A/N: even voor de duidelijkheid: ik weet dat de ouders van Louis gescheiden zijn en dat Louis de achternaam van zijn stiefvader heeft, maar in dit verhaal zijn Louis' ouders gewoon nog samen en Tomlinson is de achternaam van zijn vader.
POV. Harry
Ik lig op bed en zit een beetje te klooien op mijn mobiel.Vandaag moeten we weer werken.Louis loopt de kamer in.Hij glimlacht zwak naar me, maar ik zie dat er iets is.'lou, wat is er?' Vraag ik bezorgt.Louis drukt zijn mobiel in mijn handen en ik zie dat hij weer een berichtje heeft van zijn moeder.Zij laat hem ook echt niet met rust hè?! Ik heb zowat de hele nacht wakker gelegen door het Whatsapp geluidje van Louis' mobiel.Ik begin het berichtje te lezen.
~ ik ben er achter gekomen waar je werkt! Waarschijnlijk kom ik vandaag even langs.Ik weet dat je dat niet wil, maar ik kan niet meer leven zo.Ik wil je zien Louis, ik wil zien hoe het met je gaat en ik zou Harold graag willen zien.Ik kom gewoon even iets drinken.Je hoeft niks tegen me te zeggen, maar ik wil je gewoon even zien.Denk er maar even over na.Misschien dat je me toch nog een kans geeft? Xx je moeder
'Ga je iets tegen haar zeggen?' Vraag ik.Louis haalt zijn schouders op.'ik weet het niet Hazza, het is wel mijn moeder, maar ze heeft me heel veel pijn gedaan' zucht hij.Ik knik begrijpelijk.'weet je wat, als ze er is zeg je het tegen mij, dan ga ik naar haar toe.Ze weet toch niet wie ik ben.Ik kan wel inschatten of ze echt om je geeft' zeg ik.Louis knikt.'dankje Hazza bear' zegt louis terwijl hij me een knuffel geeft.Ik druk een kus op zijn hoofd en kijk op de wekker.over een half uur moeten we in het restaurant zijn.We beginnen ons aan te kleden en even later vertrekken we naar het werk.
**
'Hazz' sist louis vanuit de keuken.ik draai me om.'dat is ze' fluistert hij.Ik kijk naar de deur en zie dat er een vrouw binnen loopt.Ze gaat aan een tafel zitten.Ik loop rustig naar haar toe.Ze lijkt me een aardige vrouw, maar toch moet ik me inhouden om niet tegen haar te gaan schreeuwen.'hallo mevrouw' zeg ik.Ze lacht vriendelijk naar me.'wilt u iets te drinken misschien?' Vraag ik.'een cola graag' zegt ze.Ik knik en wil weer aanlopen, maar ze trekt me terug.'jongeman, zou ik jou iets mogen vragen?' Vraagt ze.Ik knik.'natuurlijk'.'Louis Tomlinson, werkt hij hier?' Vraagt ze.Ik slik.Wat moet ik nu zeggen? 'Mag ik vragen waarom u dat wilt weten?' Zeg ik dan maar.'ik ben zijn moeder, Johannah en ik heb spijt van iets wat ik heb gedaan.Ik ben opzoek naar hem' legt Johannah uit.Ik zie dat ze tranen in haar ogen heeft.Ze heeft echt heel veel spijt.'Louis werkt hier inderdaad.Ik zou even kijken of hij er is' zeg ik.Johannah knikt en ik loop richting de keuken.'en?' Vraagt Louis.'Ze heeft heel veel spijt.Dat zie ik.Ik zou naar haar toe gaan als ik jou was' zeg ik.'dankje Hazza, je bent een schat!' Zegt Louis, waarna hij me een kus geeft.Ik duw een glas cola in zijn handen.'dit heeft ze besteld' leg ik uit.Louis knikt en verlaat de keuken.
POV. Louis
Met trillende benen loop ik naar de tafel waar mijn moeder aan zit.Ze zit met haar rug naar me toe, dus ze kan me niet zien.'hallo ma' zeg ik met een tril stem.Mijn moeder draait zich om en als ze mij ziet vullen haar ogen zich met tranen.Ik zet snel de cola op tafel.'Louis!' Zegt ze blij.Ik glimlach zwak.ik voel me best ongemakkelijk.Voor ik het weet heeft mijn moeder me in een knuffel getrokken en ben ik aan het huilen.'het spijt me zo erg' snikt mijn moeder.'eh mam, je wilde Harold toch zien?' Vraag ik.Ze knikt enthousiast.'Harry, kan je even komen?!' Roep ik.Harry komt naar de tafel toe gelopen.'dus jij bent Harold!' Zegt mijn moeder.'hallo mevrouw, en zeg maar Harry hoor' zegt Harry.'oké Harry en noem mij maar Johannah' zegt mijn moeder.'dus jullie zijn samen?' Vraagt ze.We knikken allebei trots.'fijn om je te leren kennen Harry, maar zou ik Louis nu even alleen kunnen spreken?' Vraagt mijn moeder.Harry knikt en loopt naar een andere tafel om een man te helpen.Ik ga aan de tafel zitten.'louis, ik zou graag willen dat je naar huis komt' zegt mijn moeder.Mijn ogen worden groot.'Wat?! Ik naar huis! Never nooit niet! Ik blijf bij Harry wonen!' Zeg ik.'louis, die Harry is niks voor jou.Geloof me ik ben niet tegen homo's en ik gun je al het geluk van de wereld, maar-' 'niks te maar, jij gunt me al het geluk van de wereld! Nou dat heb ik, dus je waagt het niet om dat af te pakken' sis ik.'louis luister nou even! Harry is een badboy, hij heeft tatoeages en weet ik veel wat nog meer! Ik wil niet dat jij straks aan de drugs raakt door die Harry.Ik wil niet dat hetzelfde met jou gebeurt als met je vader! Je vader was aan de drugs, daardoor is hij gestorven' Zegt mijn moeder.'mam! Harry is helemaal geen badboy! Hij is de liefste, grappigste en zorgzaamste jongen die ik ken en ik heb toch ook tatoeages! Ben ik dan ook een badboy? Ik raak niet aan de drugs! En dat doet Harry ook niet! Ik ga niet terug naar huis! Punt' ik sta op en loop de keuken weer in.Harry kijkt me verbaast na, maar richt zich dan weer op de klanten."badboy" pff wat een gezeik! Omdat mijn vader aan de drugs zat en nu dood is, betekend niet dat iedereen zo is!
JE LEEST
Just Friends ~ Larry Stylinson {Completed}
FanfictionLouis is de nieuwe medewerker in het restaurant van Harry en zijn beste vrienden.Harry begint gevoelens voor Louis te krijgen,maar valt Louis ook op jongens?