Sevda uzun bir yol yorgunluğunun ardından Trabzon'a varmıştı.Her yer yabancıydı kendini Yalnız hissetmeye başladı.Okul devlet yurduna taksiyle gitti.Yurt okula yakın beyaz,temiz bir binaydı.Biran önce dinlenmek istiyordu odasına geçti çantasını dolaba yerleştirmek üzere dolabın önüne bıraktı.Oda da görünürde kimse gelip yerleşmemişti,üçüncü kattı odası pencereden etrafa baktı ve dört sene buradayım alışsam iyi olur dedi.Uzanmadan önce esyalarını yerleştirmek icin çantasını açtı tam o sırada kapıdan elinde valizi,kısa boylu kumral bir kız girdi.
-merhaba kolay gelsin ben Sude birinci sınıf...
-Hosgeldin bende Sevda birinci sınıf ... dedi Sevda.
Sude de yorgun görünüyordu çantasını bırakıp
-siz nereden geldiniz hangi Bölüm?
-Mersin'den geldim sınıf öğretmenliği,sen?
Sude sevinçli ses tonuyla;
-Bende Konya'dan geliyorum coğrafya bölümü benimki de ... Çok memnun oldum Sevda.
Sevda da sevinmişti gülerek
-Bende memnun oldum başarılar şimdiden.
Sevda çantasını dolaba yerleştirdi ve geldiğini bildirmek icin önce annesini aradı.
-annecim ben geldim yurttayım merak etme burası Harika! Dinlendikten sonra tekrar görüşürüz deyip kapattı telefonu.Sonra da gelen mesajlara baktı Elif'te Antalya'ya varmış mesajında;
-'canım buralar çok güzel yurda gidiyorum sen ne yaptın ' yazmıştı.
-Yurttayım Elifcim yerleştim görüşürüz' diye cevap verdi.
Bir sonraki mesaj Mehmet'tendi ister istemez görünce heyecanlanan kalbine sasırdı onun yüreğine takılmaktan kaçarken neyin nesiydi bu yüreğindeki kıpırtı diye kızdı kendine.
Sonra mesajını açtı.
-merhaba Sevda! Ara demiştim ama dayanamadım yazdım belki de o karmaşada unutursun diye düşündüm.Yolculuk nasıldı Mersin sensiz ağlıyor gittiğin akşam yagmur yağdı ! Umarım iyi geçmiştir yolculuk?'
Mesajı okudu tekrar tekrar okudu,
Sonra;
-merhaba Mehmet.Tesekkurler düşündüğün icin suan yurttayım yerleştim bir sorun yok iyi günler
Diledi ve telefonu yastığın altına koydu.
Sude de yerleştirmişti bavulunu ranzasına oturdu.
-eee sevgilin var mi Sevda ? Kaç dakikadır telefonuna bakıyordun dikkatimi çekti vardır kesin güzel kızsın diyerek güldü.
Sevda'nın sevmediği konularla başlamıştı sohbet ama daha tanımıyordu Sevda'yı bilemezdi elbet.
-yok Sude.Olmasınıda istemem suan.
Sude şaşkın bir bakış attı dudağını büzerek
-aman sende bu devirde aska bende inanmıyorum ama illa herkes birileriyle konuşuyor o yüzden sordum.
Sevda güldü buna.
-aşk var aşkın kıymetini bilen Yok Canım.Hic yaşamadım değil tabiki en güzelini yaşamıştım iki sene önce malesef sevgilimi trafik kazasında kaybettik..
Sude üzüldüğünü yüzünden belli etmişti hatta sorduğuna utanmış,pişman olmuş ses tonu ile...
-Sevda çok özür dilerim keşke sormasaydım basın sagolsun.Yanlıs anlama sakın ama aska küsme bence Yasın genç sonuçta.
Sevda uzandığı ranzadan pencereye baktı içini çekti.O sırada mesaj sesini duydu heyecanla telefonu yastığının altından alıp mesajı açtı Mehmet'ti.
-Buna sevindim.Bende okula geldim Ankara'ya.Son sınıfın verdiği rahatlık var tabiki darısı sana yazmıştı.
Sevda karşısındaymış gibi istemeden güldü.
-insallah sagol.
Genelde kısa cevaplar veriyordu.Bu resmen umutlanma uzak dur! Demekti Sevda açısından.
Bir yandan Sude'ye baktı ve
-haklısın belki ama aska küsmüş sayılmam zamana ihtiyaç var izninle ben uyucagim yol çok yordu diyerek uyumaya çalıştı.
Sude ;
-bende vallahi yoruldum uyuyalım iyi olur dedi.
Sevda bir yandanda telefona bakıyor,canı bile sıkılıyordu neredeyse; Mehmet'in geç cevap verdiği dikkatini çekmişti .Bunu farkettiginde de içinden banane ya! Sevgiliymiş gibi bunu mu takacağım diye söyleniyordu.
Uyudu ve aksama doğru uzunca dinlenmenin üzerine uyandı etraf karanlık olmustu saat sekize gelmişti.Sude'ye baktı yerinde yoktu üzerine ceketini alıp etrafı gezmek için odadan çıktı.
Sevda çıkarken Sude odaya doğru yürüyordu.
-sevdaaa !
Diye seslenerek koştu.
-efendim Sude?
-hadi gel yemek yiyelim birlikte yemekhane aşağıdaki kattaymış.Bu arada Yeni tanıştığım kızlarla tanıştırayım seni.
Sude çok Sıcak kanlı bir kızdı.Gozu gönlü bol şen şakrak biriydi.Sevda buna çok mutlu olmustu Elif'in kafasından diye aklından geçirdi.
Birlikte yemekhaneye inip yemek aldılar sonra masada oturan kızlarla tanışıp önce memleket,okuduğu bölüm bunlar gibi sorularla birlikte sohbetler ettiler.Cogu atılgan çoğu çekingendi hemen hemen geneli kafa dengiydi.
Saat 10 olmustu bile sohbet koyu olunca farketmemişlerdi herkes odasına geçti.Sevda telefona bakmaya dalmıştı sesinide kısmıştı telefona bakınca görmüştü annesinin ve Mehmet'in aradığını.
Annesini aradı konuştu yurttaki memnuniyetini anlatıp kapattı.
Mehmet aramakla beraber mesaj atmıştı.
-iyi akşamlar Sevda.
Bu sefer mesaj atmak istemedi Sevda,belliki mesajlaşmayı sevmiyordu Mehmet.
Aramakla aramamak arasında kaldı.Once o aradı ben aramış sayılmam dedi.
İnadını kırıp Aradı.
Uzunca çalmadan telefonu açtı Mehmet.
-iyi akşamlar aramıştım duymadın sanırım sevda nasılsın ?
-hmm.. evet yemekhaneye inmiştik oda arkadaşımla duymamışım iyiyim dinlendim sen neler yaptın?
-Yen'i arkadaş bulman çok iyi yoksa orada zaman geçmez.Bende iyiyim seni düşündüm çoğu zamanım seninle ilgiliydi kızmazsan tabiki... diyerek güldü.
-Anladım sagol fazla düşünme okulun bitmez diyerek güldü Sevda da.Sonra da sadece merak ettiği icin;
-bugün yoğundun sanırım mesajlara baktım da genelde geç göndermişsin? Yoksa zamansız mi attım ben mesajları?
Soruyu sormuştu cevabını gerçekten merak ediyordu bütün gün buna takılmıştı.
-çok çok özür dilerim.Bugun yoğundum aslında yeni bir eve çıktık ev arkadaşımla eşya getir götür işi vardı yanlış anlamadın insallah?
-yok hayır... niçin yanlış anlayayım merakımdan sordum.Mesaj atmayı sevmediğini düşünmüştüm.Neyse ben kapatsam iyi olur yarın ilk gün malum okul var iyi geceler sana.
-sana mesaj atmayı seviyorum bugünlük böyle oldu kusura bakma.Kendine çok dikkat et iyi geceler.
Diyerek kapattılar telefonu.Her konuşmanın ardından Sevda suçlu hissediyordu kendini,Ölen birisine ihanet edilir miydi? O ihanet ettiğini düşünüyordu kahroluyordu yüreği.Bu yüzden asktan kaçıyordu.
Ne kadar kaçılırsa kaçılsın farklı yerlerde farklı şekilde illa birisine tutuluyordu yürekler...!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Benim Çıkmaz Sokağımsın
ChickLit***Hikayeden Kesitler*** Kabullendim; Hemde her gün gözyaşı döke döke kabullendim. Etimi koparıyorlarmış gibi acı cekerek... Saç tellerimi tavana asıp sallandıyorlarmış gibi... Kabullendim..! Sende ki ben demişti murat. Sevda ve sevdiği adamın çares...