BAB 7

3.7K 302 5
                                    

"mianhae hyung... mianhae..."Jimin terduduk diatas kerusi hospital sambil mengenggam tangannya erat. Air matanya merembes. Perasaan risaunya mula mengusainya.

Ahli bangtan yang lain juga sedang menunggu tanpa sepatah kata.

"Hyung..."Tangis Jimin ketakutan.

Setelah beberapa lama menunggu,doktor mula keluar dari bilik kecemasan.

"macam mana dengan Jin hyung!?"soal Jimin sepantas kilat.

"Tak ada apa2 yang serius. Cuma hentaman biasa sahaja pada kepala. Kami perlu pantau keadaannya, utk pastikan tiada kecedaraan dalaman.Dia boleh keluar dalam 2 3 hari kalau tiada apa serius"ujar dr itu. Jimin menghela nafas lega.

"boleh kami lawat dia sekarang?"soal Yoongi. Dr mengangguk. Semua ahli bangtan masuk namun apabila Jimin mahu memasukinya, tiba2 dia dihalang oleh Jungkook.

"Kau penyebabnya!!!"suara Jungkook menaik. Jimin terkedu.

"Jungkook?"Panggil Jimin lembut.

"Kenapa hyung jadi macam ni!?"soal Jungkook dgn nada sebak. Nadanya masih tinggi.

"Hyung dah tak mcm dulu! Kenapa?kenapa hyung!? "pekik Jungkook. Jimin melepaskan keluhan berat.

"Ketepi Jungkook,Bagi aku tengok Jin hyung " arah Jimin lalu cuba memasukinya. Namun Jungkook menolaknya.

"Kau tak layak! Kau yg buat Jin hyung cedera! Tak cukupke cetuskan masalah untuk bangtan? Kenapa perlu cederakan Jin hyung? Padahal dia paling baik dgn kau! Kau memang takada hati!"jerit Jungkook. Jimin terpana. Masalah?

"Apa jadi ni?"soal Namjoon yang baru keluar dari wad Jin apabila terdengar bunyi bising kesan dari pergaduhan Jimin dan Jungkook.

"Hyung! dia penyebab semua! Dia tak layak lawat Jin hyung! Saya taknak tengok muka dia dalam wad Jin hyung! Kalau saya nampak muka dia... saya akan pergi "tegas Jungkook lalu masuk ke dalam wad Jin. Namjoon mengeluh.

"Jimin. Kau baliklah dulu. Apa2 aku inform kau. Tolong... untuk kebaikkan kita semua " pinta Namjoon.Jimin mengetap bibirnya. Selepas Namjoon menghilang, tangisannya mula pecah.

####################

Jimin mengemas pakaiannya lalu dimasukkan ke dalam bagasinya. Air mata tidak henti turun. Dia perlu pergi. Dia perlu pergi untuk kebaikkan Bangtan. Kehadirannya hanya akan menambah beban Bangtan. Dia sudah rosakkan bangtan. Dia sudah cederakan Bangtan. Dia hampir bunuh hyungnya sendiri. Semuanya kerana dia berdegil untuk tetap berada disisi Bangtan. Semuanya kerana dia si bodoh yang mementingkan diri sendiri.

Jimin terus keluar dari bangunan putih itu dengan perasaan berat. Air mata tidak henti turun dari pipinya

**********************

**********************

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Don't Leave (MALAY)Where stories live. Discover now