Qisha pov
Aku pergi kearah ruang tamu lantas duduk disebelah papa yang sedang menonton televisyen.
"Bola, hm.." tegur ku. Papa terkejut melihat kehadiranku disebelahnya lalu dia mengusap kepalaku perlahan.
"Anak papa ni bila balik? Why masam je muka tu?"
"Baru je tadi. Takde apa pon, maybe penat je" balasku dan tersenyum.
"Qisha jom makan! Ajak papa kamu tu sekali!" panggil mama yang sudah berada di meja makan bersama dengan Tina.
Aku mengajak papa ke meja makan dan menjamu selera bersama mereka.
Ketika sedang makan, mama menegurku.
"Mama nak tanya Qisha ni. Raf okay ke?"
"Kenapa mama tanya macam tu?" mana taknya tengah makan tetiba sebut nama dia nasib aku tak tercekik tulang ikan je sekarang ni.
"Yela Raf dah lama tak datang rumah ni. Mama dengan papa rindu nak jumpa dia" balas papa pula.
"Mana Qisha tahu dia tu. Qisha dah lama tak ambik tahu hal dia"
"Nampak sangat korang gaduh. Esok family dia nak datang rumah kita tau" ujar papa.
Okay kalini aku tersedak bukan sebab tercekik tulang tapi sebab dengar yang keluarga Raf nak datang rumah aku esok.
"Ish kak ni tak reti nak makan elok-elok ke?" kata Tina lalu menghulurkan aku segelas air.
Aku meneguk air tersebut dengan rakus. Serious aku masih terkejut. Tiba-tiba je nak datang rumah. Takde angin, takde ribut.
"What! Seriously kenapa dorang nak datang. Ada apape ke?!" aku membalas dengan nada yang terjerit sikit.
"Papa yang ajak dorang dinner rumah kita. Lagipon papa dah lama tak jumpa dengan daddy kamu tu"
Aku menggeleng tanda protes, aku taknak jumpa Raf!
"Please la dear, kalini je ye" rayu papa.
Aku mengeluh.
"Fine! But Qisha nak ajak Aref dinner sekali dengan kita boleh tak?"
"Siapa pulak Aref ni? Boyfriend Qisha ke?" soal papa dengan hairan.
"He's just my friend. Boleh kan papa?" pujukku pula. Aku pon tak tahu apa motif sebenarnya aku nak ajak Aref datang rumah aku.
"Mana boleh camtu, Tina pon nak ajak kawan Tina lahh!" sampuk Tina tiba-tiba.
Aku hanya menjelingnya. Dah mula la tu nak mengada-ngada.
"Kak Sha je yang boleh. Werkk" balasku sambil menjelir lidah kepadanya.
"Haish apa gaduh depan rezeki ni tak baik. Yela Tina, jangan bawak satu rombongan bas sudah la" kata mama pula.
"Yela asalkan Qisha stay esok n dinner sekali dengan kita takpe. Lagipon papa nak kenal jugak dengan Aref tu"
Aku tersenyum dan mengangguk lalu terus menyambung menjamu selera yang tergendala tadi.
******************************
Raf pov
Mall.
"Mommy lama lagi ke? Kenapa tak beli satu mall ni je" perliku dengan muka yang menyampah. Mana taknya, tangan aku ni dah penuh dengan paper bag shopping je.
"Sabarlah Raf. Ni mommy nak cari baju untuk Raf pakai esok" balas mommy sambil memilih beberapa suit untuk aku.
"Seriously mommy? Kita bukan nak pergi event or what. Kita just nak pergi dinner dekat rumah je" ujarku dengan menekan perkataan "dinner" dengan kuat.
YOU ARE READING
Kau, Aku Dan Kita
RomanceSiapa sangka persahabatan yang sudah lama terjalin, tersimpan perasaan yang dinamakan 'cinta' antara Raf dan Qisha. Ini kisah antara KAU, AKU DAN KITA.