Začíná škola

55 5 0
                                    


Na zbytek dne dostali volno. Jejich zavazadla se už objevila na pokojích a tak si Kaira začala vybalovat. Když chtěla uložit oblečení do skříně, čekalo ji překvapení. Na poličce leželo oblečení označené jako školní uniforma. Kaira ho vytáhla že skříně vyzkoušela si ho před zrcadlem. Uniforma byla jednoduchá: tvořilo ji bílé tričko s modrým našitým znakem školy a černé legíny, které se v horku daly nahradit sukní. Kaiře se to celkem líbilo, podobné věci nosila i doma. Divné jí ovšem připadalo, že uniforma jí i Marion dokonale padla. Kde o nás zjistili tolik věcí, běželo jí v hlavě. A co hůř, kolik toho o nás ještě vědí? 

Vedle na poličce byl položen školní řád. Kaira se rozhodla ho prostudovat. Ze začátku tam byli obvyklé věci typu nepožívat alkoholických nápojů a drog a být zdvořilí k učitelům, takže to Kairu přestalo bavit. Chtěla si začít povídat s Marion, ale na to, aby začala hovor, byla moc nesmělá. Posadila se na postel a pohledem prozkoumávala pokoj. Nakonec si pustila do sluchátek písničky. Z poslechu ji vyrušilo až zvolání, ať jde k večeři.

.........

Hned na první hodinu dorazila Kaira pozdě. Ela je nechala po včerejším fiasku napospas hradu a jeho chodbám, takže pochopitelně všichni zabloudili. Někteří našli cestu dříve, jiní později. Kaira dorazila poslední a na stole už na ni čekala hromádka učebnic. Ještě než si sedla, sjel ji Tristan opovržlivým pohledem. Jako bych mohla za to, že je těm hrad tak velký, pomysela si Kaira uraženě. Pravda byla ale zčásti i v tom, že měla mizerný orientační smysl. Snažila se Tristana nevnímat a začala se probírat učebnicemi. Dostali učebnice psychologie, medicíny pro začátečníky, učebnici a slovník Jazyka, knihu válečných strategií a jakousi brožurku na rozvoj osobnosti. Tu slátaninu Kaira hned odhodila na dno tašky. Nikdo jí nebude říkat, co má dělat a jak se bude ,rozvíjet'.

Učitel si vepředu něco blábolil Jazykem a nevadilo mu, že mu nikdo nerozumí. Pak dal pokyn k odchodu. Při chůzi mu vypadl z kapsy nějaký papír a jedna z dívek se pro něj sehnula. Maya, vzpomněla si Kaira. Ale než by papír odevzdala, schovala ho v dlani. Učitel jim ukazoval meče a dýky ve zbrojnici, ale Kaira ho nevnímala. Pořád musela myslet na ten papír. Měla pocit, že je z nějakého důvodu důležitý a chtěla si ho prostudovat. Musela ten papír získat! 

.........

Po prohlídce zbrojnice dostali dvouhodinovou pauzu s tím, že pak začne kurz Jazyka. Kaira došla do pokoje a chtěla zase poslouchat písničky, ale do pokoje vrazila Maya. Mávala tím papírem a křičela na Marion. V druhé ruce nesla slovník. Začali překládat a Kaira se k nim připojila. Její slovník byl naštěstí v češtině a tak se jí podařilo poskládat zhruba toto:

Milý Ferdinande,                                                                                  chtěl bych ti sdělit, že experiment škola zatím probíhá dobře, jen trochu rychleji, než bylo plánováno. Ela je z toho řádně vyděšená a tebe prosím, abys vybavil ošetřovnu. Proměny očekávám v brzké budoucnosti.        Také bychom měli pozvat na motivační pohovor i další žáky - u Tristana a Jane to zafungovalo mimořádně dobře. Jsem zvědav, jak na ně budou reagovat ostatní. Doufám, že brzy už odhalíme jejich nadání a role.                    S pozdravem    M.

Všem třem dívkám přejel mráz po zádech. Ten dopis byl strašidelný. Bylo třeba ho co nejdříve vrátit a podělit se o svoje poznatky s ostatními. Kaira se děsila vyhlídky ,motivačního pohovoru'. Jestli to z ní udělá dalšího Tristana, nechce s tím mít nic společného! Rozhlédla se kolem sebe. V očích Marion a May se zračilo stejné zděšení a znechucení jako v jejích vlastních. Pak jí padl pohled na hodiny. Měly už pět minut zpoždění! Vyřítily se z pokoje s učebnicí a slovníkem v  ruce. Maya ještě stihla popadnout ten dopis a svůj překlad.

..........

Jak ironické, přidávat kapitolu s tímto názvem, když začínají prázdniny.                                                                          Ještě jednou děkuji za přečtení khaki-pastelka.

(Vím, že se to píše jinak, ale nemůžu najít to znaménko)


Království KruhuKde žijí příběhy. Začni objevovat