T I Z E N E G Y E D I K

1K 86 3
                                    

Liam nem ilyen.
Az én fiam mindig is jó gyerek volt.
A tanárok mindig dícsérték, hogy milyen jól nevelt gyerek.
Most pedig csak panasz jön rá.
Nem értem.
Mindig jó volt a magatartása.
De, hogy telefonozzon órán?
Azt már én sem hagyhatom szó nélkül.
Ilyen és ehhet hasonló gondolatokkal mentem végig a folyosón a lakásunk irányába.
Indulatosan fordítottam el a kulcsot a zárban és téptem fel az ajtót, hogy minél hamarabb számon kérhessem Liamet.
-Liam? Itthon vagy? - szólalok meg mikor leteszem a táskám a bejártam melletti kisszekrényre.
-Nappaliban vagyok anya! - szól ki az említett helyiségből.
-Milyen volt a suli? - ülök le mellé a kanapéra és kezdem egyszerűen a beszélgetést.
-Elment. Nem volt ma semmi érdekes. - mondja és megpiszkálja a haját. Vagyis nem mond igazat. Ennyi év alatt megtanultam, hogy ilyenkor mindig beletúr barna tincseibe.
-Igazán? - kérdezem - Én nem így hallottam.
-Miért? Mit hallottál? - teszi le hirtelen a kezéből a telefonját. Amit már megint nyomkodott.
-Felhívott az osztályfőnököd, hogy sok rád mostanában a panasz. Hogy telefonozol órákon. - kezdem - Miért Liam? Mi olyan érdekes, hogy nem tudsz figyelni a tanárokra?
-Ajj anya te ezt nem érted. - dönti hátra a fejét a kanapén.
-Mit nem értek Liam? - vonom kérdőre - Mra. Bloopers azt mondta, hogy ha nem hagyod abba következményei pesznek. -ekkor pittyent egyet akészülék, miszerint üzenete érkezett - Pár hete még csak nem is használtad. Kérlek magyarázd meg nekem miért teszed ezt?
-Nincs mit megmagyarázni anya. - mondja kicsit ingerülten.
Érdekes.
Még sosem láttam a 12 éves fiamat ingerültnek.
Ekkor újra pittyent a telefonja, de mielőtt felvehette volna a kanapéról lecsaptam rá, és kezembe zártam.
-Akkor ez most az enyém lesz. Köszönöm. - állok fel a kanapéról.
-Ezt nem teheted. - jön utánam - Anya kérlek add vissza - kezdett könyörögni - Legalább visszaírhatok?
-Nem. - zárom le a vitát - Liam. Lehet, hogy most haragszol, de a te érdekedben teszem.
Erre már nem mondott semmit csak felszaladt a szobájába.
Most rezegni kezdett a telefon a kezemben. Ami jelezte, hogy hívása van. Így odapillantottam, de lehet nem kellett volna.

Maybe Again (SZÜNETEL)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang