𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇 𝑬𝒏𝒂𝒎𝑩𝒆𝒍𝒂𝒔

25.7K 1.8K 111
                                    

𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

dia bukan setan,bukan malaikat
Tapi dia hanya seorang lelaki

_____




CHARLES HYDE

Ada saja perkara yang diberitahu oleh mak Timah tentang Iris. Kerjaan ku tinggal dulu,melayang fikiranku. Pen dimain-main dijari sambil skrin terang benderang itu ku tatap.

   " Dia tertidur kat sofa tu ha,sambil tunggu kek. " mataku melirik ke arah figura yang terlelap disofa itu. Niat nak bertemu dengan Abigail,jadi tak masalah pun kalau Iris terlelap.

Perlahan saja ku masuk dan menuju ke arah Abigail distroller.

" hei sayang. Mummy kamu tidur ya? Kesian dia kena tinggal sorang. Tak ada yang bawa main? Uncle Hyde ada. " bicaraku sendiri pada anak kecil itu. Nampak senyumannya melebar. Senyum,bibir kecik je.

" nah Tuan Hyde. Air oren. " lantas saja mak Timah meletakkan air di atas meja.

" tuan,tadi bekas suami Iris call dia. Siap marah-marah Iris. Tak tahulah kenapa dengan bekas suami dia tu. "

Abigail masih ku berikan perhatian,walaupun sebetulnya aku mendengar tentang Iris.

Ku toleh pada mak Timah," ohh dia call bila?"

"Tadi masa tengah nak bakar kek. "
Tak banyak bicara,hanya anggukan ku berikan,mak Timah pun meminta diri tak lama kemudian.

Aku tak ambil peduli pun kalau suami dia call ke apa. Bukan hal aku pun. Baru nak menyambung semula apa yang ku hentikan tadi,ketukan dimuka pintu membatalkan niatku.

Pintu dikuak sebaik ku suruh masuk,nampak pak Amri terjengul.

" ya pak Amri?"

" tuan,Iris ada kat bawah. Dia nak jumpa tuan."




Ku makan lagi kek bakar buatan Iris itu. Sedap,lembut dan gebu saja rasanya. Dia yang bertanya tadi,terdiam pula. Lirikan halus ku beri,dan laju dia bersuara kemudian.

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐊𝐚𝐥𝐢𝐦𝐚𝐡 | 𝐒𝐚𝐭𝐮Where stories live. Discover now