"Kau, Qisha. Aku cintakan kau.."
"Aku?"
"kenapa aku?" soal Qisha."Kau tanya kat sini " jawabku dan mengambil tanganya lalu lekapkan di dada.
Dia hanya diam.
"Aku tak tahu. Aku tak pernah mintak nak rasa macam ni"
"Lagi-lagi dengan kau. Sebab aku memang tahu mustahil untuk kita. Mustahil untuk kau jatuh cinta dengan aku" aku menahan sebak.
"kau tahu tak sakitnya bila kau cintakan seseorang tapi bila orang yang kau cinta macam bagi peluang untuk kau dan dia untuk bersama tapi sebenarnya tidak melebihi batas sebagai sahabat?" tambahku lagi.
Qisha masih diam memandang tanah.
"Aku tahu kau ada Aref. Aku ada Tasya. But kau tahu tak siksanya aku ni bila kau mesra dengan Aref n that time kau tipu aku semata nak keluar dengan Aref?"
" Dahtu perlu ke kau nak cakap aku gold digger hah?! Kau cakap aku macam takde maruah je !" balasnya.
"Kau sendiri tahu aku macam mana. Aku tak suka orang yang aku sayang tipu aku. Biarlah benda tu sakit sekalipun, asalkan jujur. Ni tak, kalau dengan orang lain takpe la ni dengan mamat tak guna tu!"
"Kau jangan panggil dia tak guna! Lagipun kau tahu aku sayang kau tak lebih dari seorang kawan. Aku still straight!"
"Kau tipu Qisha!! Kau cintakan aku!" aku berdiri dan mengepal tanganku. Rasa sakit dikepala aku biarkan.
" Wow! Why kau terlalu yakin sangat aku cintakan kau?" balasnya sinis sambil berpeluk tubuh.
"Kau takkan bersusah payah cari aku kan kalau kau tak cintakan aku?"
"Even aku tak balas kiss kau?" soalnya pula.
"No! Kalini kau akan balas!" tanpa menghiraukan jawapan Qisha, aku menggegam kedua belah tanganya lalu mengucup bibirnya buat kali kedua dengan rakus.
Dengan perasaan yang marah aku mengigit bibirnya dan memasukkan tanganku kedalam bajunya sehingga aku tak sedar Qisha mengalirkan air mata.
Dia tidak melawan namun aku tersedar apabila esakanya semakin kuat. Aku memberhentikan tindakan ku.
"Aku gila, aku dah buat dia menangis" bisikku.
"AKU BENCI KAU RAF!! KENAPA KAU BUAT AKU MACAM NI!!" Dia memukul dadaku dengan kuat.
"KAU TAHU KAN KITA DEKAT MANA NI! KAU MEMANG TAK FIKIR PERASAAN AKU KAN! AKU BENCI KAU!" Pukulnya lagi, aku hanya membiarkan. Aku tak mampu nak berkata apa-apa apabila melihat Qisha begitu.
Dia bangun dan ingin pergi. Aku menahan Qisha dengan memeluknya dari belakang. Dia berpaling dan masih memukul dadaku.
"Aku benci kau Raf! Tolong la jangan ganggu aku lagi.." rintihnya.
"Aku janji aku takkan ganggu kau. Aku akan pergi, kau jangan risau" balasku ingin memejuk, tiba-tiba aku tidak mendengar suaranya lagi.
"Qisha.." panggilku.
Dia tidak sedarkan diri. Pengsan.
" Ya Allah, kenapa dalam hutan ni jugak jadi macam ni? Tolonglah aku!!" jeritku.
Selang beberapa minit aku terdengar bunyi pekikan suara dan cahaya.
"Raf!! Qisha!! Woiii!!"
"Qisha!! Raf!! Sahutlah!! Korang kat mana!!" jerit Syaf.
"Eh tu bukan ke??" soalku.
"WOIII TOLONG AKU!! AKU KAT SINI!!" jeritku pula.Tiba-tiba cahaya dari torchlight terkena muka ku.
"Raf!! Kau ke tu!!" jerit Syaf, dia bersama dengan rakanku yang lain.
"En.Edri!! Dorang kat sini!"
En.Edri datang bersama dengan pasukan penyelamat. Tidak lupa juga mamat bernama Aref. Semestinya dia ada sekali kan?
Aku dipapah untuk berjalan keluar dari hutan manakala Qisha sudah diangkat oleh Aref dan pasukan penyelamat. Dia masih tidak sedarkan diri.
"Kepala kamu teruk ni Raf! Jom saya bawa kamu pergi hospital" kata En.Edri sambil menyentuh kepala ku.
"Takpe En.Edri uruskan pelajar dan kem ni. Saya dah call pembantu saya untuk ambik saya dan Raf supaya dibawa ke hospital. Boleh kan ?" tegur Tasya tiba-tiba.
Sejak dari aku keluar hutan tadi, Tasya la yang aku nampak paling beria menangis sebab tengok aku. Peluk jangan cakapla, tak lepas.
En.Edri hanya mengangguk.
"Parents kamu dah tahu? Saya akan maklumkan kepada dorang. Salah saya sebab tak bertanggungjawab untuk jaga awak semua"
"Eh bukan salah En.Edri lah. Saya yang tak hati-hati. Nanti saya akan bagitahu parents saya sendiri ye?" balasku lalu menepuk perlahan bahunya.
"You , jom driver i dah sampai"
"Jap, you masuk dulu i nak jumpa Syaf. Barang tak ambik lagi ni" kataku lalu pergi kearah Syaf.
"Weh kau hati-hati tau. Nak aku teman kan tak?" soal Syaf.
"Takpe ah, aku kuat. Kau duduk sini tolong tengokkan Qisha ye. Btw nak mintak tolong kau alihkan perhatian Aref jap, aku nak jumpa Qisha ni"
"No problem my bro. Kau tunggu sini"
Aku pergi ke tempat Qisha apabila Syaf sudah dapat menarik perhatian Aref ke tempat lain. Entah apa yang dicakapnya pon taktahu. Ahh lantaklah
Aku memandang kearah Qisha. Tenang
Tapi bila teringat balik apa yang dia cakap. Pedih
Aku mengusap wajahnya perlahan.
"Aku takkan ganggu kau dah.." kataku perlahan dan mengucup dahinya lalu pergi ke kereta Tasya.
Aku memandang ke sekitar kawasan kem tu.
"Aku benci tempat ni" bisikku dalam hati.
To be continue..
Hye guys! Nampak gayanya 3 bulan aku dah tak update this story. Hehehehe jangan marah yee 😅 Memandangkan cinta Raf kena tolak mentah-mentah so apa yang akan jadi lepasni??
YOU ARE READING
Kau, Aku Dan Kita
RomanceSiapa sangka persahabatan yang sudah lama terjalin, tersimpan perasaan yang dinamakan 'cinta' antara Raf dan Qisha. Ini kisah antara KAU, AKU DAN KITA.