BAB 11

4K 303 4
                                    

Sejak kehilangan penglihatannya. Jimin benar2 hilang semangat untuk hidup. Semasa dia meninggalkan bangtan, keinginan dia untuk melawan penyakitnya sudah lenyap. Dia sudah tiada tujuan untuk hidup. Kini, dia rasakan diri dia bertambah tak berguna apabila dia kini menyusahkan Wooshin pula.

Kenapa aku selalu jadi beban untuk semua orang...

Tahap kesihatan Jimin mula merosot. Dia kerap sakit kepala. Kadang2 badannya tiba2 kejang. Dadanya juga sakit sekali sekala.

"Jimin.. aku ada buat kimbap utk kau... rasalah"Wooshin menyuap kimbap ke dalam mulut Jimin sebaik sahaja Jimin membuka mulutnya.

"Macam mana?"soal Wooshin gugup.

"Woah! Daebak!!!"Jimin mengangkat kedua ibu jarinya lalu ditunjukkan kepada Wooshin. Dia tersenyum palsu. Dia teringatkan Jin. Jin gemar memasak untuknya dan bangtan semasa di dorm.

"Sunbae belajar ke apa? "Sengih Jimin. Cuba untuk menunjukkan ekspresi gembira sekerap mungkin. Dia tak mahu Wooshin risau melihat kemuraman dia. Dia tak mahu menyusahkan sesiapa lagi. Jadi dia cuba jadi seceria mungkin apabila bersama sunbaenya walaupun kenyataannya hatinya sudah tawar. Kosong. Dia kini cuma hidup fizikal namun hatinya sudah kosong.

####################

"Ni pil kanser..."kata Jaebum sambil menghulurkan botol pil itu kepada Jungkook. Jungkook terkedu.

"K-kau main2 ke? "soal Jungkook tak percaya.

"Hyun cakap.. "

"Dahlah! Dia mungkin tersalah!Dia bukan ahli kimia betul pun! Mahasiswa saja! "Marah Jungkook. Ya,mesti ini satu kesilapan. Mustahil. Mustahil hyungnya rahsiakan penyakit seserius itu daripada bangtan.Mustahil!

#####################

"Hyung..."panggil Jimin. Badannya berpeluh. Dia teringatkan bangtan.

Tiba2 dia lihat Jungkook dan ahli bangtan berada dihadapannya.

"Kookie?!Hyung?"Jimin cuba memanggil namun tiba2 Jungkook dan hyungnya hilang dan yg dilihatnya kini hanya Jin. Wajahnya muram.

"Hyung!!!"Jimin bergerak ke arahnya namun itu hanya khayalan otaknya. Matanya hanya lihat kegelapan. Jimin jatuh daripada katilnya sambil menangis.

"Hyung!!!! "jeritnya. Serta merta Wooshin masuk kedalam bilik Jimin. Dia terkejut melihat Jimjn yang terjelopok di lantai sambil menangis.

"Jimin! "Dia memeluk Jimin yg sedang menangis itu.

"Saya nampak bangtan...tadi mereka ada. Tiba2 semua gelap."esak Jimin. Wooshin hanya diam.

"Mereka mcm bencikan saya sunbae.. mereka bencikan saya "Jimin menumbuk dadanya. Rasa sesak didadanya.

#################

Bangtan

Seminggu mereka cuba mencari Jimin tetapi gagal. Mereka terpaksa membuat persembahan tanpa Jimin dan membohongi ARMY tentang Jimin.

"Mana kau Jimin "Keluh Jin di dalam bilik tarian. Dia buntu kemana hendak dicari Jimin lagi.

"Atau Jimin hyung memang nak keluar bangtan?dia dah tak nak berada dlm bangtan?"tembak Jungkook tiba2. Dia masih dibelenggu keputusan ubat Jimin. Dia cuba mencipta satu sebab lain yg logik. Hyungnya bukan sakit. Cuma tak sukakan bangtan. Itu lebih baik kan?

"mungkin dia dah benci bangtan dan dah tak kisah tentang bangtan? "Tambah Hoseok.

"K-kalau itu yg Jimin hyung nak... kita.. kita hentikan saja pencarian kita "Jungkook mengeluh. Wooshin mengigit bibir mendengar tembakan Jungkook dan Hoseok.

###################

"Ada apa sunbae nk jumpa saya? "soal Jin hairan. Wooshin menarik nafas sebelum bercakap.

"Aku harap kau dpt kawal emosi kau bila dengar ni"ujar Wooshin berat. Mianhe Jiminie...

"Kawal emosi? kenapa? "soal Jin mula rasa tak sedap hati.

"Jimin... Jimin... "

"Kenapa dgn Jimin!? "soal Jin laju apabila terdengar nama Jimin disebut.

"Jimin tengah tenat..."Jin terkedu.

"A-apa sunbae cakap ni? t-tenat? siapa yg tenat? "soal Jin tergagap.

"Jimin... dia menghidap kanser otak.. Dia sekarang ditahap kritikal..Dia cuma ada masa sebulan sekarang..  "Wooshin cuba menahan sebak. Jin terpana. Terasa dunianya tiba2 menjadi gelap.Dia tergeleng.

"Andwe(tak)..."Jin terus bangun. Air matanya mula bertakung. Dia memandang Wooshin sambil tergeleng.

"sunbae jgn pernah berani main2 dgn hidup mati Jimin!"Tengking Jin. Air matanya turun ke pipi.

"Jimin ada dirumah aku sekarang..."

Don't Leave (MALAY)Where stories live. Discover now