Page 1

1K 113 107
                                    

Take note: This Story Is Before Clap Era so imagine diorang masih DWC era okey?

**********************

"HYUNG!!!!!!  TENGOK NI HYUNG!!!"

Kedamaian pagi hujung minggu sudah pun dimusnahkan oleh suara berfrekuensi tinggi milik maknae Dino itu. Sang maknae melompat-lompat girang kebilik sederhana besar yang dimilik oleh S.coups, Jeonghan, Mingyu dan Woozi itu sambil memegang telefon ditangannya.

Mendengar sahaja pintu utama bilik dibuka, S.coups segera menarik selimut tebal berwarna biru pekatnya menutupi seluruh badan tidak terkecuali kepala. Dia menggigit bibir menahan kekasaran Dino yang sudah melompat-lompat diatasnya.

Dino: HYUNH TENGOK LAGU BARU DIORANG!!!  BEST!!!

S.coups: BEST OTAK KAU!!  AKU NAK TIDUR PUN TAK BOLEH NI!!  SHUUU GET OUT!!!  AKU PECAT KAU!!!

Dino: nak pecat Dino?;( PECAT LAH KALAU BOLEH HAHAHAHAHAHAHA *baling phone* *keluar*

S.coups merintih pelan sambil mengosok kepalanya yang terkena balingan sang maknae tadi. Dia mencapai IPhone6s pemberian salah seorang Carat milik Dino.

Butan Play pada video yang sudah separuh berjalan ditekannya. Seketika lagu terbaru girlgroup itu mendominasi biliknya.

Jeonghan: coups ya~ takde lagu lain ke? Lagu romantik sikit auww ngantuknya *gosok mata*

Pandangan mata S.coups berpindah kepada Jeonghan yang terbaring ditepinya. Dia segera menolak Jeonghan jatuh dari katil.

S.coups: WOIII MAKSIAT KAU PAGI-PAGI NI KAN!!!  KATIL KAU ADA TIDUR KATIL AKU KENAPA??!!

Jeonghan; cehhh takpa lah aku pergi katil Joshua huhuhu *tarik selimut*

Mingyu: lari ke suami no.2 ㅋㅋㅋ

Jeonghan: APA KAU CAKAP??!!  ELEH!!  KALAU JEALOUS CAKAP JELAH!!  GEBUS NI AKU SUMBAT TAHI UNTACOUPS BARU TAU!!  *baling bantal*

S.coups: siapa kau panggil unta
-_-#

S.coups mengeluh pelan sebelum menjeling Mingyu yang berada dikatil depannya. Si Mingyu itu sibuk menaik turunkan keningnya ingin menggoda S.coups.

S.coups: kenapa lah hidup aku dipenuhi makhluk abnormal ni ㅠㅠ

Biarkan S.coups memeluk bantal pokemon nya sambil menangis. Dan jangan dilupa makhluk berketinggian 164cm yang masih tertidur nyenyak menghiraukan matahari pagi yang makin meninggi.

***************

Jeonghan menghempaskan badannya ditepi Joshua untuk menyambung tidur. Dia sempat melirik Dino yang merajuk dihujung ruangan. Bibirnya memuncung keluar sambil pipinya ditembamkan.

Jeonghan: maknae~~ mehh tidur dengan CheonsaEomma meh~ Daddycoups memang macam tu..  Ni PapaJosh pun ada

Joshua: kenapa aku perlu dimention?

Dino: taknak!!  Nak daddycoups jugak!!  Mamahans jahat!!  PapaJosh dudududu Bau ikan!! Blekkk!!  *jelir*

Jeonghan: taknak sudah *peluk Joshua* *tidur*

"Hehe hehehehehehe aku hantu!!  Aku nak makan budak hehe hehehehehehe"

Dino memandang ke kiri dan kekanan. Ruangan bilik yang masih gelap kerana tidak dibuka lampu atau jendela itu membuat dirinya berasa seram sejuk. Ditarik BuBu milik Joshua itu erat kedalam dakapannya.

"Ya~~~ budak ini sungguh lazat wuhhh waduhh lapar aku~ berlemak~ besar macam dinosaur~ slup!!"

Dino membenamkan mukanya ke anak patung dipelukannya. Dia menutup mata rapat-rapat. Tidak mahu melihat benda mengarut dipagi hari ini.

"Jiwa budak ni aku simpan dalam almari stokin Flying Dutchman hohoho"

Dino: EOMAAAA DINO TAKUT HANTU UWAGHHHHH!!!!

"HAHAHAHAHAHAHAHAH PENAKUT"

Dino kenal suara gelak tawa tiga serangkai itu. Dia menyapu air matanya sebelum mencari Gag Trio yang sudah berani menakutkan dirinya.

Dino: HYUNG!!!!!

Hoshi;  hehehe sorry maknae ya~~ kau comel sangat :)

Dk: penakut rupanya kau ni kan :D

Seungkwan: lain kali merajuk lagi okey? └(^o^)┘

Dino memandang datar tiga makhluk yang bersembunyi dibawah katilnya. Ingin sahaja dia meracuni dengan racun tikus dan melihat mereka mati kesakitan.

Wonwoo: bro tak ada kerja lain ke?

Keempat mereka terus memandang Wonwoo dikatil sebelah. Muka Wonwoo yang sudah semula jadi datar kelihatan amat menyeramkan dari bawah ini.

Dk;  sorru bronu~ sila sambung meninggal :)

Wonwoo: -_-#

*****************

"Kalau anda rasa gembira tepuk tangan!!  Best jugak lagu ni... Nak suruh Woozi ubah suai sikit lah" Jun sedang bergelek-gelek diluar rumah sambil menyiram pokok-pokok bunga kertasnya. Tiba-tiba dia terhenti dan bercekak pinggang.

Jun: dah 2 tahun aku jaga pokok bunga kertas ni..  Asal tak besar-besar eh?  •﹏•

The8: hyung lupa letak baja kot

Vernon: -_-# apa salah aku berjumpa dengan diorang berdua ni? NAMA PUN KERTAS WEHHH OTAK LETAK KAT MANA??!!  KAT LUTUT??!!

Dk: ㅋㅋㅋ

Vernon: APA KAU GELAK??!!  INGAT LAWAK KE SETAN??!!  AKU TUMBUK PATAH GIGI KAU!!

Dk: isyhh asal aku je gigi.. Asal gigi je aku..  Mentang-mentang aku pernah tercrush dekat hantu gigi dulu ::>_<::

The8: kebetulan pulak.. Semalam aku mimpi anak kau!!  Rupa dia sebijik macam hantu gigi!!  Comel = ̄ω ̄=

Dk: .-. Takpelah tak jadi aku nak kahwin

Woozi;  HUWAGHhh *menguap* kahwin konon.. Sedar sikit! Ada ke orang nak kahwin dengan kau? Please lah

Dk: ada  ̄ω ̄ mamazila..  Dia dah putus dengan papazola

Jun: cehhh perampas bini orang kau ya

Dk: well biasalah *sisir rambut guna jari*

Woozi: Buekk!!  Muntah saka aku dah bbye

Jun: kau nak pergi mana wehhh

Woozi: pergi date dekat kubur bye *cau*

The8: aku tak tau pulak Woozi minat dengan mayat .-.

Mingyu: OKEYY GURLL I MEAN GUYSSS JOM BREAKFAST!!  AKU MASAK PANCAKE CAMPUR HATI AIIII JOM MUAHHHH

**********************

"Biarkan diorang dulu... Biar diorang sedar sendiri"

"N-nae"

*****************

HELLO!!!  SEMALAM 10/11/17 #SEVENTEEN'S900DAYS  and #GETWELLSOONTHE8

Ok bye :) nak tengok cerita harry potter  rindu wehh ~T_T~

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now