Petr stál na místě jako přimražený. Byl si jistý, že tohle byla věštkyně. Ne nějaká laciná pouťová atrakce, ale opravdová věštkyně. Cítíl, jak mu ještě teď přebíhá mráz po zádech, i když se stařena už dávno odbelhala pryč. A to co řekla,... Proč nazvala Annabell zrcadlem?
A do háje, Annabell. Málem by na ni zapomněl, a to jí původně šel hledat. Zavrtěl hlavou a pak se štípl do ruky, aby se probral a nemyslel na něco, co nemůže vyřešit. Rychlé se otočil a s jejím jménem na rtech se rozběhl.
................
Neviděl podivnou mlhu, rozlézající se jakoby odnikud. Neslyšel temné hučení, které se neslo zahradou a rozechvívalo vše živé ve svém dosahu. Nevnímal divadlo odehrávající se za jeho zády. A tím si možná zachránil poslední střípek přesvědčení, že se tu nic neděje.
Jakmile zašel za zatáčku, vyvalila se jakoby odnikud chladná bílá mlha. Vystrkovala svá nehmotná chapadla a zkoumala okolí. Všechen zvuk utichl a vzduch se ochladil. Prastaré stromy se chvěly hrůzou a odtahovaly své holé větve z dosahu té bílé věci. Ne že by se jim to dařilo.Mlha už je pevně ovinula a teď se natahovala dál - po Petrovi. Chlapec se zachvěl, když ho dostihla. Přitáhl si mikinu těsněji k tělu a zrychlil. Možná si myslel, že dovnitř hradu se ta protivná věc nedostane.
............
Kaira dorazila dovnitř už dávno a teď pozorovala zahradu z okna. To, co se tam dělo, se jí vůbec nelíbilo. Mlhy sice nikdy neměla ráda, ale tahle byla divná. Když se dívala, jak se rozlézá zdánlivě odnikud a pohlcuje všechno živé....., Běhal jí mráz po zádech.
Ucítila na sobě učitelův upřený pohled a sklopila oči zpátky k čítance. Tupě zírala na náhodnou větu. Přišlo jí, že čtení Erbenových balad se zrovna k tomuto počasí báječně hodí.
.....na topole podle skal,
Zelený mužík zatleskal.....Do otupělého ticha Práskly dveře a Kaira sebou trhla. Okamžitě otočila hlavu za hlukem, ale byl to jen Petr. Sice zmrzlý a mokrý od té podivné mlhy, ale byl to jen on. Jen on sám.
.........
Vešel do třídy a zamumlal jakousi omluvu. Automaticky zamířil ke svému místu, ale vzápětí ztuhl, když si uvědomil to samé co Kaira. ....Přišel sám,...přišel bez Annabell.
Rozšířily se mu zorničky a okamžitě se otočil. Chtěl se okamžitě vrátit a přivést ji zpátky. Už vycházel ze dveří, když ji za rameno tvrdě chytila něčí ruka.
,,Ale, ale, kam pak se to chystáme?"
Učitel promluvil a nevypadal zrovna nadšeně.
,,Pán se k nám přišel podívat chtěl by zase odejít? Tak to teda ne, panáčku, tak to teda ne."
Vlastně vypadal přímo rozzlobeně. Hodně, hodně rozzlobeně.
V Petrových očích se objevila jiskra odporu, načež učitel dodal ještě něco:
,,Nebo by se mohlo stát, že by se nějakých pár lidí mohlo nedopatřením znovu blíže seznámit s naším sklepením, že ano."Ten učitel buďto musel být zamilovaný do Erbenových balad, a nebo to byl prostě blázen. Tak či tak, ten plamen v Petrových očích pohasl a on se poraženě posadil do lavice. Do podzemí už znovu nechtěl a už vůbec k tomu nechtěl odsoudit ostatní. Nepochyboval o tom, že ten učitel by je tam klidně zavřel.
..A snad se Annabell nic nestane...
ČTEŠ
Království Kruhu
FantasyZ letišť v různých částech světa odlétá skupina dětí do tajemného Království, kde mají chodit do školy. Zpočátku se spolu ani nedomluví a učitelé jim to moc neulehčují. Sledují je na každém kroku a sami mají nějaké velké tajemství. Mezitím se z dětí...