𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇 𝑺𝒆𝒃𝒆𝒍𝒂𝒔

27K 2K 326
                                    

Cover for 3.46k votes! (2017)

Imagine ni hyde dgn baju maroon k? :)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Imagine ni hyde dgn baju maroon k? :)


𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

dia bukan setan,bukan malaikat
Tapi dia hanya seorang lelaki

_____

Abigail yang tidur itu diperhatikan. Tersenyum sendiri saja Janet melihat cucunya itu. Didekati lalu diberikan kucupan halus dipipi gebunya. Comel.

Dipegangnya tangan kecil Abigail. Dilihatnya ada sesuatu yang baru dia perasan,diperhatikan betul-betul,baru Janet sedar hal itu. Melayang juga fikirannya memikirkan,siapa yang memberikan gelang itu kepada Abigail? Pastinya,tiada orang lain..selain Hyde. Tersenyum hairan saja Janet dengan pemberian yang diberi itu.

Bila fikiran kembali menyentuh tentang perihal Jade. Hatinya runtun..kenapalah Jade sanggup berbuat hal demikian,tak berfikiran panjang sebelum membuat sesuatu.

" grandma akan selalu jaga Abigail. Uncle Hyde juga..okay?"

Dicium lagi pipi gebu sikecil itu.


※ ※ ※

IRIS NAHAIRA

Seperti yang dikatakan oleh Hyde,memang ada seorang wanita dalam lingkungan umur 40 tahun begitu,sudah menemaninya sejak dari petang tadi. Pak Amri sudah pulang,bila wanita itu tiba. Wanita itu namanya Wan Fatimah,tapi panggil mak Timah saja.

Hari pun sudah gelap diluar,hanya aku dan mak Timah disini. Apa yang kami buat hanyalah berbual. Perutku yang kempis itu diurut lembut.

" habis tu..takkanlah bekas suami kamu cerai macam tu saja?" Tanyanya. Hanya senyuman ku berikan,meskipun pahit untuk ditelan.

Bukan lah aku saja nak buka lembaran cerita tentang perceraian drastik itu,tapi memandangkan mak Timah memahami..nak berselindung pun,dia kata menahan rasa tak baik untuk perempuan keguguran. Boleh jadi jiwa kacau.

" haah mak Timah. Saya pun tak ada apa lagi nak menahan semuanya. Bagi saya..itu keputusan dia. Jadi tentunya itu ketentuanNya. Saya pasti ada sesuatu yang baik akan datang menyapa. "

" ya..mak Timah tahu yang kamu keguguran ni pun sebab pak Amri yang kasitau. "

Perut ku sudah selesai diurut. Terasa panas akibat minyak urut itu menyamankan perut. Ku betulkan baju. Ku ikut saja gerak langkah mak Timah yang mahu mencuci tangan dikamar mandi.

" mak Timah rasa awak memang beruntung,Iris. "

Berkerut dahiku menyambut soalannya. Dia baru saja keluar dari tandas,mengelap basah tangannya dihujung baju.

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐊𝐚𝐥𝐢𝐦𝐚𝐡 | 𝐒𝐚𝐭𝐮Where stories live. Discover now