BAB 1

6.7K 364 49
                                    

Seorang lelaki berpipi merah tersenyum memandang gambar dalam pegangannya. Dia ketawa sendiri teringatkan kenangan lepas yang pernah dilalui bersama lelaki2 di dalam gambar itu. Segalanya indah, segalanya sempurna. Tanpa disedari air matanya turun ke pipinya.

Namun begitu,segalanya kini hancur, punah apabila dia disahkan menghidap barah otak tahap kritikal. Segalanya bertukar. Semenjak dia menghidap penyakit itu, segala aktiviti yang dilakukan terganggu termasuk tariannya. Dia tidak mampu menari selincah dahulu. Dia kerap keletihan, dan pening. Badannya jugak sakit sakit. Kata doktor tumor yang dihidapnya tumbuh di bahagian otak yang mengawal kebanyakkan fungsi badan. Jafi tak hairanlah kalau kadang2 dia letih dan pening, badannya jugak lenguh dan lemah disebabkannya.

Park Jimin menghela nafas berat. Penyakitnya jugak membebankan Bangtan, ahli kumpulannya. Oleh sebab kadang2 sakit itu datang secara tiba2, tumpuannya terganggu. Mereka terpaksa mengulang tarian dan rakaman hanya kerana dia tidak dapat mengikut rentak. Bangtan yg pada mulanya hanya mengalah dan memaafkannya mula hilang sabar apabila dia kerap melakukan kesilapan. Bukan sekali tetapi berkali2. Dia tidak mahu membebankan Bangtan kerana semua ahli sedang sibuk menyiapkan comeback terbaru mereka.Jadi dia putuskan untuk rahsiakan penyakitnya selepas satu kejadian.

"PARK JIMIN!" Hoseok menjerit kegeraman apabila Jimin sekali lagi melakukan kesilapan. Jimin hanya duduk memandang lantai.

"Apa yg kau fikirkan hah?! Kenapa kau boleh buat silap pada benda semudah tu!?Kau hampir rosakkan konsert kita tadi! "Bentak Hoseok.

"Kenapa Jimin? Kau penat ke? Kenapa buat salah pada benda sekecil tu? "soal Jin lembut.

"Dia makan banyak belakangan ni Hyung. Saya rasa dia makin gemuk sebab tu dia banyak lakukan kesilapan. Manager hyung dah suruh kita diet tapi dia masih melantak tak ingat dunia "sinis Jungkook.

"Jungkookie.. kau ingat kau tengah bercakap dengan siapa hah? adik Kau?"Namjoon berkata tegas pada maknae Jungkook apabila mendengar kata2 kasar Jungkook. Dia tahu kenapa Jungkook jadi begitu. Sebelum ini, Jimin ialah penolong Ketua Tarian untuk Hoseok. Tetapi oleh sebab Jimin selalu melakukan kesalahan belakangan. Dia terpaksa mengambil tugas Jimin kerana fikir Jimin melakukan kesilapan disebabkan terbeban kerana terpaksa mengajar member yang lain. Tetapi akhirnya segalanya sama. Malah Jimin hampir merosakkan konsert mereka tadi.

Don't Leave (MALAY)Where stories live. Discover now