Raf pov
Thank you, next
I'm so fuckin' grateful for my ex
Thank you, next (next)
Thank you, next (next)Ringtone lagu thank u next by ariana grande menganggu gegendang telingaku yang sedang bermain game fifa di playstation 4 dalam bilik kesayanganku.
Aku melihat nama yang tertera di skrin.
"perempuan gedik "
Aku mendengus kasar lalu mengangkat panggilan itu.
Perempuan gedik tersebut menjerit apabila aku mengangkat panggilanya.
"Hello Dear!!! I miss u so much !!"
"Adui Tasya, jangan jerit boleh tak! Sakit telinga i dibuatnya!"
"Sorry la i rindu sangat nak call dengan u so jadi excited pulak. Macam mana kepala u? Okay dah ke?"
"Yeah im totally fine. U jangan risau. Hmm"
"Really?! Im glad to hear that dear! U tak rindu i ke?"
"Nope. im not"
"Ish jahatnya u ni!"
"Dahtu bila masanya i baik? Tak kenal i camne ke?"
"Yela sokay i memang dah biasa pon dengan perangai u camni. Teman i pergi shopping boleh tak?"
"Taknak. Malas la lagipon i ada dinner nanti"
"Dinner? Nak join! Boleh laa!"
"Memang taklah. Ni nak pergi dinner dengan fam i dengan fam kawan daddy so u takleh nak ikut! Faham !"
"K fine!"
Tasya mematikan panggilan tersebut. Aku mengeluh. Apa lah nasib aku dapat perempuan camni.
Tok!! Tok!! Tok!!
"Raf bukak pintu ni! Mommy nak bagi suit yang mommy beli semalam tu" jerit mommy di depan muka pintu.
Aku dengan malas memulas tombol pintu tersebut.
"Mommy ni kacau lah. Raf baru nak main game"
"Main game Raf cakap?! Siap-siap la kita nak pergi dah ni!"
"Kalau Raf tak ikut boleh tak mommy?" balasku sambil menggaru belakang tengkuk yang tak terasa gatal tu.
"Nak kena pulas telinga ke hah ! pergi siap sekarang jugak! Nanti mommy ambik ps4 tu biar takleh main langsung!"
"Apa ni main ugut-ugut. Yela Raf siap sekarang jugak" aku mengambil paper bag di tangan mommy dengan malas.
Mommy hanya menggeleng kesal.
"Thanks mommy! Mmuahh! jangan ambik tau ps4 kesayangan Raf tu" aku menutup pintu bilikku selepas mencium pipi mommy sekilas lalu aku bergegas masuk ke bilik air untuk mandi.
Skip part mandi.
Aku membetulkan rambut pendek ku dihadapan cermin lalu menyembur sedikit minyak wangi setelah menyarungkan blazer blue black yang dipadankan dengan tshirt putih.
Balutan di kepala aku dah cabut, nasibla tak sakit mana dah. Takkan aku dah pakai handsome tapi kepala berbalut, malu la kan?
YOU ARE READING
Kau, Aku Dan Kita
RomanceSiapa sangka persahabatan yang sudah lama terjalin, tersimpan perasaan yang dinamakan 'cinta' antara Raf dan Qisha. Ini kisah antara KAU, AKU DAN KITA.