BAB 10

4K 305 8
                                    

Jimin memandang ke arah suasana Korea yg sibuk itu. Dia kini tinggal di rumah Wooshin atas permintaan Wooshin.

Jimin tersenyum melihat karenah2 budak2 sekolah menengah yg baru balik dari sekolah itu. Tiba2 dia teringatkan Taehyung. Mereka selalunya akan singgah di kedai aiskrim atau komik sebelum balik ke dorm lepas waktu persekolahan. Taehyung byk membantunya ketika di sekolah pada awal persekolahannya di Seoul. Dia budak baru di sekolah jadi dia tak ada kawan selain Taehyung. Mereka di kelas yg berbeza. Dia malu hendak bercakap dgn org ketika itu sebab dialek Busannya yang terlalu pekat. Takut diejek. Tapi suatu hari Taehyung dtg ke kelasnya dan nampak dia cuma bermain telefon seorang diri di belakang. Taehyung pun memarahi rakan2 nya yg lain kerana tak bercakap dgnnya. Sejak itu ramai yg mula berkawan dgnnya. Dia kini ramai kawan sebayanya kerana Taehyung. Dialek busannya Juga sudah dapat dikawal. [kisah benar]

Air mata Jimin bertakung apabila teringatkan sahabatnya itu. Dia cepat2 menyeka kembali air matanya. Lebih baik dia berhenti sebelum keinginannya utk kembali pada Bangtan bertambah kuat.

Jimin ingin melangkah masuk tapi tiba2 kepalanya diserang kesakitan lagi. Kali ini dia rasa sakit di antara matanya. Penglihatannya tiba2 kabur dan menjadi gelap. Perkara yang sama terjadi ketika di Comeback show mereka.

"Sunbae!sunbae! "Jerit Jimin dalam ketakutan.

#####################

Namjoon duduk di sisi Jin setelah melihat semua ahli bangtan kecuali Jimin berada di hadapannya.

"Macam mana Jonnie? Ada apa2 khabar dari Jimin?"soal Yoongi.

"Baju2 Jimin hyung takada!macam mana ni?"soal Jungkook resah. Dia risaukan Jimin apabila sudah hampir seminggu mereka tidak berjumpa. Dia mula tersedar apabila mendengar kata2 Jin. Jimin banyak berkorban untuknya.

"Kita kena cari Jimin."tegas Namjoon.

"Aigoo...Kemana Jimin pergi?"keluh Hoseok. Mereka terpaksa membatalkan semua persembahan kerana ketiadaan Jimin.

"Semua salah kita.. kenapa kita tak tumpukan perhatian untuk selesaikan masalah Jimin? Sebaliknya asyik salahkan dia"keluh Yoongi.

"Mana kau Jimin... "gumam Taehyung resah. Dia mengenggam tangannya erat. Risau tentang sahabatnya. Hatinya resah belakangan semenjak Jimin takada.

#####################

"Sunbae... kenapa saya tak nampak apa2? "Tangis Jimin. Wooshin mula sebak. Dia teringatkan kata2 doktor Yoo sebentar tadi. Jimin hilang keupayaan utk melihat atau buta kesan dari kanser yg dihidapnya. Mungkin untuk sementara atau mungkin kekal sehingga akhir hayatnya.

"Maaf Jimin.. "ucapnya perlahan.

"berhenti minta maaf sunbae! Jawab soalan saya sunbae! Kenapa saya tak nampak apa2!? Kenapa semua gelap!?"Raung Jimin dia menggosok matanya berkali2 berharap semuanya akan pulih selepas itu, namun sama. Semuanya gelap.

"Sunbae tutup lampu kan?sunbae..jawab lah!"Jimin menggapai apa2 sahaja yg dapat dicapai oleh tangannya lalu melemparnya tanpa arah tuju. Perasaannya benar2 kelam waktu itu

Don't Leave (MALAY)Where stories live. Discover now