4 Tahun Kemudian"Dokter Kim, persiapkan diri anda sebentar lagi. Kerana kita akan ada operasi dalam setengah jam nanti."
"Baik Nurse, saya akan segera ke sana. Saya nak awak semua siapkan alatannya."
Dokter Kim pun menutup panggilan telefonnya berserta Fail yang dibukanya tadi. Dia pun bangun daripada kerusinya dan berjalan keluar daripada biliknya untuk menuju ke arah bilik pembedahan.
××××××××××××××××××××××××××××××
Tin!
Bunyi Lif yang di buka. Lalu keluar lah Dokter Kim yang sedang berjalan menuju ke Pintu Bilik Pembedahan. Tetapi langkahnya sempat terhenti dan kedua matanya terpaku kepada seorang budak lelaki yang duduk sendirian di kerusi berhampiran Bilik Pembedahan tersebut.
Dokter Kim pun berjalan menghampiri Budak Kecil tersebut.
"Dino aah" panggil Dokter Kim yang kini sedang Mencangkung di hadapan budak itu untuk mensejajarkan tinggi badannya dengan Dino yang duduk di atas kerusi.
"Dokter Kim!" Jerit Dino yang mengangkat wajahnya dan melihat Dokter Kesayangannya yang sedang tersenyum di hadapannya.
"Kamu jangan risau Dokter dengan Nurse-nurse di dalam sana akan berusaha untuk menyembuhkan Appa kamu" kata Dokter Kim yang mengusap lembut rambut hitam Dino.
Dino menganggukkan kepalanya. Yakin dengan kata-kata Dokter tersebut yang sudah di anggap sebagai Hyungnya.
"Janji tau Dokter, yang Dokter akan selamatkan Appa! Sebab Dino tak mahu tinggal sendirian di dunia nii"
"……"
"Dino cuma ada Appa jaa"
Dokter Kim mengalihkan kedua tapak tangannya untuk menenangkan bahu Si Kecil yang berusia 8 tahun yang kini sedang menahan ketakutan dan tangisan.
"Jangan risau Dino, Dokter akan cuba sedaya upaya Dokter untuk selamatkan Appanya Dino. Tapi Dino pun kena tolong Dokter juga"
"Wae?"
"Dino kena Doa kepada Tuhan supaya pembedahan ini berjaya dan Appa Dino akan selamat"
Dino menganggukkan kepalanya dengan laju.
"Dino pasti akan Doakan supaya Appa selamat. Dan Omma Dino yang berada di Syurga pun pasti sedang Doa untuk Appa"
Dokter Kim tersenyum kecil mendengar kata-kata Dino.
Kata-kata yang memberikan dia semangat untuk untuk memastikan Operasi penting ini berjaya.
××××××××××××××××××××××××××××××
Dokter Kim melihat seorang Namja separuh usia yang berbaring lemah di atas katil. Ada beberapa wayar yang bersambungan di anggotan badan Namja itu. Mata Dokter itu pun melirik ke arah mesin yang menampakkan dengupan jantung Namja tersebut. Degupan jantung yang melemah.
"Yubi, serahkan Fail pesakit kepada saya"
Yubi pun memberikan Fail yang mengandungi maklumat mengenai Namja tadi.
"Nama Kim Jong Kook, berumur 40 tahun, menghidap kanser Otak tahap pertama." Dokter Kim membaca semua maklumat Namja tadi dengan teliti kepada Nurse-nurse yang berdiri di hadapannya. Menberikan penerangan lebih lanjut kepada Nurse-nurse tersebut supaya faham dengan apa yang akan lakukan nanti.
Setelah selesai menerangkan mengenai keadaan Pesakit tersebut. Dokter Kim pun menyerahkan Fail itu kepada Yubi.
"Baiklah seperti yang kita sudah bincang minggu lepas. Kita akan melakukan pembedahan dengan mengeluarkan Tumor Otak pesakit. Supaya virus tersebut tidak akan merebak ke seluruh otak pesakit! Faham?" Tanya Dokter Kim yang kini sudah selesai memakai sarung tangan, penutup mulut dan juga pakaian pembedahan dan sedang berdiri di sebelah Pesakit.
YOU ARE READING
Please Forgive Me
FanfictionSaya tahu saya menjijikkan untuk awak... Saya tahu saya tak setaraf dengan awak... Saya tahu saya adalah kesilapan terbesar untuk awak... Tapi tolong... Tolong hargai... Hargai saya dan anak saya... Tolong Kim Taehyung... ➖➖➖➖➖ Saya sedar saya bodo...