Take note: Imagine this story before clap era
***************
Mingyu point of view <POV>
Hello semua sayang ku~ muahh ciket ╯ 3╰♥
Sekarang ni aku dalam perjalanan nak balik rumah. Mana rumah aku? Anyang Gyeonggi-do lah jawabnya. Kawasan Gyeonggi-do ni tak jauh pun dari Seoul. Gyeonggi-do ni kawasan luar Seoul ataupun kawasan mengelilingi Seoul. Keii aku bukan ahli geologi -,-
So aku hanya ambil teksi untuk balik ke rumah. Tak sabar nak melepaskan rindu kepada kekasih ku ( ̄▽ ̄) sayangku yang kecil molek lagi seksi auww ≧﹏≦ bogoshipeo~
Jealous ke? ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak kan?
Aku yang memakai seluar pendek paras lutut terduduk selesa diatas kerusi teksi ini. Pendingin hawa memang tidak dipasang tapi angin malam yang sejuk menyapa pipi gebu ku membuat ghairahku menggila.
Aiii rasa nak joget hindustan u
= ̄ω ̄=Dah lah ajusshi dekat depan dari tadi lagi terhuyung-hayang mengikut alunan lagu yang kedengaran dari radio. Alahaii lagunya sungguh menggugat nafsu.
WHY LAGU DSV I'M ME??!! MY IDOL UOLSSS!!
Aiii memang selalu berebut dsv dengan diva boo tu ヽ('▽`)/
Saja je aii kacau dia nak tengok sabar tak HAHAHAHAHAHAHA NAMPAKNYA TIADA SIAPA BOLEH LAWAN KEGEDIKAN AKUAku memandang rebulan yang menyinari. Sinar tersebut membuatkan muka aku yang memang dah gebu, licin dan berseri ini semakin kacak sehingga mengalahkan Kim Mingyu.
Sorry Kim Mingyu.. Nampaknya Mr.Gebus lebih comel dari kau :P
Anyway aii memang comel, gebus dan gedikss so takyah nak mengada-ngada -,- kiss nanti baru tau!! Aii guna produk kylie tau jangan main-main!! Sekali kena sah koma tak bangun-bangun :)))
THE POWER OF MR.GEBUS'S LIPS!!
HyunA lips and hip ( ͡° ͜ʖ ͡°)
HAHAHAHAHAH NO SORRY GURLS~
Mesti korang tak tertanya-tanya pun kenapa aku tak sedih. Baca balik okey :) tak disitu HOHOHO MARRY ME
*TAMPOR DIRI SENDIRI* aii love your hand gebus = ̄ω ̄=
Ok lah aku bukan tak sedih. Sedih gila sampai terkeluar air mata pink then air mata tu bertukar menjadi mutiara macam cerita Legend of the blue sea tu ≧﹏≦
apa tengok-tengok? Tau lah nak muntah...
Mengandung anak aii ke? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tiba-tiba sahaja teksi yang aku naiki berhenti di tengah jalan. Pemandu didepan nampak khusyuk memandang sesuatu dengan mata yang membulat. Dari kejauhan aku nampak sesuatu yang berwarna merah. Bentuknya bulat sempurna seperti bebola mata manusia normal.
Apa tu? Lampu isyarat merah uolss :)
Jangan marah nanti kedut cepat tua .. Tak ada siapa nak ヽ('▽`)/
Tanpa aku sedari sudah hampir sejam aku bersandiwara. Bukan apa. Saja aku nak menghilangkan rasa sedih. Aku tak nak menangisi nasib yang masih boleh diubah. Aku tau ini bukan pengakhirannya. Aku tak percaya kisah hidup aku sebagai seorang idol dibawah nama SEVENTEEN akan tamat macam ni saja.
Akan aku abadi kan segala memori untuk mu kekasihku~
Maaf terikut lagu pulak ㅋㅋㅋ
Biasalah gebus suka mengacau hidup setiap manusia yang wujud didunia ini
I like ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lagi-lagi teksi ini terhenti. Tapi kali ini bukan kerana lampu merah ditengah malam. Tapi kerana puteri gebuss sudah sampai di istana nya taraaaaa.
Selepas membayar tambang teksi, aku keluar lalu mengeluarkan beg roda aku dari ruangan bagasi tanpa bantuan ajusshi pemandu teksi ini. Alahai mujur ajusshi. Kalau tak dah lama aku menjerit macam perempuan!!
Sampainya hati mu membiarkan gebus mengangkat beg yang berat macam batu ni? Flipue hairue
Aku melambai-lambai seperti princess dalam cerita shrek kepada pemandu tersebut. Kereta tersebut kemudian menyusuri jalanan yang sudah sepi meninggalkan aku seorang diri ditemani kekasih sejati CEHH HAHAHAHAH
Aku memandang rumah aku yang sudah lama tidak aku kunjungi. Rumahku yang bertingkat 2 tidak banyak berubah. Hanya semakin membesar seperti istana dikayangan~
Salji tiba-tiba turun dengan lebat. Mujurlah aku memakai pakaian yang hangat. Kalau tak dah jadi Elsa~ frozen!!
Snow grows white on the mountain to night~
Not a footprint to be seen~Aku memang layak ganti dia HAHAHAHAHAHAH :P
Aku mengetuk pintu rumahku perlahan. Pasti keluarga aku tak terkejut melihat aku disini. Kenapa? Sebab seluruh dunia sudah tahu tentang SEVENTEEN yang dikatakan sudah berakhir.
Aku tak akan menangis sebab ini. Sebab aku tau ini belum pengakhirannya. Jangan harap aku kan menangisi nasib yang masih boleh diubah.
Dunia. Kau memang besar dan tak tentu. Takdir. Yes kau dah tentu. Tapi bukan bermakna kita kena putus asa. Takdir memang dah ditentukan. Tapi siapa tahu takdir kita? Ada orang pernah tengok takdir? No right?
So menyerah atau teruskan?
*****************
Aku punya taip siap-siap nak publish then wattpad buat hal then phone aku tiba-tiba mintak penyepak..
And aku kena buat balik -,-
Oh yeah author mungkin tak boleh update for 2-3 hari sebab nak pergi Perlis.
Rumah mak saudara feat holiday :)
Jumpa sana ya orang Perlis ㅋㅋㅋ
GotNoFeel_
YOU ARE READING
[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
HorrorA Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group terkenal SEVENTEEN yang dikatakan telah koma atas sebab-sebab yang tidak dapat diberitahu secara detail. Selama beberapa minggu dunia muzik...