Zehra
Babam beni sanki ölüme götürüyordu,konağa gitmek Ömerle benim ölümüm olurdu. İkimizi yan yana defn edip mezar taşlarımıza da "söyledikleri yalan yüzünden babaları tarafından öldürüldüler" yazarlar. Ben ne düşünüyorum böyle,hemen engel olmalıyım bu duruma.
"Babacım,olmaz,gidemeyiz"
"Neden kızım ne oldu ki?"
"Olmaz işte"
"Zehra,sen iyi misin kızım? Neden gitmeyelim ki? Nihatı görürüm,seni ona emanet ederim,ailesiyle tanışırım. Duyduğuma göre kayınçosu iş adamıymış,neydi adı? Ha,Ömer...Ömer Kervancıoğlu. Hiç göremedim oni,düğüne de gelememiştik zaten. Gidip bir tanışalım."
Babacım o Ömer Kervancıoğluyla hiç tanışma sen,Allah korusun katil olursun.
"Baba,ben hiç iyi değilim ya,çok kötü hiss ediyorum kendimi. Galiba hastalandım ben"
Başımı tutarak koltuğa oturdum ve iyice yayıldım. Babam önümde diz çöküp elini alnıma koydu.
"Ateşin yok kızım,çok mu halsizsin?"
Gözlerimi kapatarak "çok,babacım çok hastayım. Sen bana çorba mı yapsan acaba,o meşhur şifalı çorbandan,hıı? Sonra o bitki çaylardan yapsan"
"Tamam kızım,ben hemen yaparım. Sen git şöyle yatağına uzan,üstünü iyice ört,ben hemen yapıyorum"
Odama geçince rahatlamıştım,başardım. Yarın ne de olsa babam gidecek,tanışamadan gidecek. Ohhh çok Şukur.
"Kızım yatmadın mı sen?"
"Yatıyorum babacım"
Yatağa uzanıp yorganı üzerime çektim ve telefonu elime alıp Ömeri aradım.
"Merhaba"
"Merhaba,bir sorun yok değil mi?"
"Vardı ama hallettim ben"
"Ne sorunu?"
"Babam Nihatın ailesiyle yani sizinle tanışmak için konağa gelecekti"
"Yok artık"
"Vardı,ama artık yok"
"Ee ne desin ki? Nasıl engelledin?"
Babam içeri girince sesimi kısık çıkardım.
"Hmm,evet canım. Çok hastayım,kıpırdamaya bile halim yok."
Ömer telefonda konuşurken ben babama Leylayla konuştuğumu söyledim. Her sözüm yalan oldu ya,offf.
"Zehra orada mısın? Ne halsizliği,ne hastalığı? İyi misin? Gelip seni doktora götüreyim mi?"
" Evet canım,çok halsizim. Babam yanımda,gelmene gerek yok.Tamam canım görüşürüz."
Telefonu kapatıp yapmacık bir gülümseneyle babama baktım.
"Kızım çorban birazdan hazır olur. Sen üstünü ört iyice"
Yorganı çeneme kadar çekerek masumca başımı salladım. Affet babacım,affet.
"Peki babacım"
Babam çıktıktan sonra Ömere mesaj yazdım.
"Babam size gelmemesi için hasta numarası yapıyordum. İyiyim,ben sonra seni ararım"
Hemen de cevap verdi.
''Bir an hastasın diye korktum. Tamam sonra konuşuruz. İyi geceler"
Benim için korktuğunu söyledi. Yani benim için buraya kadar gelmek istedi. Acaba kafasına saksı mı düştü? Düşdüyse düşsün bana ne ki?