merah yang Daddy hadiahkan dekat aku lepas dapat results spm berapa tahun yang lalu.
Sebelum aku berangkat ke kolej, aku sempat bukak fon. Akhirnyaa.. Qisha reply jugak chat aku. Yes!!
QISHA.
: okay..
'Mak aii.. Dia reply okay je. Nasib baik dia reply okay daripada tak reply langsung' kataku lalu terus membalas chat dari Qisha.
RAF.
: Orite, kalau macamtu aku pickup kau dekat lobby. Tunggu tau, lagi 20minutes aku sampai sebab aku dari rumah ni. Byee tc.✌
Aku tahu dia seen je, so aku pon terus hidupkan enjin vespa aku dan terus memecut laju, nanti lambat si Qisha tu marah lagi pulak.
Berapa minit kemudian, akhirnya sampai jugak aku dekat depan lobby ni. Nasib baik la jalan tak jammed masa nak datang sini. Aku memberhentikan vespa aku dihadapan seorang perempuan, yerla siapa lagi kalau bukan Qisha.
"Heyy! Dah lama tunggu?"
"Hmm baru je"
"Okay jom, ikut aku." balasku sambil menepuk seat belakang.
"Nak pergi mana pulak ni, aku ada class la pukul 3petang nanti. Lagipon tak nak aku naik motor dengan kau"
"Jom pergi makan, aku pon ada class jugak nanti. Dulu boleh je kau naik vespa dengan aku lepas aku mula dapat vespa ni dari Daddy aku, sekarang tak nak pulak. Kan aku cakap nak jumpa kau sebab urgent . Please.. kali ni je, jangan risau aku belanja ." Rayuku. Dengan Qisha ni kena cakap lembut-lembut kalau tak memang susah aku nak ajak dia keluar dalam keadaan macam sekarang ni.
"Ish! Yela yela" balas Qisha lalu segera naik di seat belakang.
"Wey aku rasakan, kau kena pegang bahu aku la"
"Apesal pulak aku kena pegang kau pulak."
"Aku bawak laju tau. Kalau kau jatuh, aku taknak tanggung risiko kalau kau viral sebab jatuh motor" aku saja je cakap macam tu, takkan la aku nak bawak laju-laju silap-silap aku kena saman dengan ayah dia, dahla polis wooo.ok sambung
"Tak nak aku, better kau bawak aku pergi makan sekarang sebelum aku ubah fikiran"
"Yela yela, nak gurau sikit pon takleh dah sekarang" balasku lalu segera meninggalkan perkarangan kolej dan membawa Qisha ke Restoran kegemaran dia.
Tanpa tersengaja masa kat highway aku terbawak vespa tu laju and cuba teka apa jadi. Qisha terpeluk aku kuat sangat sampai emm paham-paham la fikir. Benda ni takdela terkejut sangat tapi situasi ni betul-betul buat aku nervous macam situasi 3 tahun lalu.
Flashback..
19 JUN 2013
Aku dengan Qisha ni jiran, tapi takdela rumah sebelah-sebelah cuma nak pergi rumah Qisha aku boleh jalan kaki dalam masa 5minit je.
"Wey, kau nak teman aku pergi kedai buku tak?" Ajakku. Masa tu aku datang rumah Qisha, ingatkan nak study sebab tinggal berapa bulan je nak spm tapi tiba-tiba pulak kertas yang cikgu Mariam bagi haritu boleh hilang lepastu aku kena fotostat baru. Huhuhu apalah nasib.
"Okay..but kau kena belanja apa yang aku nak tau. Dah pergi turun bawah, aku nak tukar baju" balas Qisha lalu menolakku keluar dari pintu bilik dia dan aku pon menuju ke ruang tamu rumah dia.
15minit kemudian..'Lama nya budak ni tukar baju, mengalahkan orang nak pergi kahwin je bersiapnya' monologku. Aku dah bosan sangat duduk bawah tunggu dia so aku pon naik ke bilik dia. Yela manalah tahu dia ni tertido ke, Qisha ni bukan boleh dibuat kira kekadang orang tengah bebel pon dia boleh tertidur.
Bila dah sampai depan pintu bilik dia, tanpa fikir panjang aku terus pulas tombol pintu. Tula lama sangat, kau tukar baju ke buat baju kak oii.
"Oii Qisha asal kau lama sangat hah kau tahu tak lama aku tunggu kat bawah tu sampai boleh jadi baaaaa..."
Aku tak sempat nak habiskan ayat aku, sebab aku tak sangka apa yang aku nampak depan mata sekarang ni. Aku nampak Qisha yang separuh naked sebab dia tak sempat lagi pakai baju dalam dia.
"Arghhhhhh Raf!! Apa kau buat ni!!!" Jerit Qisha yang memang terkejut sangat lalu terus mencapai tuala untuk menutup apa yang patut. Mana taknya, tiba-tiba aku sergah dia dalam keadaan macam tu.
"Sorry!!!" Kataku lalu segera menutup pintu biliknya kembali.
'MasyaAllah, apasal la dia tak kunci pintu. Chill..Raf kau buat taktahu je' monologku. Padahal hati tak boleh nak control dah tiba-tiba berdebar semacam, muka jangan cakapla dah blushing habis.
Lepas aku berperang dengan otak aku supaya tak ingat balik apa yang aku nampak tadi. Qisha pon keluar dari bilik dia sambil mengenakan tshirt putih dan skinny jeans lalu rambutnya yang diikat dilepaskan.
"Emmm jom, dah lambat ni nak pergi sana." Tegurku.
Kemudian kami menghabiskan masa sepanjang hari bersama. Nasib baik dia tak cakap pasal kejadian tadi kalau tak malu la aku.
To be continued.
YOU ARE READING
Kau, Aku Dan Kita
RomanceSiapa sangka persahabatan yang sudah lama terjalin, tersimpan perasaan yang dinamakan 'cinta' antara Raf dan Qisha. Ini kisah antara KAU, AKU DAN KITA.