BAB 12

4.1K 304 6
                                    

Kedengaran pintu dibuka. Jimin yg sedang mendengar lagu bts di radio cepat2 mencari suis radio. Dia meraba merata dn akhirnya menjumpainya. Dia menutup suis radio itu.

"Sunbae dah balik? "Jimin cuba berjalan ke arah pintu namun dia tersadung dan hampir terjatuh. Tetapi cepat2 disambut oleh seseorg yg disangka Wooshin. Seseorang itu sebenarnya ialah Jin. Jin menahan sebak melihat Jimin. Jadi semua kata2 Wooshin adalah benar.

"Sunbae? Sunbae guna minyak wangi Jin hyung ke?"soal Jimin. Jin tak membalas dan hanya memandang dongsaengnya dgn air mata bertakung.

"Badan sunbae dah macam Jin hyung. Ahah... saya rasa sunbae dah tak bersenam mcm Jin hyung.. "Jimin ketawa sendiri. Tangisan Jin pecah. Dia memeluk Jimin erat.

"Wae!?kenapa semua jadi pada Kau!?"Tangis Jin sambil meratap kesedihan.

"kenapa kau rahsiakan dari kami, babo!"Raung Jin.

"J-Jin hyung? A-apa hyung buat disini? "soal Jimin tergagap.

"Sebab kaulah bodoh!"Jimin terdiam. Air matanya mengalir. Dia benar2 rindukan suara itu.

"Kenapa kau bodoh sgt Jiminie!? kau tak pernah berubah!kau tetap bodoh macam dulu!"Esak Jin.

"Kau ingat kau boleh buat kami tenang bila kau pergi dari kami!?"Tengking Jin. Jimin diam dgn air mata yg tak henti mengalir.

"Kau tak boleh tinggalkan aku lagi lepas ni!Kau tak boleh pergi lagi!"Jimin terus membalas pelukkan Jin lalu menangis didada Jin.

"Saya taknak pergi..."tangis Jimin.

"Saya..."Jimin berhenti bercakap apabila tiba2 dadanya menjadi sakit yg amat. Jimin tercungap2.

"H-hyung..."panggil Jimin dlm kesakitan. Jin serta merta merenggangkan pelukkan mereka. Dia memandang wajah Jimin yg dlm kesakitan itu.

"Jimin!? kenapa!? "

"Saya tk... tak boleh bernafas.. "ujar Jimin. Dadanya bagaikan ditembak. Jimin memegang dadanya. Kesakitan itu berlainan dari biasa. Sehingga Jimin langsung tak dapat menarik nafas.

"Jimin!? Jimin!? Bertahan Jimin!!! "Jin terus mencempung tubuh kecil Jimin.

"Bertahan!! "Jerit Jin apabila Jimin mula kehilangan kesedarannya.

###################

Ahli bangtan cepat2 menyerbu kearah Jin yg sedang duduk di kerusi menunggu bersama Wooshin.

"Kenapa hyung!? apa yg jadi pada Jimin!? "soal Yoongi. Jin mula menangis.

"Jantung Jimin terhenti. Jantung dia tak berdenyut tadi... "Tangis Jin. Semua ahli bangtan terkesima. Yoongi dan Jungkook terduduk mendengarnya.

"Kenapa dgn Jimin, hyung!? kenapa Jimin... kenapa Jimin..."Taehyung tidak dapat meneruskan kata2nya. Dia seolah2 tidak percaya apa yg telah terjadi pada sahabat baiknya.

#####################

Setelah beberapa lama menunggu akhirnya doktor Yoo keluar dari bilik ICU.  Bangtan terus menyerbu ke arahnya.

"Macam mana dgn Jimin doktor Yoo?"soal Namjoon resah. Doktor Yoo mengeluh.

"Dia selamat. Kalau terlambat beberapa minit,mungkin kami tak dpt kembalikan detak jantung dia tadi"ujar Doktor Yoo.

"K-kenapa boleh jadi macam ni?kenapa Jimin... "Pertanyaan Hoseok terhenti.

"Ikut saya ke bilik saya..."

Don't Leave (MALAY)Where stories live. Discover now