𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇 𝑻𝒊𝒈𝒂

32.6K 1.8K 127
                                    

𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

dia bukan setan,bukan malaikat
Tapi dia hanya seorang lelaki.



Ku letakkan pandanganku ke bawah. Menundukkan wajah dari memandang tepat kepada Aryan dan juga wanita tadi.

" eh betina, bak sini minuman kau tu! " kasar bahsanya pada ku wanita itu. Aku yang baru makan separuh jalan, kini ku hentikan dan berdiri untuk memberi yang dia mahu. Minuman oren itu ku hulurkan padanya. Disambut dan dijelingnya aku. Siap kepala lagi dilentokkan ke bahu Aryan.

" dahlah! Pergi ah! Semak aku tengok muka kau tercegat kat sini! Blah! " tengking Aryan padaku. Aku lantas berlalu, bukan kerana dia mahu tapi memang aku sendiri pun tak kuasa menghadap mereka. Terhiris perasaanku. Nazrin pun langsung tak mengambil berat tentang aku disini.

Sebaik makan ku teruskan, Aryan membaling cawan plastic tadi dan memang tepat mendarat di kepalaku. Kedua mereka hanya ketawa, aku? Masih mendiamkan diri. Aku tak nak diriku diapa-apakan. Kalau aku sendiri, aku tak kisah... tapi anak dalam perut ni, dia tak salah.

Bergenang air mataku bila terkenang Nazrin. Kenapa lah dia berubah?

" bukak mulut..."

Aku tertawa saja melihat Nazrin yang memang melayanku penuh manja. Memberi belaian persis seorang permaisuri. Dialah raja.

Suapan itu ku sambut dan usapan dipipiku terasa. Nyatanya Nazrin memang suami yang baik. Semasa aku dalam tragedi inilah, dia menjadi semangat buatku.

" sayang kena sihat tau,tak baik biar diri sendiri sakit. Kalau arwah ibu dan ayah tau, mesti diorang marah Iris..jangan sedih lagi okay? I selalu ada untuk u,sayang.."

Ku pandang dia penuh cinta.

Raja dalam hidupku..

Mengalir lagi air mataku dalam tak sedar, dan sebab kan terlalu hanyut dalam angan aku langsung tak menyedari Aryan disebelahku.

" kau pekak ke apa?! Aku panggil kau banyak kali, kau pula sebok nak menangis kat sini. Bodoh! Bodoh punya perempuan!" Piring yang masih berisi makanan ku itu dibaling dan wajahku ditolak. Ku cuba tepis tapi ditolak lagi.

" sakitlah!" Ku cuba lawan. Tapi tak membuatkan dia menarik tangannya, tambahan lagi Haifa itu menyokong Aryan.

" kalau bukan sebab duit, aku takkan teragak nak bunuh kau ni! Sial! Eh perempuan, kau dengar.. aku nak kau bersihkan satu rumah aku ni—sampai berkilat! Aku tak nak ada satu habuk pun tersisa! Kalau tak, aku tuang clorox tu dalam mulut kau! Kau dengar?! " ditolaknya lagi kepalaku dan akhirnya Aryan berlalu ke luar bersama Haifa.

Ku perhatikan saja makanan ku yang sudah bertaburan di lantai. Nak makan pun tak lalu. Perlahan saja ku tunduk dan mengutip sisa-sisa.



ARYAN HAULDAR

Ku hisap dan ku hembuskan asap rokok itu. Tangan mengendalikan stereng kereta yang ku bawa berjalan-jalan. Semak tengok muka perempuan bodoh tu. Haifa di sebelah hanya memain hujung bajuku.

" dahlah. Rimas tau tak?!  " Haifa lantas menghentikan gelagatnya.

" yelah. " ujarnya mencebik bibir, tapi segera dikemukakan soalan di kepala. " I masih tak faham lah, kenapa suami dia nak suruh you jaga dia? Tak boleh ke suruh maid ke apa. "

Ku luahkan keluhan. " memang betul, tapi tulah..suami dia tetap nak saya jaga. Entahlah, tapi yang penting duit saya tetap in. "




TENGKU NAZRIN

Tak seperti selalu,hari ni aku bercadang nak menjemput Iris pulang lebih awal. Petang. Selalunya malam ku jemput dia. Kereta Aryan memang sudah menapak didalam garaj.

Bila di muka pintu, ku ketuk dan nyatanya Aryan boleh mengagak aku yang datang. Seperti biasa, dia menghumban Iris kasar padaku. Tapi kali ini, aku tak berdiam diri.

" Iris tunggu kat bawah dulu. "

Aryan yang mendengar, mengerutkan dahi.

" apa lagi kau ni? Blah je la sama-sama! "

Aku tak berganjak,malahan kolarnya ku tarik sebaik Iris meninggalkan kami. Ada sebab kenapa aku tak nak Iris mendengar.

" apa ni bodoh?! Lepas ah! "

" aku warning kau, kalau ada jadi yang teruk kat dia, aku sedia bunuh kau. Aku cuma nak kau tau, Iris tu berharga!"

Ketawa saja Aryan di depanku.

" berharga? Kau buat dia macam pelacurlah gila! Kau tendang dia sana kemari, suruh aku rogol dia! Kau baru nak sedar dia 'berharga'?"

ku tarik lagi kolarnya. Menyesakkan dadanya kerana terhimpit.

" anak tu, bagaikan tiket loteri. Kau dan aku! Anak tu bakal warisi harta melimpah ruah! Kau dan aku boleh hidup senang, jadi sebab tu aku kata, Iris tu berharga! Mana nak cari anak kalau bukan dari Iris? Sebab tu aku nak pesan, kalau ada apa-apa jadi pada anak tu, aku bunuh kau! "

Terpaku Aryan mendengar, " harta?"

Kepala ku anggukkan. Serentak kolarnya ku lepaskan kasar. Pandai-pandailah dia fikir!

BILA tiba dirumah,baru saja ku nak membelai Iris dengan manja,dia terus menolak dengan tangisan.

" kenapa ni Iris?!"

" saya nak tidur! Saya tak nak awak dekat dengan saya! " tengkingnya,sambil mendaki anak tangga. Tak ku tahan,tak juga ku hirau. Aku sekadar membiarkan dia tanpa perasaan tercalar walau sedikit,tak ada.













NEW COVER (2017)

NEW COVER (2017)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐊𝐚𝐥𝐢𝐦𝐚𝐡 | 𝐒𝐚𝐭𝐮Where stories live. Discover now