Jimin ketawa kecil melihat Taehyung yg cuba berjenaka dgnnya. Jin hanya memandang dari jauh. Dia tersenyum pahit melihat Jimin. Jimin nampak lemah. Benar2 lemah.
Betulkah kata2 Yoongi?Patutkah dia lepaskan sahaja Jimin? Dia tak percaya kata2 Yoongi. Jimin nampak baik2 sahaja. Mustahil Jimin tengah tenat.kan? -bohong hati Jin.
####################
"Arghhh!!!!"jerit Jimin kesakitan. Bangtan terkejut mendengar jeritan Jimin. Mereka semua terus menyerbu masuk ke dalam wad Jimin. Jimin meringkuk sambil memegang kepalanya.
"Jimin!!! "Taehyung memangku Jimin yang dibasahi peluh dingin. Yoongi cepat2 keluar mencari doktor.
"Jimin.. bertahan... "rayu Taehyung. Dia memeluk Jimin erat. Tolong jangan tinggalkan aku...
"Jimin!bertahan! "Jin mengusap rambut Jimin ingin menenangkan Jimin.
"Appa (sakit)hyung..."adu Jimin dalam kesakitan.Air matanya tak henti mengalir.
"Sakit..."Tangis Jimin. Kata2 Yoongi terngiang di minda Jin semula. Jin terkaku.
Jimin dalam kesakitan..
Jangan buatkan dia ikut kemahuan kita lagi...
Jin tergeleng. Hatinya hancur melihat Jimin dalam kesakitan.
"Jimin... pergilah... pergilah Jimin "arah Jin. Air mata Jin merembes. Bangtan terkejut.
"Apa yg hyung merepek ni!?"jerit Taehyung.
"Tak... tak Jimin.. bertahan.. "Pinta Taehyung.
"Pergilah Jimin. Jangan toleh lagi. Pergi "Namjoon pula tiba2 bersuara.
"Kenapa semua hyung ni!? hyung dah gilake!? "pekik Taehyung. Jungkook dan Hoseok terkelu. Tak tahu apakah situasi yang dihadapi.
"Lepaskanlah Jimin..."pinta Jin. Taehyung tergeleng.
"tak!!!hyung semua dah gila! Saya takkan benarkan Jimin pergi buat kali kedua! "Jerit Taehyung.
Serentak selesai kata2 Taehyung,Yoongi masuk bersama doktor Yoo ke dalam wad. Doktor Yoo memberi ubat penenang untuk Jimin. Jimin mula tenang semula.
#####################
Hoseok tersandar di dinding lesu apabila terdengar penjelasan Jin manakala Jungkook menangis teresak2.
"tak... Jimin tak boleh tinggalkan saya! Jimin tak boleh pergi!"Tangis Taehyung.
"Tae.. "Jin cuba memegang bahu Taehyung namun ditepis oleh Taehyung.
"Jangan sentuh! Hyung semua dah gila! semua dah tak sayangkan Jimin! Kalau semua bencikan Jimin..biar saya saja jaga Jimin! Saya akan pastika Jimin sihat! Jimin tak perlukan orang macam hyung2 semua!!"Pekik Taehyung. Dia teresak2. Berkali2 dia menyeka air matanya namun pipinya tetap lencun akhirnya. Taehyung terus keluar dari bilik kosong itu.
######################
"Jimin..."Jin mengusap rambut Jimin lembut. Air matanya mengalir buat kesekian kalinya.
"Kenapa kau yang menderita semua ni?"sebak Jin. Dia mengusap pipi Jimin.
"Kenapa perlu tinggalkan kami? kenapa kau yang kena pergi?"Jin menekap mukanya dengan lengan lalu menangis sepuas2nya. Dia benar2 tak sanggup lepaskan Jimin pergi. Dongsaengnya yg lembut hati dan baik. Dimana mereka semua mahu cari pengganti Jimin?Di mana mereka nak cari seorang yang selalu utamakan orang lain sebelum diri sendiri? Yang sanggup berkorban nyawa untuk mereka?
Mereka takkan pernah dapat cari pengganti Jimin. Takkan pernah.
Jin menatap segenap wajah Jimin selepas puas menangis.
Sanggup ke dia lepaskan Jimin? Sanggupke dia kehilangan Jimin?
************************
YOU ARE READING
Don't Leave (MALAY)
Short StoryBangtan, bagi Jimin mereka ialah keluarganya, Baginya mereka adalah segalanya. Hidup mereka selalu dipenuhi dengan memori indah. Mereka saling melengkapi. Tapi,Segalanya berubah semenjak dia disahkan menghidap barah otak peringkat serius. kesilapan...