𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇 𝑺𝒆𝒎𝒃𝒊𝒍𝒂𝒏𝑩𝒆𝒍𝒂𝒔

25.9K 1.8K 252
                                    

𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

dia bukan setan,bukan malaikat
Tapi dia hanya seorang lelaki

____

" itu yang saya suka tentang awak. "

Aku sekadar memekakkan apa yang ku dengar. Masuk telinga kanan,keluar telinga kiri. Bagiku ayat itu sekadar ayat biasa sahaja.

" awak memang macam ni kan? Kenapa perlu awak 'tertutup?' " pertanyaan yang sering ku dengar dari orang sekelilingku. Aku tak tau kenapa ramai sangat nak memahami diriku sendiri. Penting sangat ke?

Fikiranku melayang,tapi jawapan selamba meluncur dari bibir.

" I'm not being totally 'reserved',but sometimes certain things can only be between us and ourselves,right?"

Iris mengangguk,tapi dia sepertinya tak berapa mempersetujui ayat yang ku katakan.

" but perlu ke awak bersembunyi pada saya,sedangkan awak tahu semuanya tentang saya?"

Soalan itu sangat menarik perhatian. Aku tak perlu nak jawab,tapi persoalan kembali ku berikan. " tapi saya ke yang nak tahu tentang semua tu? "

Iris menarik muka,memang dia ada jawapan buat tu. Bibir bawahnya digigit sebelumnya menjawab semula.

" tahu,tapi— saya bagitau awak je semuanya. "

Dia masih memaksa. " tahu,tapi tu kan pilihan awak. Bukan saya yang meminta. So awak tak boleh lah paksa saya kalau saya tak nak. "

Sudahnya,Iris sekadar memuncungkan bibirnya tanda merajuk.

" awak. " panggilnya lagi.

"Apa?"

Disimpulkan jarinya bersama dan dipandang aku. " awak teman saya beli barang dapur boleh?"

Aku setakat mengiyakan dengan anggukkan. Hujung rambut yang sedikit ke depan,ku selak ke belakang. Aku perasan,Iris sesekali melihat.


※ ※ ※


IRIS NAHAIRA

KAMI berjalan seiringan mencari barangan dapur. Tapi,seperti biasa..Hyde sekadar mendukung Abigail dan membiarkan aku yang 'mendukung' barangan itu semua. Nasib baiklah barang pembelianku tak terlalu banyak.

" banyak lagi nak beli ke?"

" emm rasanya dah cukup kut. "

" wow...dua sejoli ada kat sini. "

Suara yang asing tiba-tiba mencelah itu menarik perhatian kami serentak. Aku terus mematikan senyuman. Buat apa dia ke sini?

" haihh jantan ni masih dengan kau eh? Tapi baguslah,aku tengok...kau dah jadi bibik nampaknya. " bicara Nazrin pada kami berdua. Tapi yang sangat diberikan perhatian,ialah aku. Ku cuba untuk tak melayan karenahnya. Cuba melangkah,tapi dia menahan. Hyde masih tak berbuat apa-apa.

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐊𝐚𝐥𝐢𝐦𝐚𝐡 | 𝐒𝐚𝐭𝐮Where stories live. Discover now