BAB 17

3.2K 101 13
                                    

Qisha pov

"Dia ingat aku jealous ke bila dia cakap camtu. Ergh" kataku perlahan dan pergi ke kawasan yang disediakan untuk kami mandi.

Aku menuju ke khemah setelah bersiap mandi. Namun tiada Raf pula apabila aku menjenguk ke dalam khemah kami.

"Mana pulak dia ni. Pergi mengedate ke? Lamanya" gumamku perlahan.

"Weh Qisha, sini jap" panggil Syaf dan Hanah dari tepi khemah mereka.

"Kenapa panggil aku? Btw korang nampak Raf tak?"soalku pula sebaik tiba di tempat Syaf dan Hanah berehat.

"Tulah tujuan kitaorang panggil kau ni. Aku tanya Tasya dia pon tak duduk ngan Raf dari tadi"

"Ish even aku duduk sekhemah dengan dia pon aku taktahu. Aku pergi mandi la tadi"balasku.

"Eh aku risau la Qisha ni bukanya bandar kalau jadi apape camne"ujar Hanah pula.

Aku hanya mampu mengeluh pelan. Mana la budak Raf ni pergi.

"Macamni lah kita tunggu je, if tak muncul jugak kita report dekat En.Edri" cadang Syaf.

1 jam kemudian.

"Weh dah nak senja ni. Raf pergi mana do" Ujar Syaf sambil memegang telefonya.

"Takde guna pon kalau call bukanya ada line dalam hutan ni."

"Jomla kita pergi bagitahu En.Edri. Aku risau ni" kataku lalu mereka mengangguk dan mengikut aku untuk berjumpa dengan En.Edri.

"En.Edri.." tegurku apabila melihat En.Edri sedang kusyuk bersembang dengan Abang Wan.

Perbualan mereka terhenti apabila melihat muka kami bertiga resah.

"Kenapa ni?" jawab En.Edri

"Haah muka korang ni resah semacam kenapa? Cuba bagitahu dekat kitaorang" ujar Abang Wan pula.

"Raf hilang" jawab Syaf dengan tangan yang terketar-ketar. Hanah disebelah jangan cakap la muka tengah tahan nak menangis.

"Hah!!! Macam mana boleh hilang pulak! Takkan korang taktahu dia pergi mana?!"

"Saya pergi mandi then Raf ada cakap nak jumpa Tasya tapi bila Syaf tanya Tasya takde pulak Raf jumpa dengan dia." jawabku pula lalu tunduk memandang tanah.

"Ok macamni saya akan kumpulkan Team saya yang jaga tempat ni untuk cari dia tapi malam ni la sebab dah senja kan so takleh nak buat apa jugak n saya rasa aktiviti malam ni kita terpaksa batalkan" ujar Abang Wan.

"Aku setuju! Ish macam-macam hal la korang ni. Kalau jadi apape saya yang kena bertanggungjawab. Apa saya nak jawab dengan parents dia huh"

"Relax Edri. Kita cari dia sampai jumpa. Aku rasa dia sesat tu nak jumpa jalan balik sini yelah bukanya biasa dengan kawasan ni" balas Abang Wan sambil mengusap perlahan belakang En.Edri supaya bertenang.

"Awak semua boleh balik ke khemah nanti saya maklumkan supaya semua jaga ahli masing-masing dan aktiviti malam ni dibatalkan"

Kami hanya mengangguk lalu pergi ke kawasan khemah kami.

"Aku takleh la Syaf kalau apape jadi dekat Raf. Aku nak cari dia" ujarku semasa di khemah Syaf.

"Kau gila ke?! Kau pulak nak hilang macam dia jugak ke? Kan dorang cakap dorang akan cari jugak Raf. Kita duduklah sini"

"Kau tahukan hutan ni bahaya. Jangan memain Qisha" ujar Hanah pula.

"Eh y'all mana Raf? Dari tadi tak nampak?" tegur Tasya tiba-tiba.

"Dia hilang" jawab Syaf sepatah.

"What! Seriously! Korang buat lawak kan? Takkan Raf boleh hilang"

"Kau takyah nak terkejut sangat. Kau ada nampak muka kitaorang tengah berlawak ke ni?"

"No! Biy you pergi mana ni! huhuhu" balas Tasya dengan gedik memanggil nama Raf. Dah macam orang meroyan pulak minah ni.

Aku hanya diam lalu pergi ke khemah kami tadi.

"Takleh jadi aku kena cari Raf jugak!" kataku sambil mengemas barang untuk dibawa semasa mencari Raf.

"Aku takleh bagitahu sape-sape. Confirm dorang tak bagi aku pergi" gumamku lalu dengan segera lari masuk ke dalam hutan.

To be continue.

Kau, Aku Dan KitaWhere stories live. Discover now