Taehyung hanya memainkan penyedut minuman itu dengan tangannya. Dia berasa tiada selera untuk meminum Jus Orennya.Lalu kedua matanya di arahkan ke seluruh Cafe. Melihat suasana Cafe yang bising kerana di penuhi oleh pelanggan.
Sekali lagi dia memandang Jus Orennya yang berada di hadapannya dan langsung tidak di sentuhnya.
"Haaah…"
Satu hembusan nafas berat di lepaskan olehnya.
Ini sudah masuk keberapa hari tetapi Omma berserta Appanya langsung tidak mahu berjumpa dengannya bahkan menjawab panggilan telefonnya juga tidak.
Nampaknnya mereka memang marah besar dengan dirinya.
Dia mengusap sudut bibirnya yang masih lagi bengkak kesan tumbukan kuat oleh Appanya.
"Woiii bro!!" Tegur satu suara menyebabkan Taehyung terus menoleh ke belakang dan melihat kedua sahabatnya yang sedang tersenyum lebar padanya.
"Ooh koorang…" jawabnya singkat.
Wonwoo dan Jung Kook terus sahaja duduk di kerusi kosong yang berada di hadapan Taehyung.
"Kau buat apa seorang-seorang kat Cafe ni?" Tanya Wonwoo.
"Aku sahaja tenangkan fikiran kat sini" balas Taehyung.
"Koorang berdua pulak daripada mana nii?"
"Wonwoo tolong teman aku beli hadiah jap tadi lepas tu kami cadang lah nak makan kat Cafe nii tiba-tiba tak sangka pulak terjumpa kau kat sini" kata Jung Kook sambil menunjukkan beg plastik di tangannya.
"Hadiah?"
Taehyung mengangkat sebelah keningnya tanda pelik "tapi aku rasa hari jadi Lisa lambat lagi"
"Hadiah ini bukannya untuk Lisa tapi untuk Tae In"
Taehyung terus memandang ke arah lain apabila mendengar nama anaknya.
Tae In!
Tae In!
Tae In!
Tak habis-habis dengan nama itu.
"Taehyung, lepas nii boleh tak kalau kami berdua nak singgah kat rumah kau sekejap nak bagi hadiah nii kat Tae In" cadang Jung Kook yang mendapat anggukan daripada Wonwoo.
"Yup, aku pon nak jumpa Je In juga sebab aku tengok dah hampir beberapa minggu Je In tidak hadir ke Universiti"
"Tak payah!"
Wonwoo dan Jung Kook terus mengerutkan dahinya tanda pelik apabila mendengar jawapan Taehyung.
"Huh? Kenapa pulak?"
"Sebabnya mereka dah pergi"
"Pergi mana? Beli barang kaa??" Tanya Jung Kook.
"Iissh kau nii bodoh kaa apa huh!? Maksud pergi itu ialah lari daripada rumah!"
Suasana mulai senyap di antara mereka apabila mendengar perkataan yang keluar daripada mulut Taehyung.
"Lari daripada rumah?" Ulang Wonwoo.
1 Saat
2 Saat
3 Saat
"MWO LARI DARIPADA RUMAH!!!" Kata Jung Kook dan Juga Wonwoo secara serentak.
"Koorang berdua nii nak terkejut sangat dah kenapa!? Tenang lah!"
"Yak!!! Pabo!!! Mesti lah kita orang terkejut!!? Anak bini kau lari daripada rumah dan kau boleh berlagak tenang!!?"
YOU ARE READING
Please Forgive Me
FanfictionSaya tahu saya menjijikkan untuk awak... Saya tahu saya tak setaraf dengan awak... Saya tahu saya adalah kesilapan terbesar untuk awak... Tapi tolong... Tolong hargai... Hargai saya dan anak saya... Tolong Kim Taehyung... ➖➖➖➖➖ Saya sedar saya bodo...