𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇 𝑳𝒊𝒎𝒂𝑩𝒆𝒍𝒂𝒔

25.9K 1.9K 195
                                    

𝐓𝐇𝐄 𝐆𝐑𝐄𝐀𝐓𝐄𝐒𝐓 𝐊𝐀𝐋𝐈𝐌𝐀𝐇

dia bukan setan,bukan malaikat
Tapi dia hanya seorang lelaki

_____

" awak tak ada true love?"

Soalan Iris itu sekali lagi hanya ku biarkan. Lantas ku bangun dari duduk.

" saya nak pergi kerja. Jaga abigail elok-elok. "

Sekerat senyuman terhias sebelum aku bergerak pergi.





DIHOTEL

TENGKU NAZRIN

AKU masih ingat lagi muka lelaki tu. Berderau darahku bila ku lihat bukan main mesra lagi diorang berdua semalam kat mall.

Natasha menarik-narik lenganku untuk memasuki kedai emas itu. Tapi tiada reaksi. Malahan semua tatapan ku menuju kepada kedua 'sejoli' di atas. Nampak keduanya bahagia ya?

Tajam anak mataku memerhatikan betina sial itu. Dasar sial!

" you! Cepatlah! Tadi kata nak tengok cincin?" Rungutan yang ku dengar sekali lagi tak ku endah. Akibatnya,meninggi suaraku.

" diam boleh tak?! Kalau you nak masuk,pergi masuk dulu!!" Tercalar habis riak mukanya,apa lagi aku menengkingnya depan ramai orang. Sebab malu yang amat,berlalu saja Natasha meninggalkan ku seorang. Nampak dia geram.

Ku alihkan semula pandanganku dan masih mereka itu jadi tatapan. Sepertinya mereka menikmati makan malam. Bukan main pandai si Iris ni cari jantan lain. Berkisar fikiran ku cuba mengecam wajah lelaki itu. Fikir cuba fikir...ternyata! Baru ku teringat. Hotel!

Ku lihat sekeliling. " mana jantan tak guna tu?" Gumamku sendiri.

Sekali sebut,dia muncul di depan mata. Tersenyum sumbing saja ku sambil menghampiri.

" eh mamat. "

Dia melihat. " ohh emm. Yes?"

" kau tau kenapa aku datang?"

𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐫𝐞𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐊𝐚𝐥𝐢𝐦𝐚𝐡 | 𝐒𝐚𝐭𝐮Where stories live. Discover now